Wakuometr MERA |
Autor |
Wiadomość |
matys782
El 99r
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 796 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2013-07-15, 23:34 Wakuometr MERA
|
|
|
Witam zakupiłem taki oto wakuometr
http://images13.fotosik.p...26b1852ba45.jpg
i chciałem sprawdzić czy działa ale nie mam podstawki pod gaźnik z dwoma krócicami (wiem że musze kupić taka podstawkę z dwoma ) więc odłączyłem wężyk który tam idzie i podłączyłem wakuometr i jest problem wakuometr działa ale wskazówka rusza sie jak by chciała a nie mogła tzn dodaje ostro gazu a ona nie rusza się tak jak obrotomierz tylko po woli rośnie sobie do 40 mimo że dodaje ostro gazu. wakuometr ma taki dziwny króciec o to zdj .
moje pytania:
- winą tego że on tak wolno reaguje na gaz może być że podłączyłem go pod ten jeden króciec przy podstawce albo i to że ten wakuometr ma dolutowany taki mały pręcik przez co dostaje się mało tego ciśnienia?
- powinienem usunąć ten pręcik i rozwiercić dziurkę czy może on zostać?
- te dwa kable które z niego wychodzą to tylko plus i minus od podświetlenia? |
|
|
|
|
Krzysztof0430
Wiek: 28 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2013-07-15, 23:40
|
|
|
Otwór chyba będzie po to taki mały żeby wskazówka od podciśnienia nie skakała mocno podczas pracy silnika na jałowych obrotach. |
_________________
|
|
|
|
|
matys782
El 99r
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 796 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2013-07-16, 00:20
|
|
|
to co uciąć i rozwiercić? tylko właśnie dziwi mnie po co to zrobione ;/ |
|
|
|
|
duzy_lolo
Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 541 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-07-16, 01:20
|
|
|
tak jak Krzysztof0430 pisze. ten pypeć redukuje pulsowanie ciśnienia w przewodzie i tak ma być. chyba, że jest załamany, albo zaciśniety, to trzeba nareperować. |
|
|
|
|
matys782
El 99r
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 796 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2013-07-16, 11:18
|
|
|
no to czyli co mam go zostawić tak? nic nie ucinać? mam po prostu "udrożnić" ten pręcik tak? |
|
|
|
|
duzy_lolo
Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 541 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-07-16, 13:00
|
|
|
możesz spróbować przetkać cienka szpilką, na pewno nie ucinać. |
|
|
|
|
matys782
El 99r
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 796 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2013-07-16, 17:30
|
|
|
zrobiłem ale nie rozumiem zbytnio działania tego sprzętu albo dzieje sie tak przez to że nie mam podstawki pod gaźnik na dwa krócice, a mianowicie jak odpalę maluszka to wskazówka lata po między 60 a 40 jak dodaję ostro gazu to idzie w stronę 20 a jak puszcze gaz to pokazuje 80 nie powinno byc odwrotnie? i do tego jak skończyłem przejażdzkę to wskazówka zatrzymała się na 20w wytłumaczy mi ktoś jak to powinno działać i czemu sie tak dzieje? albo winny wszystkiemu jest ten pypeć którego trzeba było by nareperować? |
|
|
|
|
duzy_lolo
Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 541 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-07-17, 01:47
|
|
|
matys782 napisał/a: | jak odpalę maluszka to wskazówka lata po między 60 a 40 jak dodaję ostro gazu to idzie w stronę 20 a jak puszcze gaz to pokazuje 80 nie powinno byc odwrotnie? | tak ma być. matys782 napisał/a: | jak skończyłem przejażdzkę to wskazówka zatrzymała się na 20w | a tak nie. |
|
|
|
|
matys782
El 99r
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 796 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2013-07-17, 13:15
|
|
|
dzięki wszystko jasne działa |
|
|
|
|
Boren
Dołączył: 15 Lis 2019 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-01-11, 11:29
|
|
|
Witam,
odkopię temat bo nie chcę zakładać nowego.
Chciałbym podłączyć wakuometr do fiacika FL z 1994 r. Mam gaźnik tylko z jednym wychodzącymi króćcem, chyba od odprowadzania par paliwa z powrotem do baku. Podstawa bez króćców. Czy mogę dać w to miejsce trójnik i połączyć wakuometr razem z odprowadzaniem par paliwa? Będzie to działać, bo nie chce przerabiać podstawy albo stosować podstawki z EL.
Pozdrawiam |
_________________ Fiat 126p, 1993 r. FL. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-01-11, 19:37
|
|
|
Boren napisał/a: | Witam,
odkopię temat bo nie chcę zakładać nowego.
Chciałbym podłączyć wakuometr do fiacika FL z 1994 r. Mam gaźnik tylko z jednym wychodzącymi króćcem, chyba od odprowadzania par paliwa z powrotem do baku. Podstawa bez króćców. Czy mogę dać w to miejsce trójnik i połączyć wakuometr razem z odprowadzaniem par paliwa? Będzie to działać, bo nie chce przerabiać podstawy albo stosować podstawki z EL.
Pozdrawiam |
NIE, nie będzie działać. Powrót z gaźnika rządzi się swoimi prawami. Najprościej będzie kupić podstawkę pod gaźnik w wersji EL i wykorzystać jeden z króćców. Inna opcja to nawiercić posiadaną podstawkę i wkręcić tam np. igłę do pompowania piłek. |
|
|
|
|
Boren
Dołączył: 15 Lis 2019 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-01-11, 19:48
|
|
|
Ok. Dziękuję.
No to szukam podstawki z EL z jednym króćcem. |
_________________ Fiat 126p, 1993 r. FL. |
|
|
|
|
Nikita
Weteran
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2013 Posty: 255 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2021-01-18, 22:19
|
|
|
Nie z jednym a z dwoma bo masz już podstawkę z jednym który u ciebie jest wykorzystany trzeba drugi który podepniesz pod wskaźnik
Napisz mi priv w sobotę bo chyba mam taką podstawkę to za browara ci wyślę o ile jeszcze się nie wydał 🤣🤣🤣🤣 |
_________________ Było sporo a jest:
FIAT 126p town 2000
FIAT 126p 650 1989
BMW 525d E39 2002
Romet Ogar 202 0,5 2014 |
|
|
|
|
Boren
Dołączył: 15 Lis 2019 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-01-18, 22:58
|
|
|
Dzięki. Przypomnę się. Na pewno się przyda;) |
_________________ Fiat 126p, 1993 r. FL. |
|
|
|
|
|