.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak rozpoznać silnik 600?
Autor Wiadomość
126p...600 

Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: białystok
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2012-02-25, 20:46   Jak rozpoznać silnik 600?

witam wszystkich, mam do was pytanie, wie ktoś jak rozpoznać silnik 600 ? bo mam maluszka z 77r ale ktoś mu założył 650 a w dowodzie jest 600, mam takowy do kupna ale jak rozpoznać nie sciągając głowicy (na głowicy nie pisze 600 ani 650) właściciel twierdzi że 600 od nowości w maluszku z 82r. co wy na to ?
z góry dziękuję za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez xemup 2012-11-10, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2012-02-25, 20:46   

Jeśli na głowicy nie jest nic napisane, to jest 600 ;)
 
     
126p...600 

Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: białystok
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2012-02-25, 20:58   

dobra dzięki :) moge już go śmiało brać ;p
 
     
126p...600 

Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: białystok
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2012-03-04, 13:46   

Witam, koledzy udało mi się kupić silnik 600 taki z kwadratową głowicą i teraz znów pytanie, czy on ma taką samą uszczelke pod głowicą jak zwykła 600 ? uszczelniacze osłon też są te same ? i przy okazji wymienił bym też pierścienie ale są do zakupu jakieś 2szlif 3szlif co to znaczy i będzie to grało w takim silniku ? panewki korbowodów i na wale są takie same jak w 650 ??
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 113
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-03-04, 13:53   

kupiłeś silnik bambino.
Poszukaj na allegro po ile takie sie sprzedają, i zastanów się czy chce ci się go remontować.
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
126p...600 

Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: białystok
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2012-03-04, 13:57   

Domage, nie wiem po ile chodzą i zbyt mnie to nie interesuje, trafi on do mojego klasyka , jest na chodzie odpaliłem go na oponie i odpalił za pierwszym razem (dostał strzykawkę nitra w gaźnik) ale właściciel mówił że stał niecałe 20lat w piwnicy to chcę mu wymienić kilka rzeczy co pisałem wyżej
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 113
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-03-04, 14:07   

chcąc robić taki remont, musisz:
wał do szlifu, panewki są takie same jak w normalnym 650.
Cylindry do honowania, pierścienie i tłoki nadwymiarowe.
Głowica do planowania. Uszczelka pod głowice taka sama, uszczelniacze osłon popychaczy takie same.
Koszt takiego remontu to około 300-400 zł.

Sprawdź kompresje, zdejmij głowice. Jeżeli nie będzie progów na cylindrach, a silnik nie będzie miał szlamu zamiast oleju, to możesz po planowaniu go złożyć i jeździć.
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
126p...600 

Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: białystok
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2012-03-04, 14:15   

no jak go kręcę ręką to dojdzie do takiego stopnia że naprawdę bardzo ciężko go obrócić a później jak by coś przeskoczyło i już lekko leci i później znowu ciężko nie wiem czemu.
Był zalany olejem jak stał. Jak wykręciłem świece i przyświeciłem do dziury to cylinder na ''oko'' bardzo ładny i tłok bez większego nagaru.
a jakby czasem palił olej to jak mogę mu wymienić same pierscienie ?
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 113
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-03-04, 14:19   

126p...600, .... będziesz miał ciężko z remontem przy takim stanie wiedzy na temat silników...

Jak był zalany olejem, to ja bym go nie ruszał.
Samych pierścieni się nie wymienia. Albo kompleksowo, albo narobisz gorzej niż było.
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
LOBUZ88 
ziomy rezerwy
OlewamLubieTeRobote


Wiek: 35
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 2596
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-03-04, 14:19   

126p...600 napisał/a:
a jakby czasem palił olej to jak mogę mu wymienić same pierscienie ?

wymiana samych pierścieni to tak zwany "ruski remont" a inaczej mówiąc podcieranie dupy szkłem, albo się robi to porządnie albo wcale :)
_________________

 
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-03-04, 14:21   

126p...600, sprzedaj mnie ten silnik z tego już nic nie będzie. :E
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
126p...600 

Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: białystok
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2012-03-04, 14:21   

to zrobi się porządnie żeby był na wieki ;)
Domage, to ile niby jest warty taki silnik sprawny ?
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 113
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-03-04, 14:21   

126p...600, gadaj z fredim. On chce kupić.
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
126p...600 

Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: białystok
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2012-03-04, 14:23   

Domage, ja pytam tylko tak orientacyjnie ;p silnik zostaje do mojego
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 113
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-03-04, 14:24   

A ty co ? ułomny jesteś, że nie potrafisz z internetu korzystać ?
Nie mam zamiaru za ciebie szukać cen, ani prowadzić za rączkę podczas remontu.
BTW. oblachowanie do tego silnika masz, oczywiście ?
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16