Jak rozpoznać silnik 600? |
Autor |
Wiadomość |
126p...600
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2012-02-25, 20:46 Jak rozpoznać silnik 600?
|
|
|
witam wszystkich, mam do was pytanie, wie ktoś jak rozpoznać silnik 600 ? bo mam maluszka z 77r ale ktoś mu założył 650 a w dowodzie jest 600, mam takowy do kupna ale jak rozpoznać nie sciągając głowicy (na głowicy nie pisze 600 ani 650) właściciel twierdzi że 600 od nowości w maluszku z 82r. co wy na to ?
z góry dziękuję za odpowiedź. |
Ostatnio zmieniony przez xemup 2012-11-10, 18:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-02-25, 20:46
|
|
|
Jeśli na głowicy nie jest nic napisane, to jest 600 |
|
|
|
|
126p...600
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2012-02-25, 20:58
|
|
|
dobra dzięki moge już go śmiało brać ;p |
|
|
|
|
126p...600
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2012-03-04, 13:46
|
|
|
Witam, koledzy udało mi się kupić silnik 600 taki z kwadratową głowicą i teraz znów pytanie, czy on ma taką samą uszczelke pod głowicą jak zwykła 600 ? uszczelniacze osłon też są te same ? i przy okazji wymienił bym też pierścienie ale są do zakupu jakieś 2szlif 3szlif co to znaczy i będzie to grało w takim silniku ? panewki korbowodów i na wale są takie same jak w 650 ?? |
|
|
|
|
Domage
ziomy rezerwy buh
Wiek: 113 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 3198 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-03-04, 13:53
|
|
|
kupiłeś silnik bambino.
Poszukaj na allegro po ile takie sie sprzedają, i zastanów się czy chce ci się go remontować. |
_________________
Pussy Wagon |
|
|
|
|
126p...600
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2012-03-04, 13:57
|
|
|
Domage, nie wiem po ile chodzą i zbyt mnie to nie interesuje, trafi on do mojego klasyka , jest na chodzie odpaliłem go na oponie i odpalił za pierwszym razem (dostał strzykawkę nitra w gaźnik) ale właściciel mówił że stał niecałe 20lat w piwnicy to chcę mu wymienić kilka rzeczy co pisałem wyżej |
|
|
|
|
Domage
ziomy rezerwy buh
Wiek: 113 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 3198 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:07
|
|
|
chcąc robić taki remont, musisz:
wał do szlifu, panewki są takie same jak w normalnym 650.
Cylindry do honowania, pierścienie i tłoki nadwymiarowe.
Głowica do planowania. Uszczelka pod głowice taka sama, uszczelniacze osłon popychaczy takie same.
Koszt takiego remontu to około 300-400 zł.
Sprawdź kompresje, zdejmij głowice. Jeżeli nie będzie progów na cylindrach, a silnik nie będzie miał szlamu zamiast oleju, to możesz po planowaniu go złożyć i jeździć. |
_________________
Pussy Wagon |
|
|
|
|
126p...600
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:15
|
|
|
no jak go kręcę ręką to dojdzie do takiego stopnia że naprawdę bardzo ciężko go obrócić a później jak by coś przeskoczyło i już lekko leci i później znowu ciężko nie wiem czemu.
Był zalany olejem jak stał. Jak wykręciłem świece i przyświeciłem do dziury to cylinder na ''oko'' bardzo ładny i tłok bez większego nagaru.
a jakby czasem palił olej to jak mogę mu wymienić same pierscienie ? |
|
|
|
|
Domage
ziomy rezerwy buh
Wiek: 113 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 3198 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:19
|
|
|
126p...600, .... będziesz miał ciężko z remontem przy takim stanie wiedzy na temat silników...
Jak był zalany olejem, to ja bym go nie ruszał.
Samych pierścieni się nie wymienia. Albo kompleksowo, albo narobisz gorzej niż było. |
_________________
Pussy Wagon |
|
|
|
|
LOBUZ88
ziomy rezerwy OlewamLubieTeRobote
Wiek: 35 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 2596 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:19
|
|
|
126p...600 napisał/a: | a jakby czasem palił olej to jak mogę mu wymienić same pierscienie ? |
wymiana samych pierścieni to tak zwany "ruski remont" a inaczej mówiąc podcieranie dupy szkłem, albo się robi to porządnie albo wcale |
_________________
|
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:21
|
|
|
126p...600, sprzedaj mnie ten silnik z tego już nic nie będzie. |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
126p...600
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:21
|
|
|
to zrobi się porządnie żeby był na wieki
Domage, to ile niby jest warty taki silnik sprawny ? |
|
|
|
|
Domage
ziomy rezerwy buh
Wiek: 113 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 3198 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:21
|
|
|
126p...600, gadaj z fredim. On chce kupić. |
_________________
Pussy Wagon |
|
|
|
|
126p...600
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:23
|
|
|
Domage, ja pytam tylko tak orientacyjnie ;p silnik zostaje do mojego |
|
|
|
|
Domage
ziomy rezerwy buh
Wiek: 113 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 3198 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:24
|
|
|
A ty co ? ułomny jesteś, że nie potrafisz z internetu korzystać ?
Nie mam zamiaru za ciebie szukać cen, ani prowadzić za rączkę podczas remontu.
BTW. oblachowanie do tego silnika masz, oczywiście ? |
_________________
Pussy Wagon |
|
|
|
|
|