.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik do Malucha od Patryka Mikiciuka
Autor Wiadomość
Knight_in_fire 


Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-05-14, 22:35   Silnik do Malucha od Patryka Mikiciuka

https://www.youtube.com/watch?v=uFR6VBKo3Hc

Ktoś wie, co to za silnik FSMu z wałkiem w głowicy? Nie jest to ten 812 ccm gdzieś spod Rzeszowa?
 
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2023-05-15, 15:48   Re: Silnik do Malucha od Patryka Mikiciuka

Knight_in_fire napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=uFR6VBKo3Hc

Ktoś wie, co to za silnik FSMu z wałkiem w głowicy? Nie jest to ten 812 ccm gdzieś spod Rzeszowa?

W relacji jest że silnik ma 600ccm. Twór OBR, było ich kila za PRL, BOSMAL działa do dzisiaj :)
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-05-16, 20:14   

Ciekawe by było, jakby ktoś zamówił u Dudy kopii tego prototypu więcej, bo widziałem, że też tacy byli.
 
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2023-05-17, 08:47   

Knight_in_fire,
Zjedz na ziemie....Duda to robi kasę z pokazywania się w TV, reklamowania płukanek,czy innych produktów firm z którymi ma podpisane umowy..A nie z klepania manufaktury części do malucha,których przy okazji on sam by i tak nie wykonał samemu w swojej szopie,tylko zlecił komuś do wycięcia w CNC...
Odnośnie OBR.. jak Fiat przejął te wszystkie fabryki/fabryczki w Polsce w 1992 to sukcesywnie ciął wszystkie nierentowne projekty.
Jak zabrali się za ten OBR w Bielsku-Białej,który głownie zajmował się 126,to cześć tych wszystkich wynalazków została wyniesiona przez samych pracowników,cześć sprzedana pod stołem,a część której nie dało się wynieść przez bramę trafiła poprostu na hutę..
Kto się bawił w rozwój 126...jak każdy marzył wtedy o Golfie 2 z giełdy :)
Lwia część tych częsci trafiła to Belgii.. do tego Pana Guy Moerenhout Racing.
A część wypływała z czasem w Polsce, jak to co Duda pokazał, były jeszcze jakieś 800cm gdzie cylindry i głowica miały płaszcz wodny,i normalnie to było chłodzone wodą..
Masę fotek latało w 2000 latach na starym forum F&F,jak ktoś coś wyciągnął z pod koca...
Ocyzwiście wielkie plany,remonty...."Będę robił"..i zazwyczaj się na tym kończyło.
Co do samego OBR'u,to oni nie robili sami wszystkiego..Było niekiedy tak że zamawiano z Włoch na bezczelnego wałki,głowice ogólnie części u tunerów,i poprostu w polsce je kopiowano na żywca.
Z tą głowicą/wałkami z tego filmiku podejrzewam że tak było...Przyjechało z Włoch,a OBR porobił parę kopi tego..i badano :)
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2023-05-17, 09:38   

Teraz to dopiero będzie festiwal spierdolenia i głupoty wśród użytkowników 126p przez ten śmieszny program. Widać po nagłym wzroście zainteresowania faltdachami z Micry czy gwintem na przód bo w TVN turbo pokazywali i oni chcą jak Duda :E Wyemitują w niedzielę odcinek i na grupkach od razu wysyp głupich pytań
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2023-05-17, 10:02   

a ja powiem tak ......telewizja kłamie, wszystko pięknie, grosze kosztuje szybko idzie, tu sie pospawa tam sie dorobi, my jako zjadacze chleba szarzy możemy se popaczać i co najwyżej sie poslinić bo nawet samo zrobienie takiej głowicy na dzien dzisiejszy to okolo 50 tys zł poprzedzone obliczeniami i całą resztą przy seryjnej produkcji można by było zejsc do okolo 5-8 tys i teraz trza by se zadac pytanie?po co dla 8-10 koni mechanicznych ,bo każdy kto dlubie w silnikach to wie jak tródny jest tuning wolnossącego silnika ,duży koszt a efekt niewielki
_________________
fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2023-05-17, 10:02   

a ja powiem tak ......telewizja kłamie, wszystko pięknie, grosze kosztuje szybko idzie, tu sie pospawa tam sie dorobi, my jako zjadacze chleba szarzy możemy se popaczać i co najwyżej sie poslinić bo nawet samo zrobienie takiej głowicy na dzien dzisiejszy to okolo 50 tys zł poprzedzone obliczeniami i całą resztą przy seryjnej produkcji można by było zejsc do okolo 5-8 tys i teraz trza by se zadac pytanie?po co dla 8-10 koni mechanicznych ,bo każdy kto dlubie w silnikach to wie jak tródny jest tuning wolnossącego silnika ,duży koszt a efekt niewielki
_________________
fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2023-05-18, 06:31   

Magia telewizji :E Każdy się tak jara dopóki nie wdepnie w to dwucylindrowe gówno :lol2:
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
 
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-05-19, 02:16   

A z ciekawości, podoba wam się ta konstrukcja, co do tej głowicy?
 
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2023-05-19, 09:30   

cala konstrukcja jest ciekawa
_________________
fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2023-05-20, 10:17   

Co jakiś czas jest "bum" na Malucha. Dla ludzi siedzących w temacie może być drażniące ale trzeba widzieć pozytywy - w robocie ktoś mnie pytał ostatnio czy faktycznie 126p ma tylko 2 cylindry?

Co do konstrukcji OBR było kilka wersji silnika: wspominany chłodzony wodą; różne inne pojemności poprzez zmianę średnicy tłoka lub wykorbienia, ale większość trapiły błędy wieku dziecięcego.

Przyjęły się jedynie dwie duże modyfikacje: 600 na 652ccm i poziomy chłodzony cieczą silnik 704ccm. Może ktoś wie ile w nich było "naszego" wkładu?
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-06-05, 17:06   

https://www.youtube.com/watch?v=4EgODr7H7w4
 
 
     
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 83
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-06-05, 19:12   

Widziałem wczoraj tego cudaka na żywo:
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-06-06, 02:05   

Piękny jak projekt Pony'ego007 i Zolo. O, już w budzie. Teraz ma 610 ccm ponoć. Nagrałeś chociaż, jak chodzi?
 
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-06-06, 02:16   

michals napisał/a:
Co jakiś czas jest "bum" na Malucha. Dla ludzi siedzących w temacie może być drażniące ale trzeba widzieć pozytywy - w robocie ktoś mnie pytał ostatnio czy faktycznie 126p ma tylko 2 cylindry?

Co do konstrukcji OBR było kilka wersji silnika: wspominany chłodzony wodą; różne inne pojemności poprzez zmianę średnicy tłoka lub wykorbienia, ale większość trapiły błędy wieku dziecięcego.

Przyjęły się jedynie dwie duże modyfikacje: 600 na 652ccm i poziomy chłodzony cieczą silnik 704ccm. Może ktoś wie ile w nich było "naszego" wkładu?


Najpierw gaźnik z Jikova, potem Asian i Weber, na pewno miska z Lancii, co do 704...
no i oczywiście, chłodnica z boku...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15