.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektroniczny aparat zapłonowy
Autor Wiadomość
Arek_B 
Jadymy durch!


Wiek: 40
Dołączył: 24 Lut 2022
Posty: 14
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2022-04-10, 09:24   Elektroniczny aparat zapłonowy

Cześć i czołem.
Zaznaczam, że nie chodzi o nanoplex. Są dostępne w internetach przynajmniej dwa rozwiązania do przerobienia tradycyjnego aparatu zapłonowego na elektroniczny. Są to:
- holenderskie urządzenia 123ignition oferowane jako nakładka na istniejący aparat lub jako całkiem nowy aparat z elektroniką w środku. Są dość drogie.





- oferowane przez chińczyków wkładki do aparatu pod nazwą sherryberg. Te są tańsze.






Jedne i drugie działają prawdopodobnie na zasadzie elektromagnesu. Holenderski produkt ma dodatkowo więcej elektroniki, ma różne krzywe zapłonu zaprogramowane do wyboru..

Moje pytania brzmią:
- czy ktoś z szanownych forumowiczów miał już możliwość wypróbowania któregoś z rozwiązań? jakieś spostrzeżenia, opinie?
- jak wygląda trwałość takich urządzeń?
- czy to lepsze rozwiązanie niż nanoplex? na pewno łatwiej jest to zamontować..
_________________
Miłego dnia :)
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26828
Ostatnio zmieniony przez Arek_B 2022-04-19, 20:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2022-04-10, 10:29   

Żaden zapłon pędzony z wałka rozrządu nie będzie lepszy niż nanoplex bezpośrednio na wale,dlaczego? A no dlatego że choćby w tym aparacie była zastosowana technologia NASA to i tak prędzej czy później luźny łańcuch rozrządu wywali zapłon nie tam gdzie trzeba w odróżnieniu do nanoplexa który ma sztywne połączenie z wałem
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2022-04-10, 11:54   

Hanss napisał/a:
Żaden zapłon pędzony z wałka rozrządu nie będzie lepszy niż nanoplex bezpośrednio na wale,dlaczego? A no dlatego że choćby w tym aparacie była zastosowana technologia NASA to i tak prędzej czy później luźny łańcuch rozrządu wywali zapłon nie tam gdzie trzeba w odróżnieniu do nanoplexa który ma sztywne połączenie z wałem


Ok zgodzę się ale jak łańcuch się wyciągnie, zapłon bedzie w prawidłowym miejscu ale rozrząd nie nadąży :mrgreen: . W typowym aparacie problemem są luzy i mechanizm odśrodkowego wyprzedzenia zapłonu.

Co do zastąpienia samego przerywacza to ja mam cos takiego zastosowanego i mi to ustrojstwo nie stwarza problemu. Czy osiagi sie poprawily wzgledem tradycyjnego przerywacza to trudno powiedzieć, na pewno nie trzeba regulować szczeliny ;)
Mam cos takiego
https://www.fdricambi.com...ic-ignition-kit
https://www.youtube.com/watch?v=Q5CaiPJ08Uk
W 123 jest tez chyba wywalone mechaniczne wyprzedzenie. To jest aparat całkiem elektroniczny.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
Ostatnio zmieniony przez zolo 2022-04-14, 21:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2022-04-10, 13:43   

Puki nanoplex idzie jeszcze tanio dostać nawet bym nie kombinował z aparatem a patrząc na cenę wychodzi to drożej od nanoplexu ;)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2022-04-13, 21:24   

Owe nakładki na przerywacz można potraktować jako tzw. "wzmacniacz iskry" Dzięki nim energia iskry praktycznie nie zależy od obrotów i nie ma obawy o zmostkowanie platynek. Taki układ można złożyć za kilkadziesiąt złotych samemu.

Nieco wyższy poziom prezentuje kit z Włoch. Tam platynki zastąpione są halotronem (rozwiązanie praktycznie nieśmiertelne). Jednak żadne z nich nie umożliwia programowania charakterystyk, czy zmian wyprzedzenia względem obciążenia silnika. Nie umożliwia tego również Nanoplex ale przynajmniej informację o obrotach pobiera z wału a przez to nie ważny jest stan łańcuszka rozrządu i luzów w aparacie zapłonowym.
 
     
Arek_B 
Jadymy durch!


Wiek: 40
Dołączył: 24 Lut 2022
Posty: 14
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2022-04-19, 20:28   

Wg producenta ta mała nakładka ma zaprogramowane 18 krzywych zapłonu - przełącza się kręcąc śrubką



Ostatecznie idąc za Waszymi radami oraz po przejrzeniu wielu wątków rozglądam się za nanoplexem. Nie chcę zbaczać z tematu, więc tylko krótko napiszę, że nie jest to obecnie tania impreza, żeby zebrać wszystkie potrzebne elementy. Dla przykładu samo znalezienie izolatora gaźnika z jednym kroćcem jest trudne, a ceny są odstraszające.. no, ale można.
_________________
Miłego dnia :)
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26828
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2022-04-19, 22:59   

Arek_B napisał/a:
Wg producenta ta mała nakładka ma zaprogramowane 18 krzywych zapłonu - przełącza się kręcąc śrubką

[url=https://drive.google.com/thumbnail?id=1iHUj3q6QdGMfXgLrGqPtfMuiJGcgK2o2]Obrazek[/url]

Ostatecznie idąc za Waszymi radami oraz po przejrzeniu wielu wątków rozglądam się za nanoplexem. Nie chcę zbaczać z tematu, więc tylko krótko napiszę, że nie jest to obecnie tania impreza, żeby zebrać wszystkie potrzebne elementy. Dla przykładu samo znalezienie izolatora gaźnika z jednym kroćcem jest trudne, a ceny są odstraszające.. no, ale można.


podstawkę pod gaźnik kupujesz zwykłą, wiercisz otworek i wkręcasz rurkę wtryskową gazu lpg, którą kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2022-04-20, 14:19   

Do nanopleksa trudno jest zdobyć kolo pasowe pod niebieski moduł. Koło najlepiej nowe bądź z idealną bieżnią pod simering.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16