Silnik do Malucha od Patryka Mikiciuka |
Autor |
Wiadomość |
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2023-05-15, 15:48 Re: Silnik do Malucha od Patryka Mikiciuka
|
|
|
Knight_in_fire napisał/a: | https://www.youtube.com/watch?v=uFR6VBKo3Hc
Ktoś wie, co to za silnik FSMu z wałkiem w głowicy? Nie jest to ten 812 ccm gdzieś spod Rzeszowa? |
W relacji jest że silnik ma 600ccm. Twór OBR, było ich kila za PRL, BOSMAL działa do dzisiaj |
|
|
|
|
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-05-16, 20:14
|
|
|
Ciekawe by było, jakby ktoś zamówił u Dudy kopii tego prototypu więcej, bo widziałem, że też tacy byli. |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2023-05-17, 08:47
|
|
|
Knight_in_fire,
Zjedz na ziemie....Duda to robi kasę z pokazywania się w TV, reklamowania płukanek,czy innych produktów firm z którymi ma podpisane umowy..A nie z klepania manufaktury części do malucha,których przy okazji on sam by i tak nie wykonał samemu w swojej szopie,tylko zlecił komuś do wycięcia w CNC...
Odnośnie OBR.. jak Fiat przejął te wszystkie fabryki/fabryczki w Polsce w 1992 to sukcesywnie ciął wszystkie nierentowne projekty.
Jak zabrali się za ten OBR w Bielsku-Białej,który głownie zajmował się 126,to cześć tych wszystkich wynalazków została wyniesiona przez samych pracowników,cześć sprzedana pod stołem,a część której nie dało się wynieść przez bramę trafiła poprostu na hutę..
Kto się bawił w rozwój 126...jak każdy marzył wtedy o Golfie 2 z giełdy
Lwia część tych częsci trafiła to Belgii.. do tego Pana Guy Moerenhout Racing.
A część wypływała z czasem w Polsce, jak to co Duda pokazał, były jeszcze jakieś 800cm gdzie cylindry i głowica miały płaszcz wodny,i normalnie to było chłodzone wodą..
Masę fotek latało w 2000 latach na starym forum F&F,jak ktoś coś wyciągnął z pod koca...
Ocyzwiście wielkie plany,remonty...."Będę robił"..i zazwyczaj się na tym kończyło.
Co do samego OBR'u,to oni nie robili sami wszystkiego..Było niekiedy tak że zamawiano z Włoch na bezczelnego wałki,głowice ogólnie części u tunerów,i poprostu w polsce je kopiowano na żywca.
Z tą głowicą/wałkami z tego filmiku podejrzewam że tak było...Przyjechało z Włoch,a OBR porobił parę kopi tego..i badano |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2023-05-17, 09:38
|
|
|
Teraz to dopiero będzie festiwal spierdolenia i głupoty wśród użytkowników 126p przez ten śmieszny program. Widać po nagłym wzroście zainteresowania faltdachami z Micry czy gwintem na przód bo w TVN turbo pokazywali i oni chcą jak Duda Wyemitują w niedzielę odcinek i na grupkach od razu wysyp głupich pytań |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
szaleniec1
ziomy rezerwy
Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 221 Skąd: radziejowice
|
Wysłany: 2023-05-17, 10:02
|
|
|
a ja powiem tak ......telewizja kłamie, wszystko pięknie, grosze kosztuje szybko idzie, tu sie pospawa tam sie dorobi, my jako zjadacze chleba szarzy możemy se popaczać i co najwyżej sie poslinić bo nawet samo zrobienie takiej głowicy na dzien dzisiejszy to okolo 50 tys zł poprzedzone obliczeniami i całą resztą przy seryjnej produkcji można by było zejsc do okolo 5-8 tys i teraz trza by se zadac pytanie?po co dla 8-10 koni mechanicznych ,bo każdy kto dlubie w silnikach to wie jak tródny jest tuning wolnossącego silnika ,duży koszt a efekt niewielki |
_________________ fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984 |
|
|
|
|
szaleniec1
ziomy rezerwy
Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 221 Skąd: radziejowice
|
Wysłany: 2023-05-17, 10:02
|
|
|
a ja powiem tak ......telewizja kłamie, wszystko pięknie, grosze kosztuje szybko idzie, tu sie pospawa tam sie dorobi, my jako zjadacze chleba szarzy możemy se popaczać i co najwyżej sie poslinić bo nawet samo zrobienie takiej głowicy na dzien dzisiejszy to okolo 50 tys zł poprzedzone obliczeniami i całą resztą przy seryjnej produkcji można by było zejsc do okolo 5-8 tys i teraz trza by se zadac pytanie?po co dla 8-10 koni mechanicznych ,bo każdy kto dlubie w silnikach to wie jak tródny jest tuning wolnossącego silnika ,duży koszt a efekt niewielki |
_________________ fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984 |
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2023-05-18, 06:31
|
|
|
Magia telewizji Każdy się tak jara dopóki nie wdepnie w to dwucylindrowe gówno |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-05-19, 02:16
|
|
|
A z ciekawości, podoba wam się ta konstrukcja, co do tej głowicy? |
|
|
|
|
szaleniec1
ziomy rezerwy
Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 221 Skąd: radziejowice
|
Wysłany: 2023-05-19, 09:30
|
|
|
cala konstrukcja jest ciekawa |
_________________ fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984 |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2023-05-20, 10:17
|
|
|
Co jakiś czas jest "bum" na Malucha. Dla ludzi siedzących w temacie może być drażniące ale trzeba widzieć pozytywy - w robocie ktoś mnie pytał ostatnio czy faktycznie 126p ma tylko 2 cylindry?
Co do konstrukcji OBR było kilka wersji silnika: wspominany chłodzony wodą; różne inne pojemności poprzez zmianę średnicy tłoka lub wykorbienia, ale większość trapiły błędy wieku dziecięcego.
Przyjęły się jedynie dwie duże modyfikacje: 600 na 652ccm i poziomy chłodzony cieczą silnik 704ccm. Może ktoś wie ile w nich było "naszego" wkładu? |
|
|
|
|
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
|
bsw
126p FL '92
Dołączył: 20 Lut 2022 Posty: 83 Skąd: małopolska
|
|
|
|
|
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-06-06, 02:05
|
|
|
Piękny jak projekt Pony'ego007 i Zolo. O, już w budzie. Teraz ma 610 ccm ponoć. Nagrałeś chociaż, jak chodzi? |
|
|
|
|
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-06-06, 02:16
|
|
|
michals napisał/a: | Co jakiś czas jest "bum" na Malucha. Dla ludzi siedzących w temacie może być drażniące ale trzeba widzieć pozytywy - w robocie ktoś mnie pytał ostatnio czy faktycznie 126p ma tylko 2 cylindry?
Co do konstrukcji OBR było kilka wersji silnika: wspominany chłodzony wodą; różne inne pojemności poprzez zmianę średnicy tłoka lub wykorbienia, ale większość trapiły błędy wieku dziecięcego.
Przyjęły się jedynie dwie duże modyfikacje: 600 na 652ccm i poziomy chłodzony cieczą silnik 704ccm. Może ktoś wie ile w nich było "naszego" wkładu? |
Najpierw gaźnik z Jikova, potem Asian i Weber, na pewno miska z Lancii, co do 704...
no i oczywiście, chłodnica z boku... |
|
|
|
|
|