.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Bis szarpie..
Autor Wiadomość
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-03-16, 11:59   Bis szarpie..

Czesc.

Samochod podczas jazdy szarpie mi na kazdym biegu.

Jedzie jedzie i zaczyna szarpac np jadac na 3 biegu 50km/h zmieniam na 4 i jadę 60 chwila spokój i zaraz znów szarpie..

Jak wcisne sprzeglo i dam gaz w podlogę to mam na pare sekund względny spokój..

Dodatkowo zdarza się gasnać na biegu jałowym..

Jestem w trasie, nie chce stanać gdzieś w "Zadupiu małym" ... :facepalm:
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-03-16, 12:16   

Jesteś w stanie ocenić,czy szarpanie wynika z problemów z przeniesieniem napędu,czy to szarpanie jest efektem braku paliwa lub defektem układu zapłonowego?
U mnie występował problem sklejonego sprzęgła i przez to Bis skakał jak żaba.W zasadzie jeździsz autem parę dni i nic nie grzebałeś przy napędzie,więc może to kwestia zasilania i zapłonu.

Napewno warto na spokojnie sprawdzić podstawowe elementy,tj kable,świece,przerywacz i cewkę. Jeśli tu nie będzie awarii,to należałoby zainteresować się układem zasilania,od samego początku.Począwszy od wężyka,poprzez filtr paliwa,skończywszy na komorze pływakowej i regulacji gaźnika.

Napisz coś więcej,bo autko może szarpać z bardzo wielu powodów :|
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-03-16, 12:34   

Nie jestem w stanie ocenic dlaczego..
Faktem jest to, iz robilem test 5l paliwa.. Przejechalem rowne 76km, i zgasl.. Od tego momentu szarpie, moze pompa sie zapowietrzyla?

Zanim paliwo sie skonczylo bylo ok..
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
hacki 
ziomy rezerwy


Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 894
Skąd: wiem, że paczysz?
Wysłany: 2013-03-16, 12:36   

może coś się przytkało?
_________________
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał
 
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-03-16, 12:40   

Ma ktos pomysl co to moze byc? I jak wyeliminowac problem?
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-03-16, 13:00   

Sprawdź,czy pompa zaciąga pęcherzyki powietrza,może masz nieszczelność.76KM na piątce w typowym ruchu miejskim (bez eko) i na niekoniecznie wyregulowanym gaźniku to raczej granica.Dotankuj auto i wtedy zobaczymy.

A jak układ ssania? Klapki sie nie przycinają i odbija do końca? z rozruchem nie ma problemów?
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-03-16, 13:05   

Zatankowałem 10L i nadal to samo, jak sprawdzić te klapki?

Generalnie rozruch tez ciezka sprawa, by go odpalic musze dodac gazu wkrecic na obroty bo sam niestety nie odpali :roll:
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-16, 13:18   

Natt napisał/a:
Faktem jest to, iz robilem test 5l paliwa.. Przejechalem rowne 76km, i zgasl.. Od tego momentu szarpie, moze pompa sie zapowietrzyla?


Ja nie jestem zwolennikiem tego typu sprawdzania spalania. Równie dobrze mógł zaciągnąć jakieś syfy z baku i zatkać dyszki w gaźniku...
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-03-16, 13:44   

Wychodzi na to, iz masz rację.. Zassalo syf z baku i teraz jade metoda zabich skoków :lol2:
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-03-16, 13:58   

U mnie jest tak,że jak przegazuję autko za mocno na ssaniu gdy jest zimne,to klapki zawsze się zatną :roll: Widać je jak na dłoni,kiedy odkręcisz pokrywkę gaźnika,która łączy się z filtrem (1 śrubka M6).W zasadzie zacięte klapki idzie odczuć już podczas próby opuszczenia ssania.Moje autko z całkiem zamkniętymi klapkami raczej nie odpali,musze je delikatnie nacisnąć paluchem i wszystko wraca do normy :E Prawdopodobnie pozostaje Ci prewencyjne czyszczenie gaźnika i potem ewentualnie wsadzenie węzyka do kanistra z paliwem celem sprawdzenia czy odpala prawidłowo.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-03-16, 14:13   

Poprawilem klapki, odpala w miare okej.

Jade do siebie, zregeneruje gaznik i pompke paliwa :P
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-03-16, 14:50   

W razie czego wal na GG,mam laptop w garażu i też na bierząco działam 8)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2013-03-16, 16:40   

Natt, sprawdź gaźnik, pompę no i kable też warto. Miałem tak u siebie gdy fajka nie było do końca nasunięta na świece i występowały chwilowe szarpnięcia.
Do odpalania to nigdy nie zaciągaj ssania do końca, wtedy mogą być problemy z klapkami. Ssanie to maksymalnie do połowy i zawsze odpali ;)
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-16, 17:28   

Tak jak to czytam to cieszę się, że mam Webera, gaźnik nie sprawia mi żadnych problemów. Dwa razy mi się tylko dysza wolnych obrotów przytkała.
Natt, obstawiam, że masz zasyfiony gaźnik. Trzeba by go wyczyścić, polecam gaz do napełniania zapalniczek, dobrze dociera do wszystkich zakamarków gaźnika.
 
     
Natt 


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 491
Skąd: Tychy
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-03-16, 20:59   

No wiec tak.
Swiece wymienione, kable poprawione, cewka sprawdzona.
Ustawione zaworki (Luzy po 0.40 i 0.50 :lol2: )
Caly słownik wyrazów uznanych za niepoprawne oraz arcy wulgarne został użyty w celu odreagowania na dostęp do pokrywy zaworów i samą specyfike demontazu tej pokrywy :evil: .... Ale udalo się.

Zapierdala jak mała ruska motorynka (Zbiera się naprawde fajnie) ale nadal szarpie, nieco mniej ale szarpie..
No to na jutro zostawiam sobię pompkę paliwa i gażnik, oj.. nie taki trudny ten bis jak myślałem.


A, i zapomniałbym - zerwała się linka gazu.. 8) 8)

Kolokwialnie rzecz biorąc, BIS KURWA.
_________________
`88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15