Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój bolid
Autor Wiadomość
mateusz1976 


Wiek: 42
Dołączył: 05 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-05, 20:22   Mój bolid

Mam Fiata 126, drugiego w życiu.

Mam 41 lat i na 'starość' i po tym jak moje 2 z 3 dzieci stały się dorosłe, postanowiłem mieć klasyka.

Pierwszy który miałem (używałem w latach 1995-2001) to był niebieski elx '1995 mojej Mamy. Ręcznie obszyte siedzenia, wyhaftowany napis FIAT na siedzeniach. 28 KM (Grabowski Motor Sport - Warszawa) i zapinał 'szafę'. Białe zegary i 'custom' obrotomierz w miejscu piktogramu ciśnienia opon, wszystko wyglądało jak z fabryki. W 2001 roku zjadłą go korozja (dach, drzwi, podwozie.... płakałem jak poszedł za małe pieniądze do handlarza). To była era 'analogowa' nie mam żadnych zdjęć.

Drugi (kupiony w sobotę) to:










Z malucha został standardowy silnik, buda i deska rozdzielcza, reszta jest ręcznie robiona, custom audio, zmodyfikowany dolot powietrza.....

Z Olsztyna (gdzie kupiłem) do Warszawy przyjechał na kołach.... i 30 km od Warszawy zapaliła się kontrolka ładowania. Wymiana regulatora i szczotkotrzymacza na nowe elementy nie pomogła. Kontrolka ładowania się świeci, napięcie na klemach to 11.84V zamiast 14V. Więcej nie umiem naprawiać. Pewnie jechałem za szybko, na kawałku autostrady pod Warszawą dojechałem do 130 km/h i coś się zepsuło.

Czy ktoś z Was, może polecić mechanika Fiat 126 z Warszawy (Białołęka najlepiej)?

Dziękuję
_________________
Pozdrawiam

Mateusz
 
     
Piter7391 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 797
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-09-05, 21:01   

Fajny bolid :lubieto:
Żeby dopełnić sportowego wyglądu dołożył bym jakiś fajnie dłubniety silnik ;) i być może półklatke.
 
     
McGyver 


Wiek: 28
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 330
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-09-05, 22:24   Re: Mój bolid

mateusz1976 napisał/a:


.....

Z Olsztyna (gdzie kupiłem) do Warszawy przyjechał na kołach.... i 30 km od Warszawy zapaliła się kontrolka ładowania. Wymiana regulatora i szczotkotrzymacza na nowe elementy nie pomogła. Kontrolka ładowania się świeci, napięcie na klemach to 11.84V zamiast 14V. Więcej nie umiem naprawiać. Pewnie jechałem za szybko, na kawałku autostrady pod Warszawą dojechałem do 130 km/h i coś się zepsuło.

Czy ktoś z Was, może polecić mechanika Fiat 126 z Warszawy (Białołęka najlepiej)?

Dziękuję


A pasek klinowy sprawdzałeś ?
 
     
Majonez 


Wiek: 24
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 907
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2018-09-05, 23:23   

Bardzo ładny maluch :) . Co do ładowania to może urwał się przewód łączący alternator z rozrusznikiem ? Dość częsta przypadłość braku ładowania .
_________________
 
     
mateusz1976 


Wiek: 42
Dołączył: 05 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-06, 04:06   

Dziękuję za Wasze posty

* przed wymianą szczotkotrzymacza i regulatora napięcia



* po wymianie szczotkotrzymacza i regulatora napięcia (4 przewody są podłączone do szczotkotrzymacza)



* silnik



Pozostaje mi jeszcze (zrobię przed wyjściem do pracy) sprawdzić ładowanie na przewodzie dochodzącym do białej obudowy alternatora i brązowym dochodzącym do szczotkotrzymacza.

Wygląda że przewody są podłączone, pasek się kręci.
_________________
Pozdrawiam

Mateusz
 
     
mateusz1976 


Wiek: 42
Dołączył: 05 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-06, 06:13   

Na szybko zmierzyłem

1. Akumulator (11.83V) żeby sprawdzić miernik
2. Minus (-) miernika do śruby w karoserii, Plus (+) miernika do brązowego kabla od góry szczotkotrzymacza, pasek się kręci, ssanie jest, miernik pokazuje ~4V) Nie sprawdzałem minus (-) miernika na trzpieniu białej obudowy, tylko na śrubie w karoserii, nie sprawdzałem także prądu na zielony/zółty z regulatora
3. Aby zmierzyć napięcie i mieć dostęp do styku do pomiaru zdjąłem brązowy kabel
4. Nie sprawdzałem napięcia na tym najniższym kablu od dołu szczotkotrzymacza, żeby go odpiąć trzeba wyjąc szczotkotrzymacz bo mocno siedzi a szarpiąc można coś uszkodzić i nie ma dostępu do tego styku

To chyba alternator/diody/mostek w środku
_________________
Pozdrawiam

Mateusz
 
     
zolo 


Wiek: 34
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1065
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-09-06, 07:56   

Fajne autko. Podoba mi się
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Quake96 

Wiek: 22
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 51
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-06, 09:02   

Jak się postarasz to wypniesz ten przewód :) Jedyne co prawdopodobnie możesz urwać to konektor za 20gr, więc próbuj ;)
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 60
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-09-06, 09:20   

I kolejny czerwony 😈
_________________

 
     
Majonez 


Wiek: 24
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 907
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2018-09-06, 20:13   

Ładownie sprawdzisz przykładając + miernika do wystającej śruby (b+) i - do miedzianej plecionki . Wdrap się jeszcze pod auto i sprawdź czy przy rozruszniku nie oberwał się cienki czarny kabel, pociągnij za niego bo może być nie widać na pierwszy rzut oka .
_________________
 
     
mateusz1976 


Wiek: 42
Dołączył: 05 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-07, 11:52   

Dziękuje, sprawdzę jak nawiedzę swoje mieszkanie, praca zjada mi mnóstwo czasu

Serwisowanie takich rzeczy w Warszawie (Białołęka) dla zainteresowanych osób

-Autoparts, Jagiellońska 92, Warszawa
-Moto Team, Ostródzka 170, Warszawa
-Auto Serwis. Elektromechanika samochodowa, Zręby 10, Warszawa
_________________
Pozdrawiam

Mateusz
 
     
mateusz1976 


Wiek: 42
Dołączył: 05 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-13, 07:09   

Witajcie

* Alternator zregenerowany
* Wiązka od alternatora wymieniona
* Wiązka od rozrusznika wymieniona
* Podregulowany

Testowa jazda po stolicy, bezcenna.





Czas pomyśleć nad skończeniem projektu, sobota/niedziela coś w nim podłubię.
_________________
Pozdrawiam

Mateusz
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 60
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-09-13, 08:19   

I to jest to co tygrysy lubią najbardziej 😈
_________________

 
     
Majonez 


Wiek: 24
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 907
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2018-09-14, 19:16   

I co pomogło ?
_________________
 
     
mateusz1976 


Wiek: 42
Dołączył: 05 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-15, 20:13   

Pomogło: regeneracja alternatora, nowe kable (od rozrusznika i od alternatora), nowy regulator napięcia i nowy szczotkotrzymacz. Przejechałem kilka rund po stolicy, żadnego problemu.
_________________
Pozdrawiam

Mateusz
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15