Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
WSK 125 M06B3 1983r.
Autor Wiadomość
r3mix 
chłop z Kaszub


Wiek: 21
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 832
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2015-07-31, 22:24   WSK 125 M06B3 1983r.

Jakieś trzy lata temu stwierdziliśmy z Tatą, że musimy sobie kupić WSKę. Po długich poszukiwaniach pojawiła się jedna w bardzo dobrym stanie i w dobrej cenie jakieś 5 kilometrów od domu. Zadzwoniliśmy, obejrzeliśmy i tym sposobem dnia 8 marca 2013 roku staliśmy się posiadaczami czarnej WSKi 125 M06B3 z 1983 roku :mrgreen:
Tak wyglądała krótko po zakupie:

Może i była ładna, ale my chcieliśmy, żeby była jeszcze ładniejsza :D Tak więc zimą 2014/2015 przeprowadziliśmy jej kapitalny remont. Została cała rozebrana, wypiaskowana i pomalowano proszkowo. Wszystkie chromy i inne metalowe części zostały wypolerowane. Zregenerowaliśmy amortyzatory (zarówno przednie jak i tylne). Głowica oraz bębny kół zostały wyszkiełkowane. WSKa dostała nowe linki (wszystkie), obręcze, szprychy, opony i inne elementy gumowe. Silnika nie musieliśmy zbytnio ruszać, bo chodzi wyśmienicie. Tak się teraz prezentuje :) :
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r.
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 60
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2439
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-07-31, 23:18   

To co prawda ta hmmm brzydka WSKa :luj:
Ale liczy się fakt że trafiła w dobre ręce :D
_________________

 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 942
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2015-08-01, 10:19   

Typowa czarna wiecha :D Ona przed remontem tak się w oryginale zachowała czy ktoś już ją wcześniej robił?
_________________
 
 
     
Aron 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 2467
Skąd: Skierniewice
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2015-08-01, 10:41   

Uuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaach, ale ładniutka, kiedyś znajdę sobię podobną :>
_________________
Pasja 126p | SkierniewickieKlasyki.pl
 
     
r3mix 
chłop z Kaszub


Wiek: 21
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 832
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2015-08-01, 16:12   

Pan_Waclaw napisał/a:
Typowa czarna wiecha :D Ona przed remontem tak się w oryginale zachowała czy ktoś już ją wcześniej robił?


Niektóre rzeczy najprawdopodobniej były w niej już robione. Błotniki wyglądały tak, jakby miały już porobione zaprawki, a felgi były pomalowane srebrzanką. No i oczywiście silnik też był robiony (w tym motorze jest to nieuniknione :mrgreen: ). Tak poza tym, to raczej była w oryginale.

Zapomniałem jeszcze wspomnieć, że prawie wszystkie mniejsze śrubki są nowe, ze stali nierdzewnej. Taka mała rzecz, a dużo zmienia w ogólnym wyglądzie :D
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r.
 
     
r3mix 
chłop z Kaszub


Wiek: 21
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 832
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2016-04-23, 18:50   

Czas odświeżyć temat.
Po sezonie, czyli w październiku postawiłem WSKę pod kocem w piwnicy, gdzie do dzisiaj stała nieruszana.
Dziś zamontowałem nowy akumulator, odkręciłem kranik, napompowałem trochę paliwa i odpaliła za pierwszym kopnięciem :mrgreen: Podpompowałem koła i się przejechałem, chodzi jak należy.
Tak więc sezon 2016 uważam za rozpoczęty :D
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r.
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 60
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2439
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-04-24, 00:03   

Sezon :D
_________________

 
     
r3mix 
chłop z Kaszub


Wiek: 21
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 832
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2016-05-08, 16:28   

Dziś ładna pogoda, więc chciałem przewietrzyć WSKę. Jechałem sobie, aż zesrała się 7 km od domu. Wyczyściłem świecę i odpaliła. Zgasła kilometr dalej. Wyczyściłem jeszcze raz, odpaliła i znowu zgasła po kilometrze, więc zrobiłem jeszcze raz to samo i padła po 500 metrach. Skończyło się na tym, że musiałem ją pchać do domu w pełnym słońcu :evil: Męczę się z tym dziadostwem już od roku. Wymieniłem fajkę z kablem, wyregulowałem zapłon, gaźnik, wszystko i było dobrze, ale jednak WSKa myśli inaczej :x Na zimnym silniku chodzi elegancko, a jak się nagrzeje to cały czas odwala ten sam szajs. Ja już do tego nie mam siły :evil: Romet niby bardziej awaryjny, a jestem pewny, że zawsze dowiezie mnie na miejsce, czego nie można powiedzieć o WSce...
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r.
 
