Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Żółte tablice jak je uzyskać :) - małe wprowadzenie
Autor Wiadomość
T_NIK 
ziomy rezerwy


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1219
Skąd: Siemianowice Śląskie
  Wysłany: 2013-10-21, 20:55   Żółte tablice jak je uzyskać :) - małe wprowadzenie

Czas na żółte tablice 

Przychodzi taki moment, że postanawiamy aby nasz Polski FIAT 126p pozyskał „Żółte” Tablice Rejestracyjne. Temat nie jest skomplikowany ale może komuś przyda się kilka praktycznych informacji jak przechodzimy tę ścieżkę.
Na początek definicja:

Pojazd zabytkowy – wedle ustawy „Prawo o ruchu drogowym” jest to pojazd, który na podstawie specjalnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków ruchomych lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami.
W praktyce wszyscy posiadacze pojazdów zabytkowych wpisują swoje samochody tylko do ewidencji zabytków nie do rejestru. Pozwala to na posiadanie „żółtych” tablic a nie narzuca takich obostrzeń ze strony konserwatora zbytków jak w przypadku wpisania do rejestru.
W przypadku wpisania samochodu do rejestru (nie ewidencji) posiadacz samochodu zabytkowego może starać się o pozyskanie dotacji do remontu zabytku jednak ścieżka do tego nie jest mi jeszcze znana 
Zaczynamy od podstaw. Na początek wymagania wobec samochodu:
 - 25 lat wiek samochodu. Dodatkowo dany model samochodu musi być wycofany z produkcji od przynajmniej 15 lat
 - lub pojazd uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.
 - pojazd wchodzący w skład kolekcji pojazdów zabytkowych (potwierdza to rzeczoznawca)


Wiemy że mamy 25 letni samochód i model nie jest już produkowany od 15 lat co dalej?. Kolejnym krokiem jest tak zwana „Biała Karta” a dokładniej rzecz ujmując Karta Ewidencji Ruchomych Zabytków Techniki


Rys. 1 „Biała Karta”


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Teoretycznie przedmiotowy dokument można wykonać samemu (czyste druki można znaleźć w Internecie), w praktyce warto zlecić to rzeczoznawcy ze względu na konieczność wykonania wraz z „Białą kartą” Opinii Kwalifikacyjnej – niezbędnej do złożenia wraz z Białą Kartą u Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Należy też pamiętać, iż oryginał białej karty musi zostać wykonany na papierze o odpowiedniej wielkości i gramaturze oraz zdjęcia nie mogą być wydrukowane tylko wywołane i wklejone w białą kartę.
Dodatkowo rzeczoznawca w ramach jednej usługi wykonuje „Wniosek o Przeprowadzenie Badania Zgodności Pojazdu Zabytkowego z Warunkami Technicznymi” dokument będzie nam potrzebny w czasie późniejszym kiedy będziemy musieli udać się na stację diagnostyczną.
Pytanie zasadnicze ile taka usługa ze strony rzeczoznawcy kosztuje, z moich doświadczeń kwota waha się pomiędzy 450,00 pln netto a 570,00 pln netto w zależności od rzeczoznawcy.

Rys. 2 Opinia Kwalifikacyjna


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Rys 3 Wniosek o Przeprowadzenie Badania Zgodności Pojazdu Zabytkowego z Warunkami Technicznymi


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Mamy trzy najważniejsze dokumenty ( z tego Biała karta w dwóch egzemplarzach). W tym momencie wypisujemy podanie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z prośbą o wpisanie samochodu do Ewidencji Ruchomych Zabytków Techniki. Do podania dołączamy dwa oryginały „Białych Kart” oraz opinie Kwalifikacyjną.
Czekamy ustawowe 14 dni i dostajemy na adres domowy list polecony z potwierdzeniem odbioru zawierający formalne pismo od konserwatora zabytków potwierdzające wpisanie samochodu do ewidencji. Dobra wiadomość usługa wpisania do ewidencji jest bezpłatna 

