Przesunięty przez: FreddieM 2013-08-06, 15:34 |
Regulacja w BISie - zapłon, zawory, gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-01-01, 13:24 Regulacja w BISie - zapłon, zawory, gaźnik
|
|
|
Panowie Bisowcy. Ktoś mógłby jakoś sensownie opisać te 3 zabiegi dotyczące regulacji zapłonu, zaworów i gaźnika w Bisach? |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
MateuszC
Weteran OlszaRallyGarage
Wiek: 34 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 391 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-01-01, 13:34
|
|
|
o stary , walczyłem z tym 2 dni , nowy gaźnik nowy aparat . Nie szło tego chujostwa ustawić. Ale po wielu bojach jest tak że na zimnym pali za dotknięciem kluczyka , ale problem jest z ciepłym ,po postoju około 15minutowym strasznie dlugo kręci za nim odpali. Ale z tego co zaobserowałem to wina jest tego że wydech jest pod gaźnikiem i paliwo na ciepłym odparowuje. To jest generalnie ustawienie i próba za próbą.
Zawory ustawia sie tak samo jak w zwykłym , tylko połóż sobie jakąś szmate na wydechu bo olej sie wylewa |
_________________ 126p
126p FaltDach |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-01-01, 13:44
|
|
|
MateuszC, żeby zawory ustawić to pewnie gaźnik trzeba ściągać nie?
Zapłon na znaki jak w zwykłym? |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2013-01-01, 13:46
|
|
|
MateuszC napisał/a: | Zawory ustawia sie tak samo jak w zwykłym |
Sposób ustawiania jest ten sam, ale inne są wartości. W 650 masz 0.20mm na ssących i 0.25mm na wydechowych, w BISie wszystkie zawory mają być ustawione na 0.15mm.
Aparat zapłonowy to ja sobie raczej na słuch ustawiam, ale w BISie też można ustawić aparat na fabryczne znaki na silniku, ale nie mam żadnych zdjęć itp. Później rzucę okiem do jakiejś książki napraw, to Ci dopiszę co i jak.
A jaki gaźnik masz?
EDIT:
Nie trzeba zdejmować gaźnika do ustawiania zaworów, można to zrobić od spodu samochodu. |
_________________
|
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-01-01, 13:49
|
|
|
Może bym ustawił na słuch, ale po miesiącu postoju Bis za nic nie chce odpalić Gaźnik jaki mam to później napisze jak się rozeznam |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
MateuszC
Weteran OlszaRallyGarage
Wiek: 34 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 391 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-01-01, 13:49
|
|
|
no tak , o tym zapomniałem napisac że na 0.15
zaplon normalnie jak w zwyklym malcu. Nie masz książki do bisa? |
_________________ 126p
126p FaltDach |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2013-01-01, 15:04
|
|
|
Do zaworów dostęp jest trochę kiepski - wczoraj sam działałem w swoim.Po kilku próbach nauczysz się wyjmować pokrywę między rurami tłumika Przy okazji kasacji luzu zaworowego,sprawdź poziom oleju,te silniki przy niskim stanie stukają na potęgę Tak jak pisze MateuszC,na puchę wydechu połóż szmatę - po zdjęciu dekla zaworowego zawsze wypłynie nieco oleju,co później spowoduje konkretne efekty wizualne w postaci kłębów dymu i smrodu palonego oleju :lol3:
Jeśli bawisz się z gaźnikiem,upewnij się,czy klapki ssania nie mają tendencji do przycinania się w pozycji zamkniętej,mój Bis już trzeci raz wyciął mi ten numer i za diabła nie mogłem go odpalić |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-01-03, 00:31
|
|
|
Nie wiem czy z tym odparowaniem benzyny z gaźnika to tak do końca poprawna hipoteza. Bo jeżeli postoi nawet dłużej, niż te 15min, czyli tak długo aż silnik się wychłodzi to później również miałby ciężki rozruch bo przecież na postoju ta benzyna mu się tam nie zleje z pompki. Chociaż po 15min wciąż jest rozgrzany i trudniej mu jest zapełnić ten gaźnik, choć jak ściągałem u siebie gaźnik to w komorze pływakowej benzyny, zawsze było pod dostatkiem. Ciężka sprawa z tym jest, mój to miewał różnie, po jeździe nieraz palił od tyknięcia a nie raz kręcił dość długo. Kiedyś jak chodził dłużej na ssaniu, jak miałem walniętą cewkę, to zauważyłem, że rury od wydechu zaczynają się robić czerwone.
BTW Warto jest też sprawdzić cewkę jak nie zapala. Mój jak stał zeszłej zimy na polu to mu cewka padła. Zapalał tylko jak postał w ciepłym garażu, po wystawieniu go na zewnątrz i po schłodzeniu się wszystkiego nie palił za cholerę, jedynie na lince i to z trudnością. Po zmianie cewki, jak ręką odjął no i jak cewka to i kondensatory przy aparacie zapłonowym i cewce. Choć ten przy cewce chyba nie jest jakiś konieczny, dawca z Nowego Wiśnicza przyjechał bez owego kondensatora bezproblemowo, ale ja i tak zawsze zakładam oba. |
|
|
|
|
|