Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Mierzenie napięć w alternatorze
Autor Wiadomość
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1093
Skąd: Kamień /Gdynia
Wysłany: 2019-10-15, 21:22   Mierzenie napięć w alternatorze

Witam absolutnie brak ładowania , wcześniej zażyła się kontrolka .

Aktualnie brak ładowania i nie swieci kontrolka .
Zmieniłem układ diod , dalej nic . Podstawilem inny regulator (raczej uszkodzony) brak ładowania ale cały czas swieci kontrolka .

Interesuje mnie na których stykach powinny być jakie napięcia .?

Np.
- wyjście z uzwojen na prostownik
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1559
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2019-10-16, 21:21   

zazwyczaj leci regulator napięcia oraz wirnik dostaje przerwy na uzwojeniu,potrafi też przebić się uzwojenie stojana lub jedna z diod w prostowniku ale wtedy ładowanie jest ale zaniżone. Tyle z rzeczy w samym alternatorze,często powodem jest też urwany przewód alternator-rozrusznik-akumulator.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
michals 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 364
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-10-16, 22:55   

To wygląda na przerwany przewód alternator-rozrusznik.
Odnośnie mierzenia:
Na śrubce M6 powinno być napięcie jak na aku +/-0,2V
Na żółtym do regulatora napięcie ponad 14V podczas pracy silnika, "prawie nic" na zgaszonym silniku, a kilka volt zaraz po przekręceniu stacyjki (przed rozruchem).
Na zielonym do regulatora powinno być "prawie nic" przy zgaszonym silniku i na wolnych obr. a blisko 14V na wyższych obrotach.
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1093
Skąd: Kamień /Gdynia
Wysłany: 2019-10-17, 06:41   

+12v jest na M6 b+ , na trójniku szczotkotrzymacza tez podczas pracy silnika jest powyżej 20v (dokładnie nie mierzyłem bo nie wiem jakie powinno być ) dziś podstawie regulator , zobaczymy .
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
michals 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 364
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-10-17, 17:31   

+20V w miejscu D+ (plus wzbudzenia) to bardzo dużo. Prawdopodobnie nie ma przejścia szczotktrzymacz->wirnik->regulator->masa.
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1093
Skąd: Kamień /Gdynia
Wysłany: 2019-10-21, 13:16   

O taki film Pomocny https://m.youtube.com/watch?v=a-v9XcOCqBo
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
michals 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 364
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-10-21, 18:49   

Ładowanie jest ok. W pierwszym poście była mowa o kontrolce, która świeci cały czas więc co zostało wymienione?
Tutaj jest układ "na krótko" w aucie dochodzi jeszcze przewód B+ rozrusznik, który lubi się urwać i wtedy też świeci kontrolka.
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1093
Skąd: Kamień /Gdynia
Wysłany: 2019-10-21, 20:01   

Dziwne na przewodzie b+ który idzie od rozrusznika jest napięcie 12v . Wiec jak by kabel był urwany nie było by zasilania do kontrolki ładowania (tak mi się wydaje )

Podpisałem zasilanie dodatkowym kablem i dalej brak ładowania i swieci się kontrolka .

Jutro mam otrzymać sprawny altek wiec zobaczę .
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
kubeusz4 
FANATYK MALUCHA


Wiek: 20
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 76
Skąd: Suwałki/Gołdap
Wysłany: 2019-10-21, 21:44   

Uszkodzona jedna z 3 diodek od wzbudzenia altka. Mialem wczoraj to samo. Da rdadę wymienić cały mostek bez wyciągania alternatora trochę zabawy ale da się zrobić
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1093
Skąd: Kamień /Gdynia
Wysłany: 2019-10-22, 06:36   

Dzieki ,diod jest więcej bo 6 na dwóch radiatorach (czerwone i czarne napisy czyli inna polaryzacja) oraz kilka małych .

Wiec będę walczyć z mostkiem .

Ps wyjęcie to nie tragedia , gorzej z ponownym wlutowaniem ;)
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
kubeusz4 
FANATYK MALUCHA


Wiek: 20
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 76
Skąd: Suwałki/Gołdap
Wysłany: 2019-10-22, 18:26   

Któraś z tych małych
 
     
michals 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 364
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-10-24, 20:26   

zolwik napisał/a:
Dziwne na przewodzie b+ który idzie od rozrusznika jest napięcie 12v . Wiec jak by kabel był urwany nie było by zasilania do kontrolki ładowania (tak mi się wydaje )

Podpisałem zasilanie dodatkowym kablem i dalej brak ładowania i swieci się kontrolka .

Jutro mam otrzymać sprawny altek wiec zobaczę .

Ale to nie tak działa!
Zasilanie (wzbudzenie) do altka idzie ze stacyjki przez kontrolkę do D+, natomiast z B+ prąd powinien tylko i wyłącznie wypływać do aku. Jeśli tamtędy płynie prąd w kierunku alternatora to jest wewn. zwarcie w altku. Mogą być przebite diody prądowe (te duże). Często tak się dzieje po odwrotnym podłączeniu akumulatora.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14