Elektroniczny aparat zapłonowy |
Autor |
Wiadomość |
Arek_B
Jadymy durch!
Wiek: 40 Dołączył: 24 Lut 2022 Posty: 14 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2022-04-10, 09:24 Elektroniczny aparat zapłonowy
|
|
|
Cześć i czołem.
Zaznaczam, że nie chodzi o nanoplex. Są dostępne w internetach przynajmniej dwa rozwiązania do przerobienia tradycyjnego aparatu zapłonowego na elektroniczny. Są to:
- holenderskie urządzenia 123ignition oferowane jako nakładka na istniejący aparat lub jako całkiem nowy aparat z elektroniką w środku. Są dość drogie.
- oferowane przez chińczyków wkładki do aparatu pod nazwą sherryberg. Te są tańsze.
Jedne i drugie działają prawdopodobnie na zasadzie elektromagnesu. Holenderski produkt ma dodatkowo więcej elektroniki, ma różne krzywe zapłonu zaprogramowane do wyboru..
Moje pytania brzmią:
- czy ktoś z szanownych forumowiczów miał już możliwość wypróbowania któregoś z rozwiązań? jakieś spostrzeżenia, opinie?
- jak wygląda trwałość takich urządzeń?
- czy to lepsze rozwiązanie niż nanoplex? na pewno łatwiej jest to zamontować.. |
_________________ Miłego dnia
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26828 |
Ostatnio zmieniony przez Arek_B 2022-04-19, 20:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2022-04-10, 10:29
|
|
|
Żaden zapłon pędzony z wałka rozrządu nie będzie lepszy niż nanoplex bezpośrednio na wale,dlaczego? A no dlatego że choćby w tym aparacie była zastosowana technologia NASA to i tak prędzej czy później luźny łańcuch rozrządu wywali zapłon nie tam gdzie trzeba w odróżnieniu do nanoplexa który ma sztywne połączenie z wałem |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2022-04-10, 11:54
|
|
|
Hanss napisał/a: | Żaden zapłon pędzony z wałka rozrządu nie będzie lepszy niż nanoplex bezpośrednio na wale,dlaczego? A no dlatego że choćby w tym aparacie była zastosowana technologia NASA to i tak prędzej czy później luźny łańcuch rozrządu wywali zapłon nie tam gdzie trzeba w odróżnieniu do nanoplexa który ma sztywne połączenie z wałem |
Ok zgodzę się ale jak łańcuch się wyciągnie, zapłon bedzie w prawidłowym miejscu ale rozrząd nie nadąży . W typowym aparacie problemem są luzy i mechanizm odśrodkowego wyprzedzenia zapłonu.
Co do zastąpienia samego przerywacza to ja mam cos takiego zastosowanego i mi to ustrojstwo nie stwarza problemu. Czy osiagi sie poprawily wzgledem tradycyjnego przerywacza to trudno powiedzieć, na pewno nie trzeba regulować szczeliny
Mam cos takiego
https://www.fdricambi.com...ic-ignition-kit
https://www.youtube.com/watch?v=Q5CaiPJ08Uk
W 123 jest tez chyba wywalone mechaniczne wyprzedzenie. To jest aparat całkiem elektroniczny. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
Ostatnio zmieniony przez zolo 2022-04-14, 21:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2022-04-10, 13:43
|
|
|
Puki nanoplex idzie jeszcze tanio dostać nawet bym nie kombinował z aparatem a patrząc na cenę wychodzi to drożej od nanoplexu |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 628 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2022-04-13, 21:24
|
|
|
Owe nakładki na przerywacz można potraktować jako tzw. "wzmacniacz iskry" Dzięki nim energia iskry praktycznie nie zależy od obrotów i nie ma obawy o zmostkowanie platynek. Taki układ można złożyć za kilkadziesiąt złotych samemu.
Nieco wyższy poziom prezentuje kit z Włoch. Tam platynki zastąpione są halotronem (rozwiązanie praktycznie nieśmiertelne). Jednak żadne z nich nie umożliwia programowania charakterystyk, czy zmian wyprzedzenia względem obciążenia silnika. Nie umożliwia tego również Nanoplex ale przynajmniej informację o obrotach pobiera z wału a przez to nie ważny jest stan łańcuszka rozrządu i luzów w aparacie zapłonowym. |
|
|
|
|
Arek_B
Jadymy durch!
Wiek: 40 Dołączył: 24 Lut 2022 Posty: 14 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2022-04-19, 20:28
|
|
|
Wg producenta ta mała nakładka ma zaprogramowane 18 krzywych zapłonu - przełącza się kręcąc śrubką
Ostatecznie idąc za Waszymi radami oraz po przejrzeniu wielu wątków rozglądam się za nanoplexem. Nie chcę zbaczać z tematu, więc tylko krótko napiszę, że nie jest to obecnie tania impreza, żeby zebrać wszystkie potrzebne elementy. Dla przykładu samo znalezienie izolatora gaźnika z jednym kroćcem jest trudne, a ceny są odstraszające.. no, ale można. |
_________________ Miłego dnia
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26828 |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2022-04-19, 22:59
|
|
|
Arek_B napisał/a: | Wg producenta ta mała nakładka ma zaprogramowane 18 krzywych zapłonu - przełącza się kręcąc śrubką
[url=https://drive.google.com/thumbnail?id=1iHUj3q6QdGMfXgLrGqPtfMuiJGcgK2o2]Obrazek[/url]
Ostatecznie idąc za Waszymi radami oraz po przejrzeniu wielu wątków rozglądam się za nanoplexem. Nie chcę zbaczać z tematu, więc tylko krótko napiszę, że nie jest to obecnie tania impreza, żeby zebrać wszystkie potrzebne elementy. Dla przykładu samo znalezienie izolatora gaźnika z jednym kroćcem jest trudne, a ceny są odstraszające.. no, ale można. |
podstawkę pod gaźnik kupujesz zwykłą, wiercisz otworek i wkręcasz rurkę wtryskową gazu lpg, którą kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
|