Uszkodzona nakrętka półosi |
Autor |
Wiadomość |
Antoine
Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2015-06-03, 22:08 Uszkodzona nakrętka półosi
|
|
|
Witam. W czasie jazdy zerwał się zabierak (po tym incydencie trzymał się na jednej śrubie). Jako że miałem do domu ze 400 metrów to jakoś się doturlałem. Po oględzinach wyszło na to, że prawdopodobnie rozpadł się przegub gumowo metalowy (3 otwory w których były śruby łączące z zabierakiem są rozerwane).
Kupiłem zabierak ze śrubami oraz nowy przegub i pojawił się kolejny problem. Nie jestem w stanie zdjąć nakrętki na półosi która uwolniłaby stary przegub. Czytałem, że najpierw trzeba "odgiąć" jakieś zabezpieczenie a potem odkręcić nakrętkę. Rzecz w tym, że chyba w czasie tego krótkiego dojazdu do domu po awarii półoś (latała swobodnie) uszkodziła ową nakrętkę (jest na niej mały odprysk) i chyba też zabezpieczenie - bo odgiąć nie ma czego a nakrętka ani drgnie.
Ma ktoś może jakąś radę? Jeśli nie to jedynym wyjściem pozostanie hol do mechanika. |
_________________ Skoda S100 '73
FSM Fiat 126p '91 |
|
|
|
|
Gregortech
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 391 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-06-03, 22:22
|
|
|
Ta nakrętka musi się odkręcić, jeśli masz za mało siły użyj przekładni a jak to nie pomoże to kluczem pneumatycznym próbuj |
|
|
|
|
Antoine
Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2015-06-03, 22:51
|
|
|
Gregortech napisał/a: | Ta nakrętka musi się odkręcić, jeśli masz za mało siły użyj przekładni a jak to nie pomoże to kluczem pneumatycznym próbuj |
Rzecz w tym, że nie jestem w stanie zdjąć zabezpieczenia. |
_________________ Skoda S100 '73
FSM Fiat 126p '91 |
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-06-03, 23:06
|
|
|
Antoine, jakiego zabezpieczenia? Pewnie rozchodzi się o zaklepaną nakrętkę, wystarczy więcej siły i pójdzie, a jak nie to majzel i młotek pomogą.
Ja na takie problemy odpalam pneumata i zawsze coś się odda.
Tu masz wszystko ukazane, co i jak postępować.
http://www.rezerwa126p.pl...miana-przegubow |
|
|
|
|
Jareg
Admin Sherlock Holmes
Wiek: 26 Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1167 Skąd: Kraków/Krzeszowice
|
Wysłany: 2015-06-03, 23:09
|
|
|
Ew podnieś auto, zaprzyj klucz o wahacz (może ktoś trzymać żeby nie spadł) i kręć kołem |
_________________ 126p ST '80
126 Bis '91
FSM Cinquecento '91
Škoda Forman LS '93
Škoda Fabia 1.4 16v '06
Peugeot 205 GRD '91
K U P I Ę B O S M A L A |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-06-03, 23:14
|
|
|
Z której to strony masz? Czasami się zdarza że jest lewy gwint na niektórych |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Antoine
Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2015-06-03, 23:28
|
|
|
Hanss napisał/a: | Z której to strony masz? Czasami się zdarza że jest lewy gwint na niektórych |
Z prawej strony.
ATi napisał/a: | Antoine, jakiego zabezpieczenia? Pewnie rozchodzi się o zaklepaną nakrętkę, wystarczy więcej siły i pójdzie, a jak nie to majzel i młotek pomogą.
Ja na takie problemy odpalam pneumata i zawsze coś się odda.
Tu masz wszystko ukazane, co i jak postępować.
http://www.rezerwa126p.pl...miana-przegubow |
Z tego tutoriala właśnie korzystam. |
_________________ Skoda S100 '73
FSM Fiat 126p '91 |
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-06-03, 23:35
|
|
|
Z prawej to może i lewy gwint być, ale czy z tyłu się zdarzał to nie wiem. Mam dwa komplety piast i wszystkie mają prawy gwint.
No to to "zabezpieczenie" to właśnie zabity kołnierz nakrętki, weź spróbuj odgiąć/przeciąć ten kołnierz i dalej już pójdzie. |
|
|
|
|
malan126
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 566 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 2015-06-04, 12:01
|
|
|
Z prawej strony musi być normalny gwint bo koło patrzac od strony nakretki kreci sie w lewo wiec sie dociąga załozyć klucz na srube ,zaprzeć go o wahacz i popychać malucha do przodu i tyłu . Musi puscić chyba że masz pneumata to ogień nim |
|
|
|
|
Gregortech
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 391 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-06-04, 13:08
|
|
|
Jaki LEWY gwint? W Maluchu nigdy nie było i nie będzie lewego gwintu na półosiach krótkich. Obie to prawy gwint!! Jedynie czopy zwrotnic maja prawy i lewy gwint |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-06-04, 16:09
|
|
|
Gregortech, jesteś pewny? Mam chyba z dwie półośki z lewym gwintem jak nie wierzysz zrobię ci foto |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Gregortech
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 391 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-06-04, 16:41
|
|
|
Hanss, Ok dawaj najlepiej z nakrętkami |
|
|
|
|
Antoine
Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2015-06-04, 17:16
|
|
|
Dzięki za wszelkie porady, jutro jak otworzą sklepy to zakupię lepszą nasadkę i tę cholerną nakrętkę i spróbuję to odkręcić. Po raz kolejny daje o sobie znać brak kanału i pneumata bo pewnie gdybym go miał poszłoby to o wiele łatwiej. |
_________________ Skoda S100 '73
FSM Fiat 126p '91 |
|
|
|
|
Antoine
Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2015-06-07, 22:47
|
|
|
Fiacik już myka na nowych zabierakach i przegubach. Z tym że coś zaczęło rytmicznie metalicznie dzwonić - im szybciej jedzie tym szybciej dzwoni. Sprawdzałem i nie widzę by coś o coś zawadzało. Chyba że to jakieś wredne i niewidoczne miejsce. |
_________________ Skoda S100 '73
FSM Fiat 126p '91 |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2015-06-07, 23:26
|
|
|
A na postoju też dzwoni czy tylko w czasie jazdy? |
_________________
|
|
|
|
|
|