Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Planowanie głowicy - kiedy jest niezbędne?
Autor Wiadomość
hiob 


Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Charlotte, NC, USA
Wysłany: 2013-09-23, 13:07   Planowanie głowicy - kiedy jest niezbędne?

Jak sprawdzić w amatorskich warunkach, w garażu, czy zdjęta głowica wymaga planowania? Chodzi o naprawę - wymianę wydmuchanej uszczelki, nie o zwiększanie osiągów.
_________________

 
     
hacki 
ziomy rezerwy


Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 896
Skąd: wiem, że paczysz?
Wysłany: 2013-09-23, 13:27   

Głowice trzeba zawsze planować przy demontażu głowicy czy wymianie uszczelki
_________________
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał
 
 
     
hiob 


Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Charlotte, NC, USA
Wysłany: 2013-09-23, 13:35   

No jasne, ale wielu rzeczy, które trzeba robić, nie robimy. :oops:

Ja głowicy w garażu papierem ściernym nie splanuję, więc jakby się dało, wolałbym tej konieczności uniknąć.
_________________

 
     
Anzel 
Zbierocz wszystkiego


Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2579
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-09-23, 14:03   

Wystarczy położyć głowicę na szklanej tafli (zwykła szyba :) ).Wtedy jesteś w stanie wstępnie ocenić,czy głowica jest odkształcona i wymaga równania płaszczyzny.

Zwykle praktykuje się profilaktyczne szlifowanie na poziomie 0,1mm aby usunąć mikrowżery i pozostałości starej uszczelki.Zebranie takiej ilości materiału w seryjnej głowicy absolutnie nie stanowi problemu,aczkolwiek przy takiej obróbce pokusiłbym się o nieco większy plan,nawet rzędu 2mm ;)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'85 FSO 1500 LE
'89 FSM 126p Zomo
'89 Renault SuperFive
'89 Fiat Regata 2.0 16V
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 Skoda Favorit 1.3 Rally
'93 BMW 320i Coupe
'94 Citroen BX 14TGE
'96 Fiat 126p ELX Tuned
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'98 Fiat Barchetta


Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 29
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3112
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-09-23, 14:46   

W USA warsztatów tym zajmujących powinno być na pęczki. Nie ma tam nic pod ręką ?
 
 
     
bombel126 

Wiek: 29
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 336
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2013-09-23, 17:31   

w maluchu glowica jest na tyle mala ze przewaznie nie wymaga planowania, no chyba ze silnik byl konkretnie przegrzany ;)
 
     
Amil112 
Kierownik CKP

Wiek: 24
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 63
Skąd: Głuchów [RLA]
Wysłany: 2013-09-23, 20:06   

Głowice można też planować, aby zwiększyć moc motoru. Sam miałem przyjemność ciachać pewnie ze 2mm takiemu młodemu "tjunerowi", bo chciał sobie maluszka poprawić i zwiększyć mu kompresję. Natomiast tak jak ktoś wcześniej wspomniał, jak ściągasz głowice i np. zmieniasz uszczelkę to planowanie jest niezbędne, bo chodzi bardziej o jej wyrównanie - a to są wysokości rzędu dziesiętnych części milimetra. Tak mocniej to trzeba "kosić" od 1,5 mm w góre. ;)
 
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-29, 06:37   

Witam, a ja tak z innej beczki. Głowicę dałem do planowania, ile warto ją ciachnac? I jak sprawdzić czy już nie była planowana?
Chciałbym trochę poprawić osiągi malucha, ale bez większych zmian jak np wałek rozrządu.
2mm?
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
M.O.S_Racing 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 76
Skąd: Mikolów-Bojszowy
Wysłany: 2017-03-29, 07:25   

Seryjna wysokość głowicy to 88.0, zmierz swoją i będziesz miał odpowiedź
_________________
-------------RACING ENGINE TECHNOLOGY----------
 
     
Grzes 


Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1221
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-03-29, 18:08   

Ale też nie oczekuj cudów po samym planowaniu.
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 29
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3112
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-29, 20:02   

Jest nawet wzór jakich "cudów" można oczekiwać po konkretnym planowaniu :>
 
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-30, 11:55   

OK, dzięki za odpowiedzi, czapa poszła do skubnięcia 2,5mm, uszczelkę dam 0,5mm miedzianą.
I miedziane podkładki pod cylindry, mają chyba 0.1-0.2mm, widziałem że ich nie było, czy fabrycznie wkładali jakieś uszczelki między blok a cylindry?
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 61
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2579
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-03-30, 12:19   

Tak wkładali.
_________________

 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-09, 16:56   

Witajcie, złożyłem silnik po planowaniu głowicy o 2,5mm, dałem także miedzianą uszczelkę 0,5mm i wymieniłem komplet pierścieni tłokowych.

Przejechałem kilka kilometrów, i zmierzyłem ciśnienie sprężania, wynosi ono 14bar na letnim silniku. Silnik ładnie wkręca się na obroty, wydaje mi się że jest "żywszy" zwłaszcza z niskich obrotów, ale może być to zasługą dołożonej aluminiowej podstawki pod gaźnik.
Czy po takich modyfikacjach i przy 14bar'ach ciśnienia na tłokach trzeba przestawiać zapłon? Lub wprowadzać jakieś inne modyfikacje, aby nie przegrzać silnika lub aby nie wystąpiło spalanie stukowe?
Świeczki wypalają się na kolor kawy z mlekiem, czyli jest ok

Silnik mam w wersji EL na zielonym nanoplexie.
 
     
zolo 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1151
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-04-09, 20:42   

Rozgrzej porządnie silnik i nasłuchuj na podjazdach pod wzniesienia czy nie masz stukowego jak nie to nic nie ruszaj.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14