.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
126p BIS 1990 - drugie życie :)
Autor Wiadomość
harry37 
Bartek


Wiek: 30
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 257
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-09, 01:14   126p BIS 1990 - drugie życie :)

Witajcie !

Jestem na forum już od jakiegoś czasu ale swojego maluszka jeszcze Wam nie przedstawiłem...

Odkąd pamietam Moj Tata zawsze miał 126p. Pierwszy był ST zielony groszek w kolorze oryginalnym z kołami cytrynkami pomalowanymi na żółto drugi był FL w kolorze brązowym i nie oryginalnym. no i ostatni jakiego miał i obecny którego (przeze mnie) wciąż ma. Czerwony 126p BIS.

Dawno temu kupił go na giełdzie samochodowej za ok 3k. od drugiego właściciela który zmienił bisowi kolor z prawdopodobnie '626 Grigio Oslo' na czerwony. Czerwony i tyle bo niestety nic o nim wiecej nie wiem. :(
Tata wyjechał Bis przez dwa lata stał w garażu a ja wgl sie nim nie interesowałem.
Kiedy wrócił powstał pomysł żeby sprzedać garaż a co za tym idzie malucha który przypadł mi do gustu od razu kiedy po 2latach go odwiedziłem.
W sumie to że Maluch wciąż jest ze mną zawdzieczam swojej Mamie :D
Tata podjął decyzje ze odda Bisa na złom. I tu kluczowa rola Mamy która w nocy pojechała ze mną po kłódkę i razem piłowaliśmy uszko na którym zaciska sie kłódka żeby zamknac garaż na dodatkową kłódke.(mam gdzieś foto) Cel jasny -> żeby tata nie otworzył garażu i nie wywiózł Bisa na złom.

Oczywiście udało sie ! ;) Nie było złości a wręcz śmiech i podziw za Moja i Mamy zawziętość :D

Bis został wywieziony na wieś gdzie dostał nówkę podłogę. Też stał w garażu ale już nie takim porządnym. Na szczęście nie zaszkodziło mu to bardzo bo był zabezpieczony minią.



A teraz kilka zdjęć zrobionych na wsi. czyli pierwsze podejscie: czyszczenie i malowanie.


Powrót do krakowa na własnych kołach. Sfotografowany ale nie wiem gdzie zdjecia :(
Mała sesja do MTV Pimp My Ride (nie udana bo email do nich nie doszedł :( )


Po nieudanym zgłoszeniu podjeliśmy z Tatą wyzwanie przygotowania malucha do remontu.
Wyciągania silnika i skrzyni:



Odjazd na lawecie do pisakowania:


Wszelkie prace dalsze (od mometu piaskowania) wykonuje znajomy Taty mechanik. Nam nie starczyło niestety umiejętnośći. Pisze o tym by nie przywłaszczać sobie jego pracy.
Mam nadzieje że sie podobało ! :)
Wszelkie pytania sugestie mile widziane !

Plan mam taki:
- brak modyfikacji których nie da sie odwrócic.
- kolor czerwony z palety maluszka
- Tapicerka bedzie DIY ale stara zostanie nie wyrzuce ;)
- jeden silnik mam , ten obecny chce troche odremontować i pozostawić go jako silnik który bede modyfikował. Cześći na złożenie kolejnego silnik 100% seria - kompletuje

Update 2013-10-24, 19:20

Rozpoczynamy nowe-drugie-lepsze życie :)



Update 2014-10-14, 11:15


Nowe cześci - bo ciekło z pompy :) + miska ale jeszcze nie doszła.

Update 2015-07-24, 11:15

14.06.2015 zakupiłem przyczepke n132
Zakładam zewnętrzne galerie :)

Film pokazujacy sterowanie alarmem i zapłonem z Androida
KLIK

Pozdrawiam Bartek.
_________________
Ostatnio zmieniony przez harry37 2018-05-10, 14:40, w całości zmieniany 20 razy  
 
     
Aloiz 


Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Sanok
Wysłany: 2013-02-09, 01:34   

ładny Bis, fajna historia piękny kolorek :)
 
 
     
harry37 
Bartek


Wiek: 30
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 257
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-09, 01:46   

Dzieki :)

Właśnie kolorek... żebym ja wiedział co to za jeden
_________________
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-09, 07:17   

Bardzo fajnie się czyta takie historie, gdzie auto było "bronione ręcami i nogami".

