.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknie z łączenia skrzynia-silnik
Autor Wiadomość
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-04-01, 18:38   Cieknie z łączenia skrzynia-silnik

Czesc, święta święta - a co BIS zrobił mi niespodzianek przez ten czas to trudno wyliczać
(Wymiana linki gazu w srodku pola była jedna z tych przyjemniejszych)

Ale najwiekszy problem jest z tym, ze cieknie z łączenia skrzynia-silnik. (W sumie nie tyle co cieknie a napierdziela)
Domyslam się, ze to uszczelniacz wału...
Wymieniał ktoś? Jakieś porady i małe how to od kogoś bardziej doświadczonego?

Dzieki :P
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2013-04-01, 18:43   

Może też cieknąć z wałka sprzęgłowego. A wymiana zapewne taka sama jak w zwykłym 126p, czyli najtrudniejsza jej część, to wyjęcie silnika ;)
 
     
Krzysiek. 
ziomy rezerwy


Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 3465
Skąd: Rzeszów/Jasło
Wysłany: 2013-04-01, 19:01   

Nie lepiej skrzynie ?
_________________
Fiat 126p FL '94 Cult
Fiat 126p FL '87 Rally
Fiat 126p ST '84 Klasyk
Fiat 126p FL '89 SWAP
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-04-01, 19:02   

Co łatwiej pójdzie?

W bisie robi się to inaczej niz w 650?
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
Magic 
ee..


Wiek: 31
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 219
Skąd: zelów
Wysłany: 2013-04-01, 19:14   

Nie lepiej komplet??

Opcja taka sama jak w 650 z tym że płyn trzeba spuścić i węże odpiąć.
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-01, 19:15   

Ja wyciągam silnik/ skrzynie z BISa z zawiązanymi oczami i z jednym palcem wiecie gdzie. :mrgreen: Mam kanał i bardziej wolę wyciągać silnik niż skrzynie. Silnik sobie postawie potem na klockach ewentualnie jak ktoś ma żabę to jest jeszcze prościej. Celuje tarczą w wałek, następnie tulejkami centrującymi, chwytam śrubami i gotowe. A skrzynia? Wyciągnąć łatwo, ale później celuj sam wałkiem sprzęgłowym w tarcze z kanału a potem podeprzyj czymś tą skrzynie.

Wymiana uszczelniacza wału od strony koła zamachowego jest identyczna jak w 650tce. Sam uszczelniacz jest oczywiście inny niż w 650tce. W czasie wymiany warto pamiętać o oringu/papierowej uszczelce pod obudowę panewki a przy dokręcaniu uważać, żeby nie zerwać gwintów.
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-04-01, 20:19   

Jak masz kanał i ewentualnie na jakąś chwilę drugą parę rąk do pomocy (mi nawet wystarczył jednoręki Fleczer) to nie pierdol się z wyciąganiem silnika, tylko zwal samą skrzynię. W BISie od spodu jest nieco więcej miejsca pod spodem, dzwon skrzyni ma inny kształt, nie ma tunelu ogrzewania, dlatego dostęp do wszystkiego jest o wiele łatwiejszy niż w zwykłym 126p. Zwalasz skrzynię, odkręcasz sprzęgło, zamach, panewkę, targasz uszczelniacz na zewnątrz, zakładasz nowy, składasz i druga para rąk pomaga Ci wsadzić skrzynię z powrotem na swoje miejsce i nie jest to wcale takie straszne jak niektórzy mówią. :E

Odpada Ci za to spuszczanie i zalewanie układu płynem, zwalanie belki, pierdolenie się z wężykami, linkami, przewodami itp.
_________________
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-04-01, 20:40   

No to mam juz najlepsza opcję.

Co warto sprawdzic, wymienić przy wymianie uszczelnień?
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2013-04-01, 20:47   

grzesiol napisał/a:
Sam uszczelniacz jest oczywiście inny niż w 650tce.
ale można zastosować uszczelniacz z 650tki w sytuacji gdy nie znajdziemy uszczelniacza silnika od BISa.
_________________
 
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-04-01, 20:57   

Natt napisał/a:


Co warto sprawdzic, wymienić przy wymianie uszczelnień?


Będzie to dobra okazja do sprawdzenia stanu sprzęgła.

I pamiętaj, że koło zamachowe w BISie jest rozważone! I trzeba je dokręcić dokładnie tak samo, jak było przykręcone! Zaznacz sobie jakimś mazakiem, czy czymś, jak było przykręcone, żeby nie popełnić błędu.
_________________
 
     
Magic 
ee..


Wiek: 31
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 219
Skąd: zelów
Wysłany: 2013-04-01, 23:43   

Natt napisał/a:
Co warto sprawdzic, wymienić przy wymianie uszczelnień?


Zerknąć czy nie ma wycieku z "gwizdka" skrzyni biegów. A dokładniej wspornika wałka sprzęgłowego bo więcej już tam chyba nie ma do sprawdzania
 
 
     
mlody21989 

Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 31
Skąd: ppl
Wysłany: 2017-03-30, 22:44   

a uszczelniacze silnika od strony skrzyni i rozrzadu dac od 650 czy od cc? czy jakas lepsza opcja?
 
     
malan126 


Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 566
Skąd: tarnów
Wysłany: 2017-04-02, 10:46   

Od 126p bo CC kręci się w drugą stronę i nie będą spełniały swojej roli ;)
 
     
mlody21989 

Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 31
Skąd: ppl
Wysłany: 2017-06-23, 11:01   

I robie kolejny raz tym razem wszystkie uszczelniacze i mam male pytanie pod panewke od strony skrzyni wchodzi sam oring czy jeszcze jakaś uszczelka? Bo poprzednik zapypral calosc silikonem i zerwal jeden gwint mysle czy zostawić czy rozwiercic na m10
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16