Przesunięty przez: xemup 2012-02-17, 22:12 |
Podrasowany 126p - słabe osiągi |
Autor |
Wiadomość |
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2011-12-09, 22:31 Podrasowany 126p - słabe osiągi
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.Posiadam podrasowanego '84 ST który cierpi na osiągi nie adekwatne do zastosowanych modyfikacji.(Posiadając głowicę -1,5mm,wałek 385,modyfikowany dolot,dysze 130/225 oraz tłumik Michaela) - samochód bez relewacji rozpędza się do 80km/h na trójce,przy wbiciu czwórki jest już tragedia,auto potrzebuje sporo czasu aby dobić do 100 i nie ma mowy o tym aby pojechało szybciej.Prędkośc zmierzyłem GPS-em i wszystko się pokrywa.Dodam że hamulce sa w porządku,ale silnik nie osiąga maksymalnych obrotów podczas jazdy - na biegu jałowym można go wkrecać na maksa.Czy ktoś ma pomysł,gdzie szukać winnego? Pozdrawiam |
|
|
|
|
rafalwgw
Wiek: 30 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 29 Skąd: węgrów-mazowieckie
|
Wysłany: 2011-12-09, 22:37
|
|
|
Może już swoje dostał od życia i odmawia posłuszeństwa. |
_________________ Kto biednemu zabroni żyć na bogato! |
|
|
|
|
LOBUZ88
ziomy rezerwy OlewamLubieTeRobote
Wiek: 35 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 2596 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-12-09, 22:49
|
|
|
według mnie to po pierwsze ten motor nie jest doprzężony - głowica za mało splanowana..do 385 2 mm to minimum, po drugie jeżeli kupiłeś wałek używany to może już mieć spory przebieg i wytarte krzywki a tym samym cholera wie jaką charakterystykę. Tłumik michaela w ogóle nie odtyka motoru - tutaj może pomóc tylko GłodoTekla. Dodatkowo dochodzi kwestia regulacji zapłonu, gaźnika i zaworów.
Ps.
Bardzo ważne też jest staranne poskłądnaie motoru...można robić potwora na najlepszych gratach ale jak się nie przyłożysz do roboty to może Cie objechać dobrze i starannie złożona seria |
_________________
|
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2011-12-09, 22:51
|
|
|
Silnik po kapitalce przejechał maksymalnie 200km,więc o jakimkolwiek zużyciu nie ma mowy.Moim głównym podejrzanym jest pompa paliwa,ale nie potrafię stwierdzić czy to,co pompuje odbiega od normy lub nie.Wałek to nówka,podobnie jak tłoki i pierścienie.Wszystko złozone i wyregulowane przez mechanika,a nie amatora.Zastanawia mnie czy skrzynia ma tu coś do rzeczy? |
Ostatnio zmieniony przez Anzel 2011-12-09, 22:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-12-09, 22:52
|
|
|
Gdyby to była pompa paliwa, to byś odczuwał szarpanie przy wysokich prędkościach / wysokich obrotach. |
|
|
|
|
LOBUZ88
ziomy rezerwy OlewamLubieTeRobote
Wiek: 35 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 2596 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-12-09, 22:53
|
|
|
no to czego oczekujesz po motorze który nie jest jeszcze dotarty ? |
_________________
|
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2011-12-09, 22:55
|
|
|
Silnik po 200 kilosach powinien zapewnić osiągi chociażby serii w niezłym w stanie,a tu nie ma na to perspektyw |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
LOBUZ88
ziomy rezerwy OlewamLubieTeRobote
Wiek: 35 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 2596 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-12-09, 23:02
|
|
|
zrób nim 1000km przeprowadź ponowne regulacje i dopiero wtedy można oceniać, po 200km to on dopiero co się zaczął układać..tylko ze jak go będziesz tak docierać i pałować świeżo po remoncie to rewelacji nie będzie |
_________________
|
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2011-12-09, 23:06
|
|
|
Cóż,jedna próba po znacznych przeróbkach motoru nie czyni szkody.W zasadzie najgorsze jest to,że w momencie zakupu (seria),osiągi były bardzo podobne i tylko to mnie martwi.Nie oczekuję że będzie zamykał licznik i smażył gumę na asfalcie,bo nie po to go buduję,ale wsadzając czas i pieniądze zwykle oczekuje się jakichś zmian na lepsze |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
Piotrek1990
Fiat 126p Town '98
Wiek: 34 Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1520 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2011-12-09, 23:14
|
|
|
także za mało splanowana głowica, co to jest 1,5 mm, zakładasz seryjną uszczelkę o grubości 0,7 mm i ci zostaje 0.8 mm planu głowicy co daje nie doprężony silnik. Przejedz dobre 1000 km żeby i dopiero sprawdzaj osiągi a głowica do poprawienia |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2011-12-09, 23:20
|
|
|
uszczelka to miedzianka,ale przyznam ze grubości nie sprawdzałem.Może faktycznie warto jeszcze zjechać conajmniej te 0,5mm i wtedy zobaczymy |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
Piotrek1990
Fiat 126p Town '98
Wiek: 34 Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1520 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2011-12-10, 00:56
|
|
|
Splanuj jeszcze tą głowice o 1,5 mm i porządnie dotrzyj silnik. Potem się baw w mierzenie mocy i ewentualne korekty. |
|
|
|
|
duzy_lolo
Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 542 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-12-10, 04:35
|
|
|
a zawory, mieszankę i zapłon masz dobrze ustawione? różnica choćby 5 stopni, daje duże efekty.
ja bym zaczął od dokładnej regulacji, docierania i dopiero później szukania innych przyczyn. |
|
|
|
|
MateuszC
Weteran OlszaRallyGarage
Wiek: 34 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 391 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-12-10, 08:19
|
|
|
kto robił szlify?Jakie pasowanie tłok cylinder?
Weź załóż normalną dysze powietrza tj 190 i dysze paliwa 120-125 i testuj |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2011-12-10, 10:11
|
|
|
Szlify robione na Makuszyńskiego,pierścienie ori,pasowanie tłok-cylinder na poziomie 0.07 o ile dobrze pamiętam.Chyba faktycznie zmienie dziś dysze na mniejsze i sprawdzę czy jest poprawa. |
|
|
|
|
|