|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
FSM Polski Fiat 126p FL pakiet 2 '93 454 Szmaragdowy |
Autor |
Wiadomość |
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2023-06-25, 20:27 FSM Polski Fiat 126p FL pakiet 2 '93 454 Szmaragdowy
|
|
|
Gdy w 2019r. po nieudanym remoncie pozbyłem się swojego Towna gorączkowo szukałem drugiego malucha. Temat jednak ucichł na kilka lat, ale było wiadome że do mojego garażu jeszcze musi wrócić jakiś podskakujący, grzechoczący karłowaty pierdziel. Mniej więcej przed miesiącem zacząłem poszukiwać tego jedynego. Wersja była najmniej ważna choć celowałem bardziej w eleganta. Oglądałem najpierw dwa Towny: zielonego za 5.000 zł który był konkretnie zgnity, i granatowego za 12.000 zł który miał szpachel na dachu. Teraz już było na spokojnie, nie ma parcia chociaż jednak chciałem jeszcze w te lato się pocieszyć maluchem. W tygodniu na marketplace wypłynął ten egzemplarz. Napisałem, sprzedający wysłał sporo zdjęć i stwierdziłem że jak do soboty się nie sprzeda to pojadę i zobaczę co to warte. No i pojechałem, i wróciłem maluchem.
Rocznik 1993
Kolor 454 Szmaragd
Przebieg 41.000km - oryginalny co potwierdza tapicerka bez żadnych przetarć, kierownica z piękną fakturą i czytelne cyferki na gałce biegów
Drugi właściciel (choć Historia Pojazdu coś mówi jakoby w 1995 była zmiana właściciela), pierwszym było starsze małżeństwo
Stan: mechanicznie w zasadzie ok, w niedalekiej przyszłości głowica do zrobienia i może nierząd, cieknie z pompy hamulcowej, zwrotnice też opornie przyjmują smar i to tyle, nawet nie ma luzu na kierownicy i jedynka siedzi na miejscu, blacharsko jest bardzo dobrze - jako nowy był zakonserwowany Rust Checkiem (wiem o tym bo mam do niego książkę gwarancyjną), pod spodem wszystkie newralgiczne miejsca są jak dzwon, ale jest miękka podłoga w jednym miejscu przy przednim narożniku (sprawdzane z kanału jak i po zdjęciu dywanów), to niedługo się zrobi i potem znowu Rust Check na niego pójdzie, tylne podszybie ulepione z obornika i powertape (ale na razie tak zostanie), lakierniczo gorzej bo dużo jest zaprawek niekoniecznie w odpowiednim kolorze. Ale nie będę go całego raczej malował, bo to ślady czasu.
Plany? Najpierw idzie na żółte. Mam powody ku temu żeby to zrobić, i nie, państwo mi go nie znacjonalizuje. Potem (jeszcze w tym roku) poprawka blacharska i konserwacja. W międzyczasie porobienie różnych pierdół, no i nawijanie kolejnych kilometrów. No i druga rzecz która nie każdemu się spodoba, on też jak mój Town otrzyma trochę kiczu z bazaru. W sumie już dziś otrzymał spojlery na wycieraczki, odboje na drzwi i odłącznik masy. To wszystko zostało po jego poprzedniku, tak jak i kołpaki (tu były też a'la BIS ale moje były w lepszym stanie) Ogólnie to już dzisiaj robiłem takie rzeczy jak regulacja zaworów, regulacja zapłonu, gaźnika i tym podobne a przede wszystkim wstawienie radia i zapalniczki Na razie za dużo zdjęć nie mam.
Szukam klapy tylnej w bdb stanie w tym kolorze |
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2023-06-26, 09:09
|
|
|
Ładny i tyle 😃
Powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 617 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2023-06-30, 01:16
|
|
|
Fajny jest |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2023-06-30, 16:21
|
|
|
Nie myślałem że ktoś tu jeszcze wchodzi, jak będzie zainteresowanie to będę tu prowadził kronikę pojazdu, tak jak z poprzednim Zrobiłem nim z 250 km łącznie ale przedwczoraj został postawiony do garażu, bo szkoda żeby parkował pod blokiem No to tak, na zdjęciach jest wstępnie odświeżony przed wizytą rzeczoznawcy, który już był i czekam na papiery. Udało się z obrzeża tylnej szyby zmyć zieloną farbę, ale i tak miejscami będzie malowany (obydwa podszybia, tylna klapa, narożniki nad tylnymi lampami, progi, a zaprawki zostaną zmyte i zastąpione nowymi we właściwym odcieniu) Można by było całego ale to dużo roboty, a dla mnie oryginalny lakier ma wartość. Oczywiście cały lakier będzie wypolerowany. Podwozie - jak już pisałem nie jest zgnity, zarówno z dołu jak i z góry wypatrzyłem tylko jedno miejsce do zrobienia (które już kiedyś było robione, bo pod dywanem jest ta zielona farba). Przejdźmy do mechaniki, do roboty na pewno rozrząd, na pewno głowica (chyba jest podparty zawór), gaźnik trzeba przejrzeć i dobrze ustawić bo wciąga 10,5 litra na 100, przewody paliwowe, olej, wiadomo. Pompa hamulcowa cieknie, przekładnia też. Rozrusznik się zawiesza i ładowanie jest dość słabe bo na obrotach ze światłami 13,8V, mam już nowy regulator i muszę się pobawić. Zamówiłem też zagłówki i ostatnio pobawiłem się trochę z elektryką - uzdrowiłem tylną szybę i spryskiwacze. Wiem, na razie dużo pisania, mało roboty. Aa, no i zwrotnice jednak na tą chwilę nie wymagają roboty, wymagały tylko pneumatycznej smarownicy w zakładzie autobusowym Plus jeszcze założyłem antenę, niestety nie ma juz Unitechów, jest Sunker. Jak wszystko pojdzie zgodnie z planem to max do końca lipca będzie wszystko zrobione.