Nie chcę Cię tam bardzo cisnąć, bo jak już mówisz, że zdecydowałeś, to tak raczej będzie, ale mimo wszystko przemyśl jeszcze raz sprawę usunięcia listew bocznych. Jak ich nie będzie, to jakiegoś tam dramatu nie będzie, ale moim zdaniem BIS z listwami wygląda najlepiej no i zawsze będzie mu bliżej do coraz bardziej cenionego przecież oryginału.

harry37 napisał/a:
Zdaje sobie sprawe jak unikatowy jest bis dlatego też waham sie co do wyboru koloru...


Gdyby to było moje auto, w grę wchodziły tylko fabryczne odcienie i stałbym teraz przed możliwością takiego wyboru, to albo zostałbym przy kolorze czerwonym, albo zdecydował się na zomo blue (ta opcja bardziej mi się podoba, czerwonych na forum mamy poza Twoim jeszcze dwa, białymi to aż rzygać się chce, a ładnego zomo nie ma nikt! Nie pamiętam, żeby ktokolwiek przy jakimś remoncie - nie tylko BISa decydował się na ten kolor, a to przecież taki zajebisty lakier! Ewentualnie powrót do pierwotnego koloru, ale... zomo i tak byłoby lepsze! :E ).

Powodzenia w dalszych pracach. :E
_________________
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-09, 09:13   

Fajna historia! Podoba mi się ta zawziętość i to, że tato się przekonał ;)
Co do koloru to wszystko tylko nie biały :E

Życzę powodzenia w dalszych pracach żeby majstry zrobili wszystko tak jak ma być. Ale składanie po malowaniu i remoncie silnika zostawiacie sobie nie? :)
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
mily24 


Wiek: 26
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-09, 09:21   

harry37 napisał/a:
Mała sesja do MTV Pimp My Ride

i dobrze że nie udana, bo po tym jak skrzywdzili fiata pickupa to strach dawać im bisa z takim potencjałem ;) powracasz do oryginalnego kolrku? auto będzie robione na oryginał? ogólnie życzę powodzenia w pracach :)
btw. z której części krakowa jesteś? możnaby się ustawić, obczaiłbym tgo bisiaka jak będzie już gotowy 8)
_________________
'83 Polones 1.5C vel. Porucznik
'95 BMW E36 daily gruz
'99 Polonez Caro+ 1.6GSI vel. Nowy
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-02-09, 09:29   

Eeeej!Białe bisy są w porządku :mrgreen: Chociaż do czerwonego mam dużą słabość :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
harry37 
Bartek


Wiek: 30
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 257
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-09, 11:18   

kaszlak_maniak napisał/a:
Jak ich nie będzie, to jakiegoś tam dramatu nie będzie, ale moim zdaniem BIS z listwami wygląda najlepiej no i zawsze będzie mu bliżej do coraz bardziej cenionego przecież oryginału.

zgadzam sie że te listwy do oryginału no chcąc nie chcąc są wymagane... ale kurde mega podobaja mi sie Malce bez tych listew i bez dziur po nich... przemyśle to jeszcze ale to jeden z większych dylematów.

kaszlak_maniak napisał/a:
Gdyby to było moje auto, w grę wchodziły tylko fabryczne odcienie

tak samo uważam dlatego jest to też problem bo chciałbym żeby Bis był czerwony ale oryginalny czerwony kolor bisa z tego co zaobserwowałem na zdjeciach i w realu w słońcu mieni sie pomarańczowym kolorem co mnie strasznie wkurza. Robiłem sobie nadzieje ze kolor Rosso Racing był jeszcze stosowany u Bisa ale okazał sie ze nie...

FreddieM napisał/a:
Życzę powodzenia w dalszych pracach żeby majstry zrobili wszystko tak jak ma być. Ale składanie po malowaniu i remoncie silnika zostawiacie sobie nie?
Dzieki :) Tego jeszcze nie wiem zależy kiedy to nastąpi... w tym roku matura wiec czasu dla bisa wiele nie mam. :(
_________________
 
     
harry37 
Bartek


Wiek: 30
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 257
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-09, 11:26   

mily24 napisał/a:
powracasz do oryginalnego kolrku?

kolor cały czas jest znakiem zapytania nawet dla mnie. musze coś zdecydować
albo oryginalna czerwień bisowa
albo rosso racing
to zomo też jest całkiem ładne jak tak patrze na zdjecia

mily24 napisał/a:
auto będzie robione na oryginał?

chce by było jak najbliższe oryginałowi ale jak nastąpią jakieś zmiany to tylko te odwracalne.

mily24 napisał/a:
btw. z której części krakowa jesteś? możnaby się ustawić, obczaiłbym tgo bisiaka jak będzie już gotowy

Bronowice małe :) pewnie ze można sie ustawić. Kolega Grzesiol też chciał i też jest z Krakowa i tez ma Bisa :) wiec jest już nas 3 !
_________________
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-02-09, 11:30   

Nawet pięciu - Bis Łukasza i Mateusza oraz moja biała zgnilizna ;)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Tasok 


Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 2887
Skąd: Głowienka
Wysłany: 2013-02-09, 12:03   

Historia bardzo fajna. Co do koloru to jakoś czerwony na nim leży zajebiście, ja bym się skłonił do Rosso Racing, chociaż ZOMO takie wypolerowane też by mogło prażyć. Jak zależy Ci na oryginalności, a chcesz bez listew to kup drugi komplet drzwi bez listew, a otwory w budzie pozatykaj jakimiś koreczkami pod kolor nadwozia, szału nie będzie, ale myślę że wyglądało by estetycznie.
 
 
     
harry37 
Bartek


Wiek: 30
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 257
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-09, 12:15   

tasok napisał/a:
Co do koloru to jakoś czerwony na nim leży zajebiście, ja bym się skłonił do Rosso Racing, chociaż ZOMO takie wypolerowane też by mogło prażyć.


Gdyby nie to ze chce oryginalności nawet bym sie nie zastanawiał odrazu by wskoczył Rosso Racing ! :) Zomo też mi sie podoba ale jakoś nie widze go u siebie. przyzwyczaiłem sie do czerwieni na Bisie.

drugi komplet drzwi to niby dobry pomysł ale przy każdej zmianie naruszał bym lakier przy śrubach... Koreczki pod kolor nadwozia dobry pomysł albo nawet folia która szczelnie zalepi dziury
_________________
 
     
mily24 


Wiek: 26
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-09, 13:03   

harry37 napisał/a:
albo oryginalna czerwień bisowa
albo rosso racing
to zomo też jest całkiem ładne jak tak patrze na zdjecia

mnie ta czerwień bisowa nie porywa jakoś, jestem albo za rosso, albo za zomo ew mnie się też bardzo podobuje na bisach taki pistacjowy lekko :)

harry37 napisał/a:
Kolega Grzesiol też chciał i też jest z Krakowa i tez ma Bisa :) wiec jest już nas 3 !

no ja akurat malca jeszcze nie posiadam :) chociaż mam 2 egzemplarze na oku ;) więc będziecie musieli przeboleć że przyjade polonezem
_________________
'83 Polones 1.5C vel. Porucznik
'95 BMW E36 daily gruz
'99 Polonez Caro+ 1.6GSI vel. Nowy
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-09, 17:48   

A może Avorio Meteor?
Powodzenia z silnikiem. :mrgreen:
 
     
krzysztof18 
Kondi13


Wiek: 29
Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 264
Skąd: LTM E661
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2013-02-09, 18:03   

Bardzo ladny bis,mysle ze w Twoich rekach sie zmarnuje;) szedlbym z nim w oryginal;)
_________________
Nie każdy zasługuje na fiata---------->małego fiata
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16