Rys 4 Potwierdzenie wpisu do ewidencji


Uploaded with ImageShack.us




Mając w ręce potwierdzenie od konserwatora wpisania do ewidencji dokładamy do tego Wniosek o Przeprowadzenie Badania Zgodności Pojazdu Zabytkowego z Warunkami Technicznymi wykonany wcześniej przez rzeczoznawcę i udajemy się na Okręgową Stację Diagnostyczną wykonać przegląd. Niestety nie bezpłatny ale na ten moment chociaż bezterminowy. Koszt wykonania przeglądu w zależności od stacji od 100.00 do 300,00 złotych brutto. Ja płaciłem 160,00. Czas trwania przeglądu wraz z wypisaniem dokumentów około 30 minut.
Po pozytywnym przejściu badania otrzymujemy od diagnosty dwa dokumenty:
1. Zaświadczenie o przeprowadzonym Badaniu co do Zgodności z Warunkami Technicznymi Pojazdu Zabytkowego
2. Protokół Oceny Stanu Technicznego Pojazdu Zabytkowego

Rys. 5 Zaświadczenie o przeprowadzonym Badaniu co do Zgodności z Warunkami Technicznymi Pojazdu Zabytkowego


Uploaded with ImageShack.us


Rys 6 Protokół Oceny Stanu Technicznego Pojazdu Zabytkowego


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


W tym momencie pozostaje nam tylko udać się do wydziału komunikacji zamówić żółte tablice rejestracyjne. Niestety zamówić ponieważ nie wszystkie urzędy posiadają takowe na stanie i często są one zamawiane pod klienta po spełnieniu warunków i określeniu rodzaju tablic (prostokątne lub kwadratowe)
Idąc do urzędu zabieramy trzy dokumenty:
1. Potwierdzenie przez Konserwatora Zabytków Wpisania do Ewidencji;
2. Zaświadczenie o przeprowadzonym Badaniu co do Zgodności z Warunkami Technicznymi Pojazdu Zabytkowego
3. Protokół Oceny Stanu Technicznego Pojazdu Zabytkowego
Wpłacamy w kasie urzędu 200,50 pln brutto czekamy tydzień i cieszymy się nowymi żółtymi tablicami w swoim wspaniałym samochodzie

Efekt końcowy :)




Mam nadzieję że się przyda :)
Pozdrawiam T_NIK
_________________
Polski FIAT 126p ST 650 SPECIAL 1979 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
Polski FIAT 126p FL 650 KOMFORT 1987 http://rezerwa126p.pl/for...t=11190&start=0
DUET, FLAMING, WIGRY 2, 3 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
WSK M6B3 125 1974r. http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=18754
Romet 50T1 1978r. http://rezerwa126p.pl/for...p=435439#435439
Ostatnio zmieniony przez Michu 2014-01-11, 20:04, w całości zmieniany 14 razy  
 
     
Grzechu60 
ziomy rezerwy


Wiek: 58
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 656
Skąd: Polska
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-10-21, 21:04   

Jak masz możliwości i chęci to zmień proszę zdjęcia na jakieś lepsze, bo na tych praktycznie nic nie widać... :(
Ale odwaliłeś kawał dobrej roboty! :)
Z góry dzięki :)
Pozdrowienia! ;)
 
     
T_NIK 
ziomy rezerwy


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1219
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-10-21, 21:09   

Grzechu60 napisał/a:
Jak masz możliwości i chęci to zmień proszę zdjęcia na jakieś lepsze, bo na tych praktycznie nic nie widać... :(
Ale odwaliłeś kawał dobrej roboty! :)
Z góry dzięki :)
Pozdrowienia! ;)