To jeszcze dla ożywienia tematu kilka pytań:
-Lampy tylne na 2 śrubki - od kiedy? Bo myślałem że wraz z modernizacją podczas której usunięto emblematy. A tak się składa że mam dwa różne klosze, ale lampy obydwie na dwie śruby, a na tej która ma 2 jest wypiaskowany numer nadwozia (znakowanie części, a podejrzewam mial to robione jak był nowy i to jego ori element)
-Kołpaki. Miał takie a'la bisowskie ale bez żadnego znaczka pośrodku tylko jakby ślad po odlewie i wydaje się że nie miały szerzego otworu na wentyl. Były dość cienkie i jakby żółte od środka. Rzemiosło czy ori? Teraz mam na pewno ori ale chyba późniejsze - mają tylko zarys znaczka /F/I/A/T/
-Propo kołpaków, w książce gwarancyjnej jest to FL-2 czyli jak rozumiem pakiet 2. Ale czy on w takim wypadku nie powinien mieć czarnych dekielków? A może była opcja mieszać pakiety i dobrać droższe kołpaki za dopłatą? Tak samo jak założę tylne szyby otwierane, byłaby taka opcja w salonie?
-Powinien on mieć wklejkę z kodem lakieru pod maską? Bo jej nie ma, i w ogóle to się zastawiam czy czasem kiedyś nie miał jakiejś małej przygody
-Jakie lusterka powinny być oryginalnie?
-Jaki pająk powinien być oryginalnie?
-Z ciekaowści, do kiedy maluchy eksportowano?
Pozdrawiam |
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2023-07-05, 20:52
|
|
|
Szkoda że tak pusto tu na forum, w sumie jak na chyba każdym
No dobra to wziąłem się za rozrząd, zamówiłem OMC ale niestety był problem, małe koło nie chciało wejść na wał jak powinno, a na te małe koło nie nachodził tak jak powinien łańcuch. Nie dało się założyć w ogóle tego rozrządu więc jest nowy zestaw ze starym małym kołem. Nie zadowala mnie to bo i tak jest luz (fakt że mniejszy), więc i tak robota do powtórki. Jeszcze robiłem przy otwartych drzwiach garażu i w pewnym momencie zawiał wiatr piachem we mnie i otwarty silnik co się dało to wyczyściłem, mam nadzieję że to co tam ewentualnie wpadło to filtr wyłapie. Oczywiście dostał też nowy olej Shella.
Ogólnie to silnik wygląda w środku czysciutko ale...
Okazało się też że kompresja ucieka nie z zaworów, a spod obydwu świec które mają słabe gwinty. Trzeba będzie wstawić tuleje. Teraz już myślę że mam rozwiązanie zagadki ciężkiego odpalania i dużego zużycia paliwa.
Wyszły też dwie, w zasadzie trzy małe dziury (lewy tylny narożnik i belka tylna), nic, to się zrobi.
Z bardziej udanych napraw to nasmarowalem zabieraki, wymieniłem ich osłony i założyłem zagłówki.
Ogólnie to te ceny za takie śmieci osiągnęły już chyba granicę absurdu. |
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2023-07-06, 08:49
|
|
|
O cenach szkoda gadać |
_________________
|
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 617 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2023-07-07, 17:47
|
|
|
romek napisał/a: | Szkoda że tak pusto tu na forum, w sumie jak na chyba każdym
|
No niestety, taki urok, na Nekli jeszcze gorzej, ogólnie ludzie się przenieśli na Facebook, ale tam w tych grupach jest śmietnik straszliwy
romek napisał/a: | Ogólnie to te ceny za takie śmieci osiągnęły już chyba granicę absurdu.
|
Stare polskie graciarskie samochody i części do nichh to już często taka patologia, że szkoda gadać.