     
Grzes 


Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1201
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-05-08, 16:32   

Nie znam się na motorach, ale w samochodzie jak by mi się coś takiego działo to podmienił bym cewkę.
 
     
Bonifacy 


Wiek: 21
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 276
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-05-08, 16:32   

A myślałeś nt. zapłonu elektronicznego?
Ogólnie fajny sprzęt, też bym chciał taką, ale dwuramówkę :D
_________________
Hawana - Pomarańczka '85 126p
Duży Fiat Kremuś 1990
;)
 
     
r3mix 
chłop z Kaszub


Wiek: 21
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 832
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2016-05-08, 16:44   

To jest właśnie słaba strona każdej WSKi: zapłon. Też myślałem o cewce, ale chyba będę wolał kupić zapłon CDI i mieć już spokój na zawsze. Myślałem o tym już wcześniej i chciałem się na to złożyć z Tatą, ale coś nie mogę się do tego zebrać :> Zawsze jest to jakiś wydatek, ale chyba muszę się w końcu zdecydować, bo jak na razie to więcej ją pcham niż jeżdżę :roll: Niby jest to jakaś tam ingerencja w oryginalność, ale chyba lepiej mieć trochę przerobioną jeżdżącą, niż zakurzoną w piwnicy, bo nie chce chodzić.
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r.
 
     
Piter7391 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 786
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-05-08, 18:50   

Ładna WSK, wymień kondensator, bo w nim leży wina, niby iskra jest, ale gdy się nagrzeje to kondek pada lub iskra słabnie na tyle że nie odpala mieszanki, można jeszcze przenieść kondensator do lampy, będzie starczył na dłużej. Najlepszym wyjściem jest CDI, ja mam taką instalacje w swoim kos-ie, że wszystko wygląda jak oryginał, od kiedy założyłem to nic nie regulowałem, odpalam od kopa i jadę.
 
     
r3mix 
chłop z Kaszub


Wiek: 21
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 832
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2018-02-17, 14:08   

Długo tu nic nie pisałem. W sumie, to w tamtym roku nie zrobiłem WSKą więcej niż 20 kilometrów. Dwa razy się przejechałem po wsi, żeby sobie przypomniała jak się jeździ :E
Kupę czasu temu wziąłem od kolegi silnik, żeby mu go wyremontować. Złożony stał chyba rok czasu i czekał na odpalenie, ale zawsze było co innego do roboty i trochę o nim z tatą zapomnieliśmy. Tak sobie stał i stał, aż w końcu wczoraj nastąpiła wiekopomna chwila i po nalaniu paliwa w gaźnik odpalił. Jeszcze go dopieścimy i przyszłym tygodniu będzie do odbioru :)

Zarobione pieniądze najprawdopodobniej zostaną w w kręgu WSK: chcemy w końcu kupić zapłon CDI :)
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r.
 
     
r3mix 
chłop z Kaszub


Wiek: 21
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 832
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2018-05-03, 17:56   

Pierwsze odpalenie po zimie. Zalałem ją do pełna, odpaliła za pierwszym. Chwilę pochodziła i pojechałem na rundę po wioskach koło mnie. Zrobiłem z 8 kilometrów i o dziwo nie musiałem jej pchać. Może się nawróciła :E

Stan licznika na dzień dzisiejszy:

Czyli przez trzy lata zrobiliśmy nią 300 kilometrów :)
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r.
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 60
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2439
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-05-03, 19:44   

Nowe paliwo jej pomogło 😁
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15