.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: xemup
2012-02-17, 22:12
Podrasowany 126p - słabe osiągi
Autor Wiadomość
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2011-12-09, 22:31   Podrasowany 126p - słabe osiągi

Witam wszystkich forumowiczów.Posiadam podrasowanego '84 ST który cierpi na osiągi nie adekwatne do zastosowanych modyfikacji.(Posiadając głowicę -1,5mm,wałek 385,modyfikowany dolot,dysze 130/225 oraz tłumik Michaela) - samochód bez relewacji rozpędza się do 80km/h na trójce,przy wbiciu czwórki jest już tragedia,auto potrzebuje sporo czasu aby dobić do 100 i nie ma mowy o tym aby pojechało szybciej.Prędkośc zmierzyłem GPS-em i wszystko się pokrywa.Dodam że hamulce sa w porządku,ale silnik nie osiąga maksymalnych obrotów podczas jazdy - na biegu jałowym można go wkrecać na maksa.Czy ktoś ma pomysł,gdzie szukać winnego? Pozdrawiam :)
 
 
     
rafalwgw 


Wiek: 30
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 29
Skąd: węgrów-mazowieckie
Wysłany: 2011-12-09, 22:37   

Może już swoje dostał od życia i odmawia posłuszeństwa.
_________________
Kto biednemu zabroni żyć na bogato!
 
     
LOBUZ88 
ziomy rezerwy
OlewamLubieTeRobote


Wiek: 35
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 2596
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-12-09, 22:49   

według mnie to po pierwsze ten motor nie jest doprzężony - głowica za mało splanowana..do 385 2 mm to minimum, po drugie jeżeli kupiłeś wałek używany to może już mieć spory przebieg i wytarte krzywki a tym samym cholera wie jaką charakterystykę. Tłumik michaela w ogóle nie odtyka motoru - tutaj może pomóc tylko GłodoTekla. Dodatkowo dochodzi kwestia regulacji zapłonu, gaźnika i zaworów.

Ps.
Bardzo ważne też jest staranne poskłądnaie motoru...można robić potwora na najlepszych gratach ale jak się nie przyłożysz do roboty to może Cie objechać dobrze i starannie złożona seria
_________________

 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2011-12-09, 22:51   

Silnik po kapitalce przejechał maksymalnie 200km,więc o jakimkolwiek zużyciu nie ma mowy.Moim głównym podejrzanym jest pompa paliwa,ale nie potrafię stwierdzić czy to,co pompuje odbiega od normy lub nie.Wałek to nówka,podobnie jak tłoki i pierścienie.Wszystko złozone i wyregulowane przez mechanika,a nie amatora.Zastanawia mnie czy skrzynia ma tu coś do rzeczy?
Ostatnio zmieniony przez Anzel 2011-12-09, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2011-12-09, 22:52   

Gdyby to była pompa paliwa, to byś odczuwał szarpanie przy wysokich prędkościach / wysokich obrotach.
 
     
LOBUZ88 
ziomy rezerwy
OlewamLubieTeRobote


Wiek: 35
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 2596
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-12-09, 22:53   

no to czego oczekujesz po motorze który nie jest jeszcze dotarty ? :roll:
_________________

 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2011-12-09, 22:55   

Silnik po 200 kilosach powinien zapewnić osiągi chociażby serii w niezłym w stanie,a tu nie ma na to perspektyw :/
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
LOBUZ88 
ziomy rezerwy
OlewamLubieTeRobote


Wiek: 35
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 2596
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-12-09, 23:02   

zrób nim 1000km przeprowadź ponowne regulacje i dopiero wtedy można oceniać, po 200km to on dopiero co się zaczął układać..tylko ze jak go będziesz tak docierać i pałować świeżo po remoncie to rewelacji nie będzie
_________________

 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2011-12-09, 23:06   

Cóż,jedna próba po znacznych przeróbkach motoru nie czyni szkody.W zasadzie najgorsze jest to,że w momencie zakupu (seria),osiągi były bardzo podobne i tylko to mnie martwi.Nie oczekuję że będzie zamykał licznik i smażył gumę na asfalcie,bo nie po to go buduję,ale wsadzając czas i pieniądze zwykle oczekuje się jakichś zmian na lepsze :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Piotrek1990 
Fiat 126p Town '98


Wiek: 34
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1520
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-12-09, 23:14   

także za mało splanowana głowica, co to jest 1,5 mm, zakładasz seryjną uszczelkę o grubości 0,7 mm i ci zostaje 0.8 mm planu głowicy co daje nie doprężony silnik. Przejedz dobre 1000 km żeby i dopiero sprawdzaj osiągi a głowica do poprawienia
 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2011-12-09, 23:20   

uszczelka to miedzianka,ale przyznam ze grubości nie sprawdzałem.Może faktycznie warto jeszcze zjechać conajmniej te 0,5mm i wtedy zobaczymy :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Piotrek1990 
Fiat 126p Town '98


Wiek: 34
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1520
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-12-10, 00:56   

Splanuj jeszcze tą głowice o 1,5 mm i porządnie dotrzyj silnik. Potem się baw w mierzenie mocy i ewentualne korekty.
 
 
     
duzy_lolo 


Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 542
Skąd: Kraków
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-10, 04:35   

a zawory, mieszankę i zapłon masz dobrze ustawione? różnica choćby 5 stopni, daje duże efekty.
ja bym zaczął od dokładnej regulacji, docierania i dopiero później szukania innych przyczyn.
 
     
MateuszC 
Weteran
OlszaRallyGarage

Wiek: 34
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 391
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-10, 08:19   

kto robił szlify?Jakie pasowanie tłok cylinder?
Weź załóż normalną dysze powietrza tj 190 i dysze paliwa 120-125 i testuj
 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2011-12-10, 10:11   

Szlify robione na Makuszyńskiego,pierścienie ori,pasowanie tłok-cylinder na poziomie 0.07 o ile dobrze pamiętam.Chyba faktycznie zmienie dziś dysze na mniejsze i sprawdzę czy jest poprawa.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12