.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: FreddieM
2013-08-06, 15:34
Regulacja w BISie - zapłon, zawory, gaźnik
Autor Wiadomość
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-01, 13:24   Regulacja w BISie - zapłon, zawory, gaźnik

Panowie Bisowcy. Ktoś mógłby jakoś sensownie opisać te 3 zabiegi dotyczące regulacji zapłonu, zaworów i gaźnika w Bisach?
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
MateuszC 
Weteran
OlszaRallyGarage

Wiek: 34
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 391
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-01, 13:34   

o stary , walczyłem z tym 2 dni , nowy gaźnik nowy aparat . Nie szło tego chujostwa ustawić. Ale po wielu bojach jest tak że na zimnym pali za dotknięciem kluczyka , ale problem jest z ciepłym ,po postoju około 15minutowym strasznie dlugo kręci za nim odpali. Ale z tego co zaobserowałem to wina jest tego że wydech jest pod gaźnikiem i paliwo na ciepłym odparowuje. To jest generalnie ustawienie i próba za próbą.
Zawory ustawia sie tak samo jak w zwykłym , tylko połóż sobie jakąś szmate na wydechu bo olej sie wylewa
_________________
126p
126p FaltDach
 
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-01, 13:44   

MateuszC, żeby zawory ustawić to pewnie gaźnik trzeba ściągać nie?
Zapłon na znaki jak w zwykłym?
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-01, 13:46   

MateuszC napisał/a:
Zawory ustawia sie tak samo jak w zwykłym


Sposób ustawiania jest ten sam, ale inne są wartości. W 650 masz 0.20mm na ssących i 0.25mm na wydechowych, w BISie wszystkie zawory mają być ustawione na 0.15mm.

Aparat zapłonowy to ja sobie raczej na słuch ustawiam, ale w BISie też można ustawić aparat na fabryczne znaki na silniku, ale nie mam żadnych zdjęć itp. Później rzucę okiem do jakiejś książki napraw, to Ci dopiszę co i jak.

A jaki gaźnik masz?

EDIT:

Nie trzeba zdejmować gaźnika do ustawiania zaworów, można to zrobić od spodu samochodu.
_________________
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-01, 13:49   

Może bym ustawił na słuch, ale po miesiącu postoju Bis za nic nie chce odpalić :E Gaźnik jaki mam to później napisze jak się rozeznam :P
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
MateuszC 
Weteran
OlszaRallyGarage

Wiek: 34
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 391
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-01, 13:49   

no tak , o tym zapomniałem napisac że na 0.15 ;)

zaplon normalnie jak w zwyklym malcu. Nie masz książki do bisa?
_________________
126p
126p FaltDach
 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-01-01, 15:04   

Do zaworów dostęp jest trochę kiepski - wczoraj sam działałem w swoim.Po kilku próbach nauczysz się wyjmować pokrywę między rurami tłumika 8) Przy okazji kasacji luzu zaworowego,sprawdź poziom oleju,te silniki przy niskim stanie stukają na potęgę :| Tak jak pisze MateuszC,na puchę wydechu połóż szmatę - po zdjęciu dekla zaworowego zawsze wypłynie nieco oleju,co później spowoduje konkretne efekty wizualne w postaci kłębów dymu i smrodu palonego oleju :lol3:

Jeśli bawisz się z gaźnikiem,upewnij się,czy klapki ssania nie mają tendencji do przycinania się w pozycji zamkniętej,mój Bis już trzeci raz wyciął mi ten numer i za diabła nie mogłem go odpalić :mrgreen:
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-03, 00:31   

Nie wiem czy z tym odparowaniem benzyny z gaźnika to tak do końca poprawna hipoteza. Bo jeżeli postoi nawet dłużej, niż te 15min, czyli tak długo aż silnik się wychłodzi to później również miałby ciężki rozruch bo przecież na postoju ta benzyna mu się tam nie zleje z pompki. Chociaż po 15min wciąż jest rozgrzany i trudniej mu jest zapełnić ten gaźnik, choć jak ściągałem u siebie gaźnik to w komorze pływakowej benzyny, zawsze było pod dostatkiem. Ciężka sprawa z tym jest, mój to miewał różnie, po jeździe nieraz palił od tyknięcia a nie raz kręcił dość długo. Kiedyś jak chodził dłużej na ssaniu, jak miałem walniętą cewkę, to zauważyłem, że rury od wydechu zaczynają się robić czerwone. :E
BTW Warto jest też sprawdzić cewkę jak nie zapala. Mój jak stał zeszłej zimy na polu to mu cewka padła. Zapalał tylko jak postał w ciepłym garażu, po wystawieniu go na zewnątrz i po schłodzeniu się wszystkiego nie palił za cholerę, jedynie na lince i to z trudnością. Po zmianie cewki, jak ręką odjął no i jak cewka to i kondensatory przy aparacie zapłonowym i cewce. Choć ten przy cewce chyba nie jest jakiś konieczny, dawca z Nowego Wiśnicza przyjechał bez owego kondensatora bezproblemowo, ale ja i tak zawsze zakładam oba. ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17