Dobre ceny to póki co tylko stare Skodovki u nas, bo na to nie ma aż takiego popytu, każdy jednak chce malucha albo poluneza. |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2023-07-07, 21:53
|
|
|
Dokładnie tak samo uważam nie ma to jak forum a na grupach chamówa, śmietnik i ludzie bez pojęcia. Kiedyś na forum o rometach napisałem tak:
Cytat: | Na grupkach dominują właściwie 4 typy użytkowników:
1. ,,Dareczek,, - BEZ OBRAZY dla posiadaczy tego imienia, po prostu te imię tam dominuje i idealnie pasuje Tongue chłop 40+, miał kiedyś Rometa, na stare lata kupił, będzie remontował z synem, różnie się ten remont kończy Smile często poszukuje części ,,zmd,, a potem i tak się kończy malowaniem proszkowym i innymi ekscesami ALE MUSI BYC ZMD ,poszukuje pomocy, czasem jak się trafi ktoś z wiedzą to ja dostanie, no od tego są grupy, tutaj można też zaliczyć podgrupę tych którzy komentują że po....o z cenami, komarek złom itp
2. Handlarz - Ori zmd obr zzr PKP PKS WC jak się nie znasz nie komentuj, chyba że ktoś prosi o wycenę to priv, bo może uda się wyrwać za parę groszy
3. Uslugowiec - zawala grupę ogłoszeniami o tapicerowaniu siedzeń czy innym szkiełkowaniu
4. Ogarnięty - ktoś kto służy pomocą, posiada wiedzę
Ostatnio czasem coś komuś tam pomogę ale najczęściej się to kończy hejtem, bo ktoś wie lepiej a tak naprawdę g...no wie, np ktos pytał o ciągłość oc, napisałem że jak ma pow. 40 lat to zaraz odezwał się dareczek drugiego typu z reakcjami ha ha i że ,,w Polsce nie przejdzie,, , cóż... |
Dla przykładu:
Zagłówki plus pasek do mocowania lewarka 100 zł
Dostałem od kolegi w zamian za pasy do eleganta uchylane szybki ale zestaw spinek do nich to już 110 zł i to bez uszczelki ani podkładek gumowych pod zawias |
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 617 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2023-07-08, 14:35
|
|
|
romek napisał/a: | statnio czasem coś komuś tam pomogę ale najczęściej się to kończy hejtem, bo ktoś wie lepiej a tak naprawdę g...no wie, np ktos pytał o ciągłość oc, napisałem że jak ma pow. 40 lat to zaraz odezwał się dareczek drugiego typu z reakcjami ha ha i że ,,w Polsce nie przejdzie,, , cóż... |
Daj spokój, ja już przestałem reagować i odpowiadać na takie typu rzeczy na grupach czy w komentarzach.
Też się zawsze staram odzywać jak coś wiem i przedstawiać konkretne argumenty. Zawsze znajdą się tacy, którzy mimo argumentów czy podstawy prawnej twierdzą że JEST INACZEJ BO ONI TAK UWAŻAJĄ, bo skończyli Akademię Chłopskiego Rozumu i wiedzą lepiej.
romek napisał/a: | Zagłówki plus pasek do mocowania lewarka 100 zł |
A ja ostatnio ze 3 takie paski mocowania lewarka wyrzuciłem, bo jak wrzucałem na grupy że po 5 zł oddam albo w ogóle za darmo tylko dajcie na przesyłkę to nikt nie chciał ostatnio to i tak mimo posiadania jakichś tam gratów do malucha to nie chce mi się ich nawet wystawiać, bo wystawiam zwykle poniżej cen rynkowych i są albo amatorzy marnowania czasu którzy przez długi czas ONI TO BIORĄ NA SERIO TYLKO TERAZ AKURAT NIE MA TYCH 20 ZŁ, albo zaraz jest że COŚ ZA TANIO I PEWNO ŁOSZUST! Na Allegro też coraz częściej jest tak że ktoś wylicytuje i nie płaci i później się bujam 30 dni zanim wystawię na nowo |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
Quake96
Wiek: 28 Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 227 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2023-07-08, 22:12
|
|
|
romek napisał/a: | Zagłówki plus pasek do mocowania lewarka 100 zł |
Na przyszłość pytaj mnie o takie pierdoły Foteli z zagłówkami mam trochę, więc bym ci jakieś dwa zagłówki po koszcie przesyłki wysłał |
|
|
|
|
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-07-08, 22:36
|
|
|
romek napisał/a: | Szkoda że tak pusto tu na forum, w sumie jak na chyba każdym
No dobra to wziąłem się za rozrząd, zamówiłem OMC ale niestety był problem, małe koło nie chciało wejść na wał jak powinno, a na te małe koło nie nachodził tak jak powinien łańcuch. Nie dało się założyć w ogóle tego rozrządu więc jest nowy zestaw ze starym małym kołem. Nie zadowala mnie to bo i tak jest luz (fakt że mniejszy), więc i tak robota do powtórki. Jeszcze robiłem przy otwartych drzwiach garażu i w pewnym momencie zawiał wiatr piachem we mnie i otwarty silnik co się dało to wyczyściłem, mam nadzieję że to co tam ewentualnie wpadło to filtr wyłapie. Oczywiście dostał też nowy olej Shella.
