.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Michu
2012-02-08, 21:14
Zwrotnice
Autor Wiadomość
Pomaranczowy 

Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Mielec
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2011-11-14, 22:46   Zwrotnice

Witam!
Proszę o radę, poradnik jak wyciągnąć i dokonać wstępnych oględzin zwrotnicy. Dziekuje, pozdrawiam ;)
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 112
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-11-14, 22:56   

po co wyciągać ? nawet trudniej oszacować ich stan po wyciągnięciu.
Podnieś przód, i poruszaj kołem.
jeżeli ma wyczuwalny luz to może być:
Zwrotnica, końcówki drążków, łożyska,

Końcówki to można sprawdzić ruszając kierownicą (sprawdzając jaki luz na kierwonicy), poza tym luz przy kole był by w poziomie.

Łożyska chuczały by niesamowicie w czasie jazdy, a stukanie łupanie i inne niepokojące rzeczy wyczuć można w czasie jazdy

Zwrotnice mają przeważnie luz w osi pionowej, objawia się to w czasie jazdy uskakiwaniem, przodu, stukaniem na wybojach, no i najłatwiej zdiagnozować tak jak napisałem.

Jeżeli kierownica ciężko się kręci, to smaruj zwrotnice, i przekładnie główną.
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
Pomaranczowy 

Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Mielec
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2011-11-14, 23:12   

W poziomie jest luz, ale w miarę, ale pionowo to masakra, tlucze sie jak zawieszenie od starego ursusa albo gorzej, poza tym kolo, a raczej kola malo co nie odlatuja, dlatego chcialbym je zmienic, bo sam raczej nie zregeneruje :) Prosze o mini poradniczek :) :P
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 112
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-11-14, 23:17   

odkręcasz kolo, ściągasz bęben, odkręcasz nakrętki od tarczy kotwicznej (nie pamiętam, ale chyba nakrętki są od wewnątrz nadkola, przy zwrotnicy).
Odkrecasz amortyzator kluczem 13 i 10, odkręcasz śrubę od resora, (klucz 17), podkładasz pod resor drugi podnosnik, i napinasz resor tak żeby śruba luźno wyszła, ale też żeby cię nic nie zabiło jak resor odskoczy.
jak odkręcisz dolną śrubę, to n a górze od wahacza jest taka sama.
Wkładasz nową zwrotnice, składasz w odwrotnej kolejności.
Jak coś zamieszałem to mnie poprawcie.
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
Pomaranczowy 

Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Mielec
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2011-11-14, 23:21   

Wstępnie dziękuję, z efektow zamelduje sie prawdopodobnie jutro :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 16