Specjalnie zmniejszyłem ich rozdzielczość ponieważ na niektórych są moje dane osobowe :(
_________________
Polski FIAT 126p ST 650 SPECIAL 1979 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
Polski FIAT 126p FL 650 KOMFORT 1987 http://rezerwa126p.pl/for...t=11190&start=0
DUET, FLAMING, WIGRY 2, 3 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
WSK M6B3 125 1974r. http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=18754
Romet 50T1 1978r. http://rezerwa126p.pl/for...p=435439#435439
 
     
Grzechu60 
ziomy rezerwy


Wiek: 58
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 656
Skąd: Polska
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-10-21, 21:14   

T_NIK, a nie będzie łatwiej zamazać / zakryć Twoje dane osobowe i poufne i pokazać, jak wygląda dokument w całej okazałości? ;)

Wiem czepiam się, ale tak jak pisałem, odwaliłeś kawał dobrej roboty i te dokumenty w dobrej jakości dopełniłyby całości. ;)
Akurat w tym przypadku, dotyczy to Fiata 126p, więc można byłoby potraktować te karty i papiery jako wzór. ;)
Ostatnio zmieniony przez Grzechu60 2013-10-21, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Michu 
Moderator
ZENEK KRÓÓÓL!


Wiek: 22
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3861
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-10-21, 21:14   

Strzał w 10, tego brakowało! :)


Podkleiłem ;)
_________________


[*] 88r - L87 - [/url] FSO 125p - 1.4 16V
:arrow: 94r - L45 - FSO Polonez Caro 1.4GLI 16V
 
     
T_NIK 
ziomy rezerwy


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1219
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-10-21, 21:23   

Grzechu60 napisał/a:
T_NIK, a nie będzie łatwiej zamazać / zakryć Twoje dane osobowe i poufne i pokazać, jak wygląda dokument w całej okazałości? ;)

Wiem czepiam się, ale tak jak pisałem, odwaliłeś kawał dobrej roboty i te dokumenty w dobrej jakości dopełniłyby całości. ;)
Akurat w tym przypadku, dotyczy to Fiata 126p, więc można byłoby potraktować te karty i papiery jako wzór. ;)


Częściowo poprawione reszta jutro bo nie mam wszystkich dokumentów w wersji elektronicznej bo są na komputerze w pracy.
_________________
Polski FIAT 126p ST 650 SPECIAL 1979 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
Polski FIAT 126p FL 650 KOMFORT 1987 http://rezerwa126p.pl/for...t=11190&start=0
DUET, FLAMING, WIGRY 2, 3 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
WSK M6B3 125 1974r. http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=18754
Romet 50T1 1978r. http://rezerwa126p.pl/for...p=435439#435439
Ostatnio zmieniony przez T_NIK 2013-10-21, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Grzechu60 
ziomy rezerwy


Wiek: 58
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 656
Skąd: Polska
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-10-21, 21:24   

W takim razie, bardzo się cieszę. ;)
 
     
wilq1902 
ziomy rezerwy


Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 2335
Skąd: Kraków, Nowy Sącz
Wysłany: 2013-10-21, 21:41   

W Krakowie, żółte tablice są na stanie. Wydziały Komunikacji posiadają z reguły kilka sztuk, z których można wybrać numer. W województwie małopolskim koszt przeglądu wieczystego to 300 złotych brutto. Ceny opinii, zrobienia wpisu przez rzeczoznawcę u konserwatora zabytków oraz białych kart są różne. Komplet można mieć już za 500 złotych brutto.
_________________
Polski Fiat 126p 650K '84 Polski Fiat 126p 650I '79


http://www.facebook.com/PolskiFiat126pIISeria

https://www.facebook.com/125pMR75/

Polski Fiat 125p MR75

Polski Fiat 125p 1300 1969
 
     
T_NIK 
ziomy rezerwy


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1219
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-10-21, 22:57   

wilq1902 napisał/a:
W Krakowie, żółte tablice są na stanie. Wydziały Komunikacji posiadają z reguły kilka sztuk, z których można wybrać numer. W województwie małopolskim koszt przeglądu wieczystego to 300 złotych brutto. Ceny opinii, zrobienia wpisu przez rzeczoznawcę u konserwatora zabytków oraz białych kart są różne. Komplet można mieć już za 500 złotych brutto.


