nanoplex kolory |
Autor |
Wiadomość |
chrabel
Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 11 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2015-02-16, 08:13 nanoplex kolory
|
|
|
powitać, czy zmiana nanoplexu poprawi cos w osiągach?
jaki najlepiej założyc? i co trzeba wymieniać przy zmianie? |
|
|
|
|
malan126
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 566 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 2015-02-16, 10:15
|
|
|
Jesli masz ELa to do zmiany nic nie trzeba tylko wymieniasz . Nano różnią sie zakresem obrotów w którym odcinają z tego co pamietam to szary i czarny odcinał przy 6800
a niebieski przy 7200 a czerwony nie odcina wcale . Musisz sam wybrac jaki chcesz Jesli sie myle co do zakresow odciny to mnie poprawcie |
|
|
|
|
Mateusz23maw
Ziomy rezerwy
Wiek: 33 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 3102 Skąd: Zamość [LZ 10846]
|
Wysłany: 2015-02-16, 10:30
|
|
|
Niebieski i czerwony pasuje do jednego kola pasowego a czarny i szary do drugiego. Czerwony jest ponoć najlepszy. |
_________________
|
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2015-02-16, 13:11
|
|
|
Różnią się statycznym kątem wyprzedzenia zapłonu i mapą wyprzedzenia zapłonu. O ile statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu można modyfikować poprzez zmianę położenia CPWK, to już mapy przebiegu wyprzedzenia zapłonu nie można zmieniać, więc jedyną opcją jest zmiana nanoplexu. Na stronie masz wykresy z mapami do każdego koloru, możesz sobie wybrać jakie nano Ci odpowiada |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
pycu
Wiek: 24 Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 23 Skąd: Skąd
|
Wysłany: 2015-02-16, 16:06
|
|
|
Własnie który nano jest najlepszy ? |
_________________
|
|
|
|
|
Tasok
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 2887 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: 2015-02-16, 17:18
|
|
|
pycu napisał/a: | Własnie który nano jest najlepszy ? |
To tak jak zapytać która łopata jest najlepsza. Saperką nie narobisz szału przerzucając węgiel.
Trzeba przynajmniej określić czy coś było dłubane, jakie trasy i jak jeździsz. |
|
|
|
|
chrabel
Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 11 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2015-02-16, 17:44
|
|
|
hmmm jak jeżdżę, dosyć energicznie (mam przerobiony dolot, planowana głowica, polerowane wyloty, lekkie kolo i wydech michael) trasy głownie miasto, ale tak jak sie przytrafi np. ogolnopolski w krakowie to i sie pojedzie a mam jakies 250 km w jedna.
Nie wiem czy ma to wplyw wlasnie nanoplex, chcialem zeby (pluł lekko strzelał w wydech) jak schodzi z obrotów, nie wiem czy jest to realne |
|
|
|
|
Gregortech
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 391 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-02-16, 18:01
|
|
|
Nanoplex MED 210A (czarny) i MED 211A (szary)mają koło pasowe o numerze 46577004 a nanoplex MED 213A (niebieski) i APE (czerwony) maja koło pasowe o numerze 46577369. Mam ten czerwony w BUGGY i szalu nie ma ale czuć różnice w dynamice silnika, aa i nie odcina zapłonu przy maksymalnych obrotach. Trzeba pamiętać o posmarowaniu specjalną pastą powierzchnie styku z radiatorem!! |
Ostatnio zmieniony przez Gregortech 2015-02-16, 21:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2015-02-16, 21:00
|
|
|
Kupcie sobie dwa nanoplexy i testujcie je na różnych ustawieniach zapłonu. Koło pasowe z nano zmienić to jest moment, do tego jeszcze przydałaby się lampa stroboskopowa, żeby nie przesadzić z wyprzedzeniem zapłonu. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Gregortech
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 391 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-02-16, 21:14
|
|
|
Koło pasowe o nr 46577004 ma kąt wyprzedzenia zapłonu 4 stopnie a kolo pasowe o nr 45677369 ma kąt wyprzedzenia zapłonu 10 stopni. |
|
|
|
|
chrabel
Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 11 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2015-02-23, 12:30
|
|
|
teraz tak, zmieniłem szary na niebieski i szału nie ma, raczej nie widać róznicy |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2015-02-23, 12:33
|
|
|
I nie będzie, bo koło dla szarego ma ustawione statyczne wyprzedzenie zapłonu 4st., a niebieski ma bardziej łagodną mapę, ale koło dla niego ma 10st. Więc ja bym zmienił szary |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
FIGO
Wiek: 39 Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2022-07-26, 15:42
|
|
|
Siema odświeżę kotleta założyłem na poleć niebieski zamiast szarego też nie widzę różnicy , założyłem bo szary się spalił . Radzicie zmienić znów na szary czy zmienić kolo pod niebieski ? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2022-07-28, 23:17
|
|
|
Koło pasowe od szarego modułu + moduł niebieski to mniejsze wyprzedzenie zapłonu niż powinno być. Nie jest to jakiś krytyczny problem a najprościej można go rozwiązać przesuwając czujnik położenia wału do przodu (czyli w dół) |
|
|
|
|
FIGO
Wiek: 39 Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2022-12-25, 09:30
|
|
|
michals napisał/a: | Koło pasowe od szarego modułu + moduł niebieski to mniejsze wyprzedzenie zapłonu niż powinno być. Nie jest to jakiś krytyczny problem a najprościej można go rozwiązać przesuwając czujnik położenia wału do przodu (czyli w dół) |
Dzięki za odp założyłem org szary i auto wydaje się jeździć stabilniej |
|
|
|
|
|