BMW E34 530i |
Autor |
Wiadomość |
Maverin21
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 273 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2018-03-29, 23:15
|
|
|
Zrobili Ci badanie z tymi przewodami hamulcowymi ? |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2018-06-04, 00:59
|
|
|
Pozwolę sobie zaktualizować
Przewody paliwowe jak i hamulcowe zmienione
Oto co wyciągnąłem z samochodu:
Doginanie nowych:
W oczekiwaniu na montaż:
Montaż i efekt końcowy:
(dla ciekawości bak nie wymagał płukania - czyściutka była benzyna po płukaniu)
BMW dostało konserwację + profile zamknięte:
Mocowania zbiornika zostały pomalowane proszkowo:
Wpadły także nowe przewody ham. elastyczne na przód (stare sparciały):
Wycieczka do ASO po 3 plastiki...
Pomijając regenerację zacisków i kilka innych rzeczy by skrócić post - składanie:
Podsumowując: z braku czasu, robiąc tylko w dni wolne (piątek i sobota głównie), od rana do późnej nocy, zeszło mi ponad miesiąc... Pieniężnie - podliczyłem i chcę zapomnieć
Ten temat zamknięty nareszcie
Następne będą wahacz dolny PP i tarcze hamulcowe przód, tak więc pospamuję tu jeszcze troszeczkę
Jakbym miał podsumować tę robotę to:
|
_________________ Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89' |
Ostatnio zmieniony przez Karol 2018-07-06, 13:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Emilienko126p
Będzie git!
Wiek: 28 Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 573 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2018-07-06, 13:48
|
|
|
Jako, że forum wróciło do "żywych" to pozwolę sobie zaktualizować
Długo walczyłem z bijącymi hamulcami (szczegóły w tym temacie: http://www.bmw5er.pl/view...=940953#p940953 ).
Zawieszenie doprowadziłem do stanu "bezluzowego" - pomogło na chwilę, nie ruszając wtedy tarcz.
Wymieniłem wahacz dolny PP (miał minimalny luz na sworzniu):
Tarcze przetaczałem, zamieniałem miejscami - pomagało na chwile, czyli trefne tarcze jak się okazało.
Wywaliłem tarcze i pół soboty spędziłem na mierzeniu wszystkiego jeszcze raz czujnikiem zegarowym.
Piasty wyszły że idealne:
Następnie na cel wziąłem tarcze. Pomiary na zimno i na gorąco. I tu był festiwal...
Tarcze na złom.
Po przestudiowaniu internetów i po rozmowie ze sprzedawcą sięgnąłem głębiej do kieszeni i wpadły tarcze ATE:
Piasty wyczyszczone itp itd (wszystko wg książek i innych poradników) i zamontowałem:
Jak się okazało te śrubki montażowe dodane do tarcz nijak się miały do nich, to zamontowałem te stare.
Przed założeniem koła zmierzyłem bicie i żadna tarcza nie przekracza 0,03mm. Jak na razie dopiero dzisiaj przejechałem się samochodem i jestem na etapie docierania. Mam nadzieję, że ten temat mam już zamknięty, bo na razie nic nie bije... |
_________________ Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89' |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2018-11-24, 21:58
|
|
|
Sezon 2018 przynajmniej mi dobiega do końca, to ta aktualizacja będzie raczej tą ostatnią.
Od czasu ostatniego mojego wpisu sporo zrobiłem, lecz zdjęcia sam z siebie skasował mój telefon (HUAWEI - nie polecam, wbrew Lewandowskiemu) i sporo rzeczy przepadło... Tak więc te zdjecia to głównie odzyski ze Snapchata, Messengera etc...
Hamulce z poprzedniej aktualizacji dalej bez "bicia" więc to było to
Taki lifechack: Jak silnik z serii M30 ładnie pali na zimno i po króciutkim postoju na ciepło, ale po np. 1h postoju już musisz kręcić długo, a on niechętnie łapie, a sprawdziłeś podciśnienie i jest ok, to winny jest regulator ciśnienia paliwa montowany na listwie (w moim przypadku puszczał paliwo w dolot). Po jego wymianie jak ręką odjął - pali on strzała
I teraz dalsza część - ile taka przyjemność? ORG jest montowany BOSCH - w ASO ok 960zł, poza nim ok 800zł. Używanych nie ma co nawet szukać w powodu co wyżej. Na szczęście można znaleźć zamiennik, choć tańsze na szczęście. Wybór padł na firmę Pierburg, bo... był najtańszy - ok. 300zł trzeba przygotować
Stary przepuszczał paliwem właśnie przez króciec do dolotu (podciśnienie steruje ciśnienie na listwie):
Nowy srebrny w porównaniu do org czarnego:
Po zamontowaniu:
W międzyczasie do wymiany poszła znów sonda (podejrzewam że przez ten regulator)...
Byłem na wakacjach w Zakopanem - auto sprawdziło się idealnie:
W drodze powrotnej z Zakopanego puścił 30 letni wąż od chłodzenia, na szczęście blisko domu i nawet temperatura nie drgnęła w górę - zdjeć z tego brak... W sumie to i dobrze, bo to żadna pamiątka
Kilka zlotów też objechałem (odnalazłem z 2 zlotów jakieś zdjecia):
Babka załapała się też za filmie ze zlotu:
https://www.facebook.com/...18313865665968/
Auto sprawią masę satysfakcji i z posiadania i z jazdy nim i z reakcji ludzi (widać już zainteresowanie przechodniów), ale od jakiegoś czasu chodzi mi z tyłu głowy chęć zakupu czegoś innego... Tak więc jak nie znajdę nic, co by mnie zaciekawiło, to zostanie. Rozum podpowiada obym nie znalazł... |
_________________ Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89' |
|
|
|
|
Tomash85
Kabooom!!!
Wiek: 38 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 2567 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2018-11-25, 21:11
|
|
|
I to mi się podoba! Piękna maszyna
Pewnie kojarzysz siódemkę na żółtych |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2019-04-20, 22:36
|
|
|
Rok 2019, po ponad 2 latach ciągłych poszukiwań wreszcie znalazłem idealne przednie fotele. Podtrzymuję swoją teorię, że ta tapicerka występowała bardzo rzadko, w pierwszych 2-3 latach produkcji (zakupione fotele były z 1989r) i raczej w silnikach M30. Wreszcie mam idealne wnętrze
Na poprzednich stronach jest fotorelacja z pierwszej walki z tapicerką. Dla przypomnienia teraz stan foteli wyglądał tak:
Zakupione fotele, które posłużyły do tej naprawy, jak się okazało były z anglika:
I efekt finalny:
Spędziłem dobre 4 godziny na zmianie tych poszyć. Ale warto było - wg. mnie jest pięknie |
_________________ Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89' |
|
|
|
|
|