.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 126p I Seria 1974r
Autor Wiadomość
Avira625 


Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 201
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-08-25, 18:30   Fiat 126p I Seria 1974r

Fiat 126p I Seria 1974r


Historia


Autko trafiło sie przypadkiem. Znajomy dał znać, że u niego w wiosce ktoś chce sprzedać malucha. Byłem nastawiony na FL w stanie agonalnym. Na miejscu okazało się, że to ST w I serii. Sprzedawca chciał za auto 1000 zł (raczej nie wiedział co sprzedaje), ostatecznie staneło na 600 zł i tak stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnego malucha.

Co do roku nie jestem pewien, więc bardzo proszę o jakieś wskazówki co do rocznika. Dokumenty jakieś są ale nie kompletne. Tabliczki jeszcze nie patrzyłem co pokazuje. Auto posiadam tablice i ciągłość umów. Brak jedynie dowodu rejestracyjnego, ale to do ogarnięcia. Auto kosztowało całe 600 zł. Kupione od pierwszego właściciela.

Silnik 600cc, pasy bez napinaczy, palony na linke, cytrynki, emblematy licencja fiat, jakaś dziwna podsufitka i dziwny wlot powietrza w wnęce drzwi (widział ktoś gdzieś taki wlot ?) licznik do 130. Podsufitka podobno jakaś inna niż klasyczna bo krótka.

Zdjęcia
















Silnik kompletny, nie na chodzie ale rozebrany. Podłoga zdrowa poza elementami do podnoszenia auta z przodu. Progi słabe. Z zewnątrz poobijany, ale nie dużo rdzy. Najwięcej rdzy ma klapa przód. Auto kompletne poza boczkiem kierowcy. Koło leży bokiem tylne bo nie przykręcone. Zawieszenie w porządku.

Plan jest odrestaurować na 100% orginał, ale bardziej na kolejny rok. W tym jakieś drobiazgi tylko.

Czekam na opinie co do auta i porady w celu zdiagnozowania z jakich może być lat i gdzie mogę znaleźć rocznik. Na wszystkich szybach 4 więc według mnie 1974.
_________________
Zapraszam do mojego maluszka !

http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=18413

Coś z niczego !
 
     
Sivy 

Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2021-08-29, 09:36   

Ciekawe znalezisko :) ale widać, że czeka Cię przy nim trochę pracy.

Podsufitka to tzw. „mała podsufitka”, która była montowana w pierwszej serii, a nawet początkowo w drugiej serii. Wlot powietrza w drzwiach też jest oznaką pierwszej serii, niestety nie pamiętam kiedy z niego zrezygnowano, a nie mogę znaleźć takiej informacji, ale wydaje mi się że były montowane do 1975, jak ktoś ma wiedzę na ten temat to niech mnie poprawi.

Słabo widać na zdjęciach, ale wykładzina powinna być jednoczęściowa, w 1974 chyba powinna jeszcze mieć fakturę w romby.

Ogólnie im więcej włoskich części, tym większa szansa, że faktycznie jest z 1974 r. Sprawdź oznaczenia na szybach, lampach, liczniku itp.
 
     
Avira625 


Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 201
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-08-30, 19:23   

Posprawdzam szyby i lampy i dam znac. Mam pytanie odnośnie numeru VIN. Jedna osoba powiedziała że mam numer VIN nabity w innym miejscu niż mieć