.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnikowy oraz przekładniowy
Autor Wiadomość
Green Hornet 

Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 68
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-07-14, 23:45   Olej silnikowy oraz przekładniowy

Witam.
Z góry przepraszam jeśli taki temat już był.
Zbliża mi się wymiana oleju w moim maluszku.
Poprzedni właściciel zalał olej 10W40.
Książkowo powinien być lany 15W40.
Tu moje pytanie zalać dalej 10W40 czy może tak jak w książce zmienić na 15W40, oraz jaki najlepiej olej.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Green Hornet 2017-07-16, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2017-07-14, 23:48   

jak była lana dycha to lej dychę,lepiej dla silnika.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-07-15, 01:07   

Druga liczba jest istotniejsza, jak masz silnik pod np. 15W40 to możesz zalać dowolny z końcówką 40, a czym niższa pierwsza liczba tym lepiej.
 
     
Green Hornet 

Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 68
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-07-16, 17:00   

A kwestia skrzyni zalać mineralny czy syntetyczny olej?
Dodam, że nie wiem jaki jest obecnie wlany olej do skrzyni.
Pozdrawiam.

PS. Oraz jaki olej polecacie do silnika oraz do skrzyni.
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-07-16, 19:00   

Do silnika osobiscie polecam valvoline max life 10w40 a do skrzyni standardowy hipol.
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2017-07-16, 19:19   

Skrzynia - tylko dobry mineralny 80w90
Silnik - 10w40 jak miałeś lany to lej, jak chcesz coś lepiej to lej 5w40
;)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 654
Skąd: src
Wysłany: 2017-07-16, 19:47   

Do skrzyni biegów malucha zalecanym olejem jest Hipol MF.
_________________

 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2017-07-16, 19:57   

norek, Prosze Cie... :D
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Green Hornet 

Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 68
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-07-16, 21:19   

Powiem tak, słyszałem że olej do skrzyni wymieniony wyżej jest nie za dobry w zimie.
Myślałem o jakiejś wyższej półce.

Oraz orientuję się ktoś ile ''wchodzi'' oleju do skrzyni?
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-07-16, 22:41   

Jeden litr powinien wystarczyć. Jak zalejesz "lepszy" to skrzynia może chrupać przy zmianie biegów, czytałem o takich przypadkach na forum.
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-07-16, 23:44   

Przy skrzyni bym nic nie kombinował, można lepszej firmy wlać, ale żeby był tej samej gęstości. OK, zimą trochę biegi z początku trudniej wchodzą, ale nie ma tragedii. To jest stara przekładnia, tutaj musi być gęsto.
_________________
 
     
Green Hornet 

Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 68
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-07-17, 11:27   

Czyli olej do skrzyni mineralny 80W90 GL-4
Powiem jeszcze, że nie wiem jaki jest wlany teraz olej do skrzyni, jednak w zimie nie narzekałem.
Dopiero ostatnim czasem dziwnie zaczęły wchodzić biegi myślę ,że jest zbyt mało oleju w skrzyni.
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-07-17, 11:38   

Podejrzewam, że jest po prostu zwykły hipol wlany teraz. Co to znaczy, że zaczęły dziwnie wchodzić? To raczej nie jest kwestia oleju, może trzeba wyregulować mechanizm, albo zmienić lizak.
_________________
 
     
Green Hornet 

Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 68
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-07-17, 13:01   

Nwm jak to opisać. Przy wbiciu biegu jest coś takiego jakby metal o metal szurał i takie charakterystyczne ''wbicie'' biegu. Podejrzewałem również lizak jednak o regulacji mechanizmu nie słyszałem mógłby Pan rozwinąć ten wątek.
Dodam również, że jadąc z górki dwa razy wyskoczył mi bieg.
Jeśli chodzi o olej to zwykły czy MF?
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-07-17, 15:19   

Spróbuj podciągnąć sprzęgło ;)

Regulacja jest w dwóch miejscach - na poduszkach skrzyni (poziomowanie) oraz przy lewarku zmiany biegów (przesuwa się lewarek przód-tył).

Hmm, wypadanie biegów może być spowodowane tym, że bieg nie "wchodzi" do końca i to by mogło mieć związek ze złą regulacją mechanizmu wybierania biegów. Ale może to być również uszkodzenie w samej skrzyni... Na początek jednak posprawdzałbym rzeczy najprostsze.

Olej do skrzyni, zgodnie z instrukcją - Hipol MF.

PS w Internecie, a zwłaszcza tu na forum, wszyscy jesteśmy na ty :)
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15