Siemianowice nie mają nic na stanie zamawiasz zawsze kolejny numer ale to małe miasto zauważ że od momentu wprowadzenia białych tablic (żółtych na zabytkowe) aktualnie otrzymałem 23A numer więc aut naprawdę mało. W zeszłym roku miałem 18A więc 5 aut na rok :D
_________________
Polski FIAT 126p ST 650 SPECIAL 1979 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
Polski FIAT 126p FL 650 KOMFORT 1987 http://rezerwa126p.pl/for...t=11190&start=0
DUET, FLAMING, WIGRY 2, 3 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
WSK M6B3 125 1974r. http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=18754
Romet 50T1 1978r. http://rezerwa126p.pl/for...p=435439#435439
Ostatnio zmieniony przez T_NIK 2013-10-22, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wilq1902 
ziomy rezerwy


Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 2335
Skąd: Kraków, Nowy Sącz
Wysłany: 2013-10-21, 23:42   

W Krakowie rejestrują z literką H już. Zdarzają się też F i G w zależności od właściwości miejscowej Wydziału Komunikacji.
_________________
Polski Fiat 126p 650K '84 Polski Fiat 126p 650I '79


http://www.facebook.com/PolskiFiat126pIISeria

https://www.facebook.com/125pMR75/

Polski Fiat 125p MR75

Polski Fiat 125p 1300 1969
 
     
ptaku 
ziomy rezerwy
wpierdole ci bramą

Wiek: 24
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 437
Skąd: Blok A
Wysłany: 2013-10-22, 13:56   

czyli podliczając wszystkie koszty ile Cie wyszły te żółte?
a i w imageshack zdjęcia wygasają a szkoda by było jakby przepadły ;)
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 28
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6199
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-22, 14:01   

Wkrótce artykuł trafi na stronę, a zdjęcia na nasz serwer, także nie ma problemu ;)
 
     
T_NIK 
ziomy rezerwy


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1219
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-10-22, 14:21   

ptaku napisał/a:
czyli podliczając wszystkie koszty ile Cie wyszły te żółte?
a i w imageshack zdjęcia wygasają a szkoda by było jakby przepadły ;)


560,00 rzeczoznawca
160,00 przegląd bezterminowy
200,50 formalności rejestracyjne
920,50 suma za całość :)
_________________
Polski FIAT 126p ST 650 SPECIAL 1979 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
Polski FIAT 126p FL 650 KOMFORT 1987 http://rezerwa126p.pl/for...t=11190&start=0
DUET, FLAMING, WIGRY 2, 3 http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
WSK M6B3 125 1974r. http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=18754
Romet 50T1 1978r. http://rezerwa126p.pl/for...p=435439#435439
 
     
ptaku 
ziomy rezerwy
wpierdole ci bramą

Wiek: 24
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 437
Skąd: Blok A
Wysłany: 2013-10-22, 15:10   

dzięki wielkie ;)
 
     
Martinez 

Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 70
Skąd: WOŁCZYN
Wysłany: 2013-10-22, 18:12   

I to mi się podoba...

fachowo napisane...

Piwko za to wirtualne ....;)


aLe mam jeszcze pytanko co do tematu.....

Jak to się ma do samochodów np odbudowanych czy:
-lakier musi być orginalny z palety kolorów.
-czy i jakie elementy blacharskie mogą być inne(np zamienione zgnite drzwi)
-czy rzeczoznawca lub konserwator zabytków ogląda i ocenia samochów na jakiej
podstawie stwierdza orginalność części itp.


M
_________________
KiM

126p 1978r
126p BIS 1990r
126p Happy End 2000r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 16