Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Pb98 - czy obniży temperaturę silnika?
Autor Wiadomość
pawelor 

Wiek: 45
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-31, 10:32   Pb98 - czy obniży temperaturę silnika?

Dzień dobry,
Z czytania forum wiem już, że tankując benzynę 98 zamiast 95 oktan specjalnie nie zaszkodzę silnikowi. Mam jednak pytanie o temperaturę silnika. Czy jeżdżąc na pb98 silnik będzie się mniej grzał?
Ciekawy jestem opinii zarówno teoretyków jak i praktyków :)
Pozdrawiam
Paweł
_________________

 
     
Jkubaj 

Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-31, 11:08   

Liczba oktanów odpowiada za odporność na niekontrolowane spalanie (spalanie stukowe).
Wg. Mnie nie zmniejszy to temp.
  
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 472
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-07-31, 15:07   

Nie będzie wpływu na żaden parametr silnika, najwyżej może trochę urosnąć spalanie i spaść moc, ale to może o jakieś pojedyncze procenty, albo ułamki procentów.
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1048
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-07-31, 16:00   

Z temperaturą to się nie wypowiem ale jeśli chodzi o spadek mocy to sprawdzone na hamowni w 3 pomiarach, na 98 spadek o ok 2km.
Sprawdzane na seryjnym silniku na nanoplexie.
 
     
zolo 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1222
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2020-07-31, 19:48   

98 na seryjnym silniku moze wniesc jakis spadek temperatuty ale to raczej badania laboratoryjne. Czym wiecej oktanow tym paliwo mniej kaloryczne i byc moze i temperatura ale to gdybanie.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
pawelor 

Wiek: 45
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-01, 08:27   

Dziękuję za odpowiedzi. Porzucam pomysł.
O tym, że liczba oktanowa ma wpływ na prędkość spalania mieszanki czytałem sporo, ale ciekawy byłem jak jest z temperaturą.
Od jakiegoś czasu mam fobię na punkcie temperatury silnika.
I wiem, czytałem niejeden post o tym, że to włoski samochód na włoski klimat, że jak wszystko sprawne to temperatura powinna być ok, ale jednak potencjalne przegrzewanie się silnika, szczególnie na długich przelotach w upalne dni nie daje mi spokoju i szukam dodatkowych sposobów na obniżenie temperatury :)

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 472
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-08-01, 17:12   

pawelor napisał/a:
, że jak wszystko sprawne to temperatura powinna być ok, ale jednak potencjalne przegrzewanie się silnika, szczególnie na długich przelotach w upalne dni nie daje mi spokoju i szukam dodatkowych sposobów na obniżenie temperatury

Jeździłem kaszlem w korkach w upale i na trasie z gejem gazu w podłodze, max udało mi się osiągnąć ok 105 stopni, nawet marketowy 10W40 powinien dawać radę do 130-140 stopni. Dopóki coś się nie posypie i nie olejesz jednocześnie temperatury oleju to nie ma szans go przegrzać.
 
     
michals 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 450
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2020-08-01, 22:49   

pawelor napisał/a:

Od jakiegoś czasu mam fobię na punkcie temperatury silnika.
I wiem, czytałem niejeden post o tym, że to włoski samochód na włoski klimat, że jak wszystko sprawne to temperatura powinna być ok, ale jednak potencjalne przegrzewanie się silnika, szczególnie na długich przelotach w upalne dni nie daje mi spokoju i szukam dodatkowych sposobów na obniżenie temperatury :)


Po pierwsze należy temperaturę kontrolować. Wskaźnik Mera-Lumel (z czujnikiem w bagnecie) wystarczy. Po drugie olej klasy 15W50 czy czy 10W50 nie zaszkodzi. Ja swego czasu lałem nawet 10W60 ale nie ma takiej potrzeby chociaż mój silnik dosyć szybko nagrzewa olej do 120C. Po trzecie jest kilka prostych sposobów na obniżenie temperatury silnika: nowy pasek alternatora, bo nowy nie wytarty pasek daje najwyższe przełożenie a co za tym idzie najlepsze chłodzenie. Właściwa nie za uboga mieszanka. Wiadomo uboga mieszanka pali się w wyższej temperaturze. Bandaże na rurach tłumika: Spaliny oddają sporo mniej ciepła do komory silnika a to przekłada się na sporo niższą temperaturę oblachowania i w ogóle poprawia chłodzenie silnika.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14