.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
BIS po raz 20042042
Autor Wiadomość
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-04-10, 20:19   BIS po raz 20042042

Czesc.

Kolejny wątek z cyklu "BIS SIE ZJEBAŁ"

W dzisiejszym odcinku:

-Bis ma wysokie obroty, po spuszczeniu nogi ze sprzegla sam jedzie - mozna puscic nogę z gazu podczas jazdy i robi się tempomat :mrgreen:
-Na luzie obroty skacza na baardzo wysokie, jakby mial ssanie.
-Leje olej z laczenia silnika i skrzyni, miska cala - uszczelniacze wymienione, wat do?
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
lukasz_bis 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 350
Skąd: siedlce
Wysłany: 2013-04-10, 20:24   

Ja tu w tych 2 pierwszych bym stawial na zacinajaca sie linke gazu.
_________________
126 bis "biały" 2006 - 2014
126 bis "groszek" 2014 - ?
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-04-10, 20:24   

Nie ominie cię rozbiórka i szczegółowa inspekcja układu zasilania.
Na Twoim miejscu położyłbym nowe węże od baku do samego gaźnika i upewnił się co do stanu wężyków podciśnień.
Gaźnik rozbierz i dokładnie wyczyść.Tutaj nie ma odwalania lipy,trzeba dokładnie przedmuchać kompresorem wszystkie kanały.
Wydaje mi się,że masz gdzieś lewe powietrze.Przy montażu całości sprawdź czy płaszczyzny nie sa odkształcone i zastosuj nowe uszczelki do podstawki i gaźnika.

Auto ma wysokie obroty,nawet jeśli odkręcisz do zera śrubę ustalającą odchylenie przepustnic?Jeśli tak,to bankowo masz problem z lewizną.

Jak auto zachowuje się na ssaniu? Zakładam że masz FOS-a?


Co do linki gazu,to zobacz czy pancerz nie wyskoczył z mocowania przy gaźniku,często się to zdarza.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-04-10, 20:30   

Podstawka pod gaznik jest konieczna? Moja wyglada tragicznie.

Fos Weber

Dzis prulem i czyscilem caly gaznik, ale mimo to nawet przed rozpruciem mial wysokie obroty.
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-10, 20:51   

Co do lania oleju miałem to samo, zaczęło się niepozornie od małych plamek a skończyło na 1L oleju na 30km. Po rozdzieleniu silnika ze skrzynią zastałem taki widok:

Tyle oleju się lało, że stał w dzwonie. Na zdjęciu i tak jest go mało bo dużo się wylało, ale poziom oleju był równy z blaszką wizyjną i wylewał się przez nią na prawych zakrętach.
Wymieniałem uszczelniacz i nic to nie dało niestety. Podejrzewam, że wytarł się wał w miejscu pracy uszczelniacza. Dalej już z tym silnikiem nie walczyłem, bo włożyłem drugi wyremontowany. :mrgreen:

A co do falowania obrotów ciężko mi powiedzieć, jeszcze nie miałem nigdy takiego problemu. Może zmień gaźnik na Webera? :mrgreen: Choć Natt, jeżeli masz 88 to musisz mieć Webera.
Ostatnio znajomy miał problemy w swapowamym FLu na silnik z ELXa, problem z bardzo dużym falowaniem obrotów, z 500 do 1800 i tak non stop. Wyciągnął gaźnik, wyczyścił go, pozakładał nowe uszczelki i wszystko wróciło do normy. ;)
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-04-10, 20:56   

W przypadku, gdy wał bedzie wytarty co muszę zrobic? Obawiam się wlasnie tego..
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-04-10, 21:30   

Natt napisał/a:
W przypadku, gdy wał bedzie wytarty co muszę zrobic? Obawiam się wlasnie tego..



Stary wał - naprawiasz poprzez szlif,dochodzą nowe panewki i masz spokój.

Nowy/inny wał - procedura podobna (panewki i tak musisz zmienić),zwykle poza tym należy wykonać szlif pod nowe panewki korbowodowe.

Tak czy inaczej,bez większej rozbiórki się nie obejdzie,podobnie nie unikniesz kosztów.W przypadku takiej roboty wypadałoby się zainteresować kondycją reszty silnika.W Bisie dostęp do głowicy jest na tyle nieciekawy,że mając silnik bez wału na wierzchu,warto zrobić wszystko raz a porządnie :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-04-10, 21:56   

W sobote bedzie wiadomo co i jak, jak bedzie wal to coż - to ASO po UPG i jedziemy z koksem.
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-04-10, 22:13   

Nie ma potrzeby ładować fiatowskiej uszczelki,równie dobrze założysz Elring i będzie ok. :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2013-04-10, 23:00   

Na wytarte miejsce na uszczelniacz w wale ja wyciągam sprężynę z uszczelniacza, skracam ją o kilka mm i składam z powrotem wszystko w całość. Po szlifie wału też może być konieczność skrócenia sprężyny z uszczelniacza o kilka mm.
_________________
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-10, 23:26   

Wydaje mi się, że ta powierzchnia na której pracuje uszczelniacz nie powinna być szlifowana bo przecież jeszcze bardziej by się zmniejszyła średnica w tym miejscu. Jak odbierałem wał z szlifierni to nawet nie zwróciłem na to uwagi, poskładałem do kupy wszystko i jeździ. ;)
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-04-11, 18:58   

A uszczelniacze na pewno założyłeś z BISa a nie z CC700?
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15