Wymiana samych pierścieni |
Autor |
Wiadomość |
olsza
Vel TYGRYS
Wiek: 33 Dołączył: 06 Paź 2014 Posty: 187 Skąd: Bobrowniki
|
Wysłany: 2024-01-14, 14:04
|
|
|
Kiedyś popełniłem taki błąd i każdemu odradzam, wymieniłem same pierścienie a potem żałowałem. Efekt był taki, że silnik chlał oliwę, nie miał mocy a każda większa górka była problemem. Zaznaczę że przed pseudo remontem, silniczek był bardzo żwawy i mało palił. |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2024-01-14, 20:43
|
|
|
Akurat po latach znowu stoję przed podobnym problemem w innym maluchu - opisałem to w dziale nasze żelaza.
Póki co to tylko zalewam cylindry na silniku płukanka czy też naftą w nadziei że może coś to da. Niby próba olejowa wykazała podniesienie się kompresji o ok. 1 Bar ale mimo wszystko kompresja jest książkowa (8,5 bez oleju niby mało ale książka mówi o 8,2...) silnik chodził ok. Zdałem głowice i zamierzam ją oddać do przejrzenia, a zdejmowałem dlatego że słychac wyraźny syk po zdjęciu dekla zaworów. Najciekawsze jest to że głowica zalana płukanka nie widać żeby puszczała (zawory były ok ustawione ). Nie wiem kurde..
Zresztą cylindry wyglądają pięknie widać honowanie progu brak, zalałem płukanka tak z 2cm na wysokość to po dwóch godzinach może z 1 cm zleciało chyba nie jest tak źle z nimi
Ps. W tamtym silniku który robiliśmy przed laty było wszystko ok po wymianie samych pierścieni, ale przejechałem nim tylko kilkaset km bowiem po zrobieniu silnika przyszła pora na blacharke ktorej auto nie ukończyło u mnie ale jeździ u kogoś, podejrzewam że silnika ten ktoś nie tykał |
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-01-14, 21:33
|
|
|
Szefie, skoro silnik dobrze działa to po co cokolwiek robić? U mnie brało dużo oleju. Luz na olejowym wynosił ponad 3 mm. Poza tym reszta była w miarę, cały silnik ma przebieg 115 tys, na mój gust od nowości nie rozbierany. Trochę przehonowałem, założyłem pierścionki Prima i zobaczę co się będzie działo. Rocznie robię kilkaset km, tak, że nie wiem kiedy się dotrze. |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2024-01-15, 18:22
|
|
|
Jeżeli po zaaplikowaniu oleju ciśnienie wzrasta to na sto procent pierścienie i zużycia gładzi. |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2024-01-16, 14:48
|
|
|
Możliwe |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2024-01-16, 14:48
|
|
|
Możliwe |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2024-01-17, 21:07
|
|
|
Jesli cylindry nie mają dużego owalu nie przekracza 0,05 (potrzebna średnicówka) to możesz dać nowe pierścienie po przechorowaniu nawet ręcznie i się ułożą. Tloki pasowanie tlok - cylinder max 0,1mm (to mozesz sprawdzić nawet szczelinomierzem z grubsza) |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2024-01-17, 23:23
|
|
|
Tak, ale problem w tym że nie mam takiego przyrządu ani nie wiem kto mógłby mieć. Myślałem żeby zdjac cylindry i wysłać do szlifierni, żeby zmierzyli i przehonowali, ale obawiam się że jeśli będzie źle, to nie będę mógł ich z powrotem na te tłoki założyć (ktoś mi tak powiedział że to i tak już się nie ułoży tak jak było ) i będzie trzeba robić szlif. Oczywiście nie byłby to problem ale znów szukać tłoków , a jeszcze żeby dobre znaleźć.. |
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-01-18, 13:06
|
|
|
To może prościej, zanieś gary i tłoki do takiego zakładu niech pomierzą i Ci powiedzą co i jak. |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-01-20, 18:13
|
|
|
Ja robiłem wszytko na pałę, piszę szczerze, ponieważ progi były małe. Zrobiłem już ok 50 km i nawet mi zaliczyli przegląd, w przeciwieństwie do poprzedniego razu nie śmierdziało olejem. Silnik pali z razu, nawet zimny. Jeszcze ciśnienia nie badałem, ani zużycia oleju, jak zmierzę to napiszę. |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-02-16, 19:21
|
|
|
I jak sprawy stoją? |
|
|
|
|
|