Długie szpilki |
Autor |
Wiadomość |
Alex
ziomy rezerwy
Wiek: 33 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 1554 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2013-01-09, 17:40
|
|
|
najmocniejszy jest czerwony, prenamentny |
|
|
|
|
Mateusz23maw
Ziomy rezerwy
Wiek: 33 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 3102 Skąd: Zamość [LZ 10846]
|
Wysłany: 2013-01-09, 17:57
|
|
|
Miałbym wątpliwości co do bezpieczeństwa tego rozwiązania ale... ja niczego nie ryzykuje |
_________________
|
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-01-09, 17:59
|
|
|
Jeździsz na po prostu wkręconych w piastę śrubach, a za druciarskie rozwiązanie uważasz wkręcone i dodatkowo wklejone na klej szpilki, brawo |
|
|
|
|
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2013-01-09, 18:06
|
|
|
Przecież połowa rajdówek ma właśnie takie szpilki zamiast zwykłych śrub, jakoś jeżdżą, na rajdach popierdalają, nierzadko skoszą tymi kołami jakiś krawężnik a koła zostają na swoim miejscu. Ewentualnie można by było jeszcze pomyśleć o pospawaniu tych szpilek, ale w takim miejscu to nie elektrodówką w garażu, a to już generuje koszty, więc lepiej kupić klej.
Najważniejsze przy tego typu rozwiązaniu jest, gdy jeżeli chcemy zastosować jakiekolwiek dystanse, to żeby dystanse miały pierścienie centrujące dla felgi, a same opierały się na pierścieniach na samochodzie i wtedy wszystko jest bezpiecznie. |
_________________
|
|
|
|
|
Quick07
ziomy rezerwy jestę dymurę
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 1848 Skąd: kLiKa$h mIsIaCzKó ?
|
Wysłany: 2013-01-09, 20:39
|
|
|
Nie ma najmniejszego sensu spawanie szpilek do piasty.
Czerwony klej może i puści , ale razem z gwintem
Mam u siebie szpilki wklejone od bardzo dawna i zrobiłem na tym kilka tysięcy kilometrów zarówno latem jak i zimą.
Dodatkowo większość czasu na rozstawie 4x100 co zapewne też generuje większe naprężenia i kompletnie nic złego się z nimi ni stało.
Fabrycznie w samochodach szpili mają bodajże na końcu wchodzącym w piastę coś w rodzaju freza i są w nią wtłaczane.
Swoje ( 80mm ) wraz z nakrętkami zamawiałem na allegro.
Jeżeli masz możliwość to szpilki można i samemu dorobić , tylko pamiętaj żeby dobrać odpowiednią twardość
Przy doborze nakrętek zwróć uwagę na kształt w miejscu w , którym przylegają one do felgi.
Jedne mają powierzchnię prostą inne półokrągłą . |
_________________
|
|
|
|
|
Misiak1177
Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 101 Skąd: NYSA
|
Wysłany: 2013-01-09, 21:46
|
|
|
Dzięki bardzo a Jaki skok gwintu mają dokładnie szpilki w maluchu ? a co do twardości to 8.8 wystarczy ? |
|
|
|
|
Tasok
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 2887 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: 2013-01-09, 21:48
|
|
|
Misiak1177 napisał/a: | Dzięki bardzo a Jaki skok gwintu mają dokładnie szpilki w maluchu ? a co do twardości to 8.8 wystarczy ? |
8.8 albo 10.9 już nie pamiętam. |
|
|
|
|
Quick07
ziomy rezerwy jestę dymurę
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 1848 Skąd: kLiKa$h mIsIaCzKó ?
|
Wysłany: 2013-01-09, 22:10
|
|
|
Twardość 10.9 , a wymiar chyba był 12 x 1,5. |
_________________
|
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-01-11, 13:07
|
|
|
Tak na marginesie przypominam że większość samochodów z przed epoki 126 miała kola na szpilkach i nakretki
I było OK. |
_________________
|
|
|
|
|
rafał
ziomy rezerwy rafał
Wiek: 60 Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 1036 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2013-01-11, 16:04
|
|
|
Pytanie tylko - po co to robić? Efekt wizualny niewielki. Łatwiejsza wymiana kół ma raczej znaczenie w aucie sportowym... |
_________________ Paprykarz Szczeciński
|
|
|
|
|
Quick07
ziomy rezerwy jestę dymurę
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 1848 Skąd: kLiKa$h mIsIaCzKó ?
|
Wysłany: 2013-01-11, 16:09
|
|
|
Jak chce to niech robi.
Szpilki przydają się nie tylko w sportowym aucie.
Może chce założyć inne felgi , które i tak wymagają dłuższych szpilek ?
Misiak1177 napisał/a: | mam zamiar sobie dystans założyć |
|
_________________
|
|
|
|
|
Misiak1177
Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 101 Skąd: NYSA
|
Wysłany: 2013-01-11, 19:02
|
|
|
Głównie chodzi o dystans, na dodatek posiadam też felgi na których robię tylko 2 obroty na seryjnych śrubach, więc wiecie .. |
|
|
|
|
Misiak1177
Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 101 Skąd: NYSA
|
Wysłany: 2013-01-14, 19:03
|
|
|
Dzisiaj Pany znalazłem u Siebie na zakładzie stare szpilki, służace do przykręcania głowicy które pozostały tam po jakimś silniku. Akurat są to takie jak potrzebowałem 16 sztuk, m12 o skoku gw. 1:50 i twardości 10.9 mają długość ok gwintu 13cm , Gwint sobie skróce na 80mm. Takie szpilki to moim zdaniem bardzo dobra alternatywa. Tutaj mam za darmo, a tak by trzeba było płacic na allegro 5-6zł od sztuki Pozostało kupić nakrętki do felg i zabierać się za montaż |
|
|
|
|
Jakub
wyrwany z PRLu
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 1107 Skąd: zza winkla
|
Wysłany: 2013-01-14, 20:27
|
|
|
10.9 to trochę mało, szpilki powinny mieć twardość zbliżoną do twardości materiału, z jakiego jest piasta |
|
|
|
|
Misiak1177
Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 101 Skąd: NYSA
|
Wysłany: 2013-01-14, 20:37
|
|
|
Jakub napisał/a: | 10.9 to trochę mało, szpilki powinny mieć twardość zbliżoną do twardości materiału, z jakiego jest piasta |
jak mało ? jak zwykłe maluchowe mają 8.8
jakbyś powiedział 5.8 to bym się zgodził, ale 10.9 to już są twarde w **uj. |
|
|
|
|
|