Ogólnie to silnik wygląda w środku czysciutko ale...
Okazało się też że kompresja ucieka nie z zaworów, a spod obydwu świec które mają słabe gwinty. Trzeba będzie wstawić tuleje. Teraz już myślę że mam rozwiązanie zagadki ciężkiego odpalania i dużego zużycia paliwa.
Wyszły też dwie, w zasadzie trzy małe dziury (lewy tylny narożnik i belka tylna), nic, to się zrobi.
Z bardziej udanych napraw to nasmarowalem zabieraki, wymieniłem ich osłony i założyłem zagłówki.
Obrazek
Ogólnie to te ceny za takie śmieci osiągnęły już chyba granicę absurdu. |
No chyba, że weźmiesz jakieś graty z CC/SC do Malucha i je jakoś dopasujesz i powstaje ci FL pełną gębą. Ceny gratów do tych samochodów są jeszcze w normie. No ale znowu - auto idzie na żółte tablice. |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2023-07-09, 08:27
|
|
|
Te zagłówki to faktycznie by pasowały z wczesnych Cinquecento, kto wie może nawet stamtąd pochodzą. A tak poza tym nie wiem co jeszcze mółgłbym z tych aut przeszczepić oprócz licznika, lewarka biegów i kierownicy które mam w idealnym stanie.
Żółte tablice jak żółte tablice, po prostu wolę go zrobić w oryginał. Mam np. motorower Romet 50-T-1 zachowany w oryginalnym lakierze, choć mocno zniszczonym, i tak stopniowo się bawiłem dochodząc nawet do tego co komuś może się wydać absurdem a mianowicie regeneracja orygianlego kranika, bo współczesny nie ma takiego małego napisu. Choć nie powiem, jakieś dodatki szybko demontowalne na tym maluchu się mogą pojawić.
No widzisz Quake, kto mógł wiedzieć. To może masz coś z rzeczy których mi trzeba jeszcze:
-Zestaw szyb uchylnych (w sensie kostki w obydwa słupki, łącznik uszczelki, wkręty, podkładki gumowe pod zawias)
-Osłonka na śrubę od cykorłapki
-Obudowa bezpiecznika od szyby ogrzewanej
-Chlapacze tył FSM
-Znaczek plastikowy 126p na tylną klapę najlepiej z tulejkami do niego
-Klosz lampy tył lewy koniecznie na 2 śruby
Jak coś masz to myślę że się dogadamy |
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
Quake96
Wiek: 28 Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 227 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2023-07-09, 10:45
|
|
|
Z tego co piszesz mogę mieć niewiele, ale myślę że gdzieś bym znalazł klosz i mogę ci to oddać, bo ja i tak wszędzie pcham tylne lampy z eleganta
No i mooooże gdzieś daleko wśród śrubek i innych pierdół jest jeszcze ta obudowa bezpiecznika. Wiem, że gdzieś miałem, ale gdzie to, kiedy to |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2023-07-31, 16:57
|
|
|
No i wyrobiłem się w terminie, dzisiaj symbolicznym zwieńczeniem wszystkiego była rejestracja na żółte tablice Dziury (jednak było więcej) zostały zaspawane, gdzie dziur nie było tam Fertan, podkład, Durabit, i jeszcze Rust Check wszędzie gdzie się dało. Malowane: tylna klapa, progi, podszybia, kawałek dachu, narożniki nad tylnymi lampami + jakieś zaprawki. Z mechaniki zrobione: rozrząd, gwinty świec zapłonowych, świece, łożyska alternatora, regulacja zapłonu, czyszczenie i regulacja gaźnika, uszczelniacze półosi, guma na lizaku, olej w skrzyni, przejrzane hamulce i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem. Dołożone uchylne szyby, pasek antistatik, a na tylnej półce epokowa apteczka i kodeks drogowy z 1984r. Wymienione lusterka na CROSS BIS. Klosz tylnej lampy się znalazł u mnie jakiś i oczywiście jest na aucie. Brakuje znaczka 126p (może ktoś ma na wąskim rozstawie, bo kupiłem na szerokim). Zostało jeszcze kilka drobiazgów z kosmetyki, i czekam na radio Diora RSP-611 aż wróci z serwisu. Miała dziś być sesja, ale deszcz mnie złapał.
|
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|