.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Długie szpilki
Autor Wiadomość
Alex 
ziomy rezerwy


Wiek: 33
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 1554
Skąd: Sopot
Wysłany: 2013-01-09, 17:40   

najmocniejszy jest czerwony, prenamentny
 
     
Mateusz23maw 
Ziomy rezerwy


Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 3102
Skąd: Zamość [LZ 10846]
Wysłany: 2013-01-09, 17:57   

Miałbym wątpliwości co do bezpieczeństwa tego rozwiązania ale... ja niczego nie ryzykuje ;)
_________________
 
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2013-01-09, 17:59   

Jeździsz na po prostu wkręconych w piastę śrubach, a za druciarskie rozwiązanie uważasz wkręcone i dodatkowo wklejone na klej szpilki, brawo
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-09, 18:06   

Przecież połowa rajdówek ma właśnie takie szpilki zamiast zwykłych śrub, jakoś jeżdżą, na rajdach popierdalają, nierzadko skoszą tymi kołami jakiś krawężnik a koła zostają na swoim miejscu. Ewentualnie można by było jeszcze pomyśleć o pospawaniu tych szpilek, ale w takim miejscu to nie elektrodówką w garażu, a to już generuje koszty, więc lepiej kupić klej.

Najważniejsze przy tego typu rozwiązaniu jest, gdy jeżeli chcemy zastosować jakiekolwiek dystanse, to żeby dystanse miały pierścienie centrujące dla felgi, a same opierały się na pierścieniach na samochodzie i wtedy wszystko jest bezpiecznie.
_________________
 
     
Quick07 
ziomy rezerwy
jestę dymurę


Wiek: 33
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 1848
Skąd: kLiKa$h mIsIaCzKó ?
Wysłany: 2013-01-09, 20:39   

Nie ma najmniejszego sensu spawanie szpilek do piasty.

Czerwony klej może i puści , ale razem z gwintem ;)

Mam u siebie szpilki wklejone od bardzo dawna i zrobiłem na tym kilka tysięcy kilometrów zarówno latem jak i zimą.

Dodatkowo większość czasu na rozstawie 4x100 co zapewne też generuje większe naprężenia i kompletnie nic złego się z nimi ni stało.

Fabrycznie w samochodach szpili mają bodajże na końcu wchodzącym w piastę coś w rodzaju freza i są w nią wtłaczane.

Swoje ( 80mm ) wraz z nakrętkami zamawiałem na allegro.
Jeżeli masz możliwość to szpilki można i samemu dorobić , tylko pamiętaj żeby dobrać odpowiednią twardość ;)

Przy doborze nakrętek zwróć uwagę na kształt w miejscu w , którym przylegają one do felgi.

Jedne mają powierzchnię prostą inne półokrągłą .
_________________
 
 
     
Misiak1177 


Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 101
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-09, 21:46   

Dzięki bardzo :) a Jaki skok gwintu mają dokładnie szpilki w maluchu ? :P a co do twardości to 8.8 wystarczy ? :)
 
     
Tasok 


Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 2887
Skąd: Głowienka
Wysłany: 2013-01-09, 21:48   

Misiak1177 napisał/a:
Dzięki bardzo :) a Jaki skok gwintu mają dokładnie szpilki w maluchu ? :P a co do twardości to 8.8 wystarczy ? :)


8.8 albo 10.9 już nie pamiętam.
 
 
     
Quick07 
ziomy rezerwy
jestę dymurę


Wiek: 33
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 1848
Skąd: kLiKa$h mIsIaCzKó ?
Wysłany: 2013-01-09, 22:10   

Twardość 10.9 , a wymiar chyba był 12 x 1,5.
_________________
 
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2726
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-01-11, 13:07   

Tak na marginesie przypominam że większość samochodów z przed epoki 126 miała kola na szpilkach i nakretki :luj:
I było OK. :D
_________________

 
     
rafał 
ziomy rezerwy
rafał

Wiek: 60
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 1036
Skąd: szczecin
Wysłany: 2013-01-11, 16:04   

Pytanie tylko - po co to robić? Efekt wizualny niewielki. Łatwiejsza wymiana kół ma raczej znaczenie w aucie sportowym...
_________________
Paprykarz Szczeciński
 
     
Quick07 
ziomy rezerwy
jestę dymurę


Wiek: 33
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 1848
Skąd: kLiKa$h mIsIaCzKó ?
Wysłany: 2013-01-11, 16:09   

Jak chce to niech robi.

Szpilki przydają się nie tylko w sportowym aucie.

Może chce założyć inne felgi , które i tak wymagają dłuższych szpilek ?

Misiak1177 napisał/a:
mam zamiar sobie dystans założyć
_________________
 
 
     
Misiak1177 


Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 101
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-11, 19:02   

Głównie chodzi o dystans, na dodatek posiadam też felgi na których robię tylko 2 obroty na seryjnych śrubach, więc wiecie .. :)
 
     
Misiak1177 


Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 101
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-14, 19:03   

Dzisiaj Pany znalazłem u Siebie na zakładzie stare szpilki, służace do przykręcania głowicy które pozostały tam po jakimś silniku. Akurat są to takie jak potrzebowałem :) 16 sztuk, m12 o skoku gw. 1:50 i twardości 10.9 :) mają długość ok gwintu 13cm , Gwint sobie skróce na 80mm. Takie szpilki to moim zdaniem bardzo dobra alternatywa. Tutaj mam za darmo, a tak by trzeba było płacic na allegro 5-6zł od sztuki :) Pozostało kupić nakrętki do felg i zabierać się za montaż :P
 
     
Jakub 
wyrwany z PRLu

Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1107
Skąd: zza winkla
Wysłany: 2013-01-14, 20:27   

10.9 to trochę mało, szpilki powinny mieć twardość zbliżoną do twardości materiału, z jakiego jest piasta
 
     
Misiak1177 


Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 101
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-14, 20:37   

Jakub napisał/a:
10.9 to trochę mało, szpilki powinny mieć twardość zbliżoną do twardości materiału, z jakiego jest piasta


jak mało ? jak zwykłe maluchowe mają 8.8

jakbyś powiedział 5.8 to bym się zgodził, ale 10.9 to już są twarde w **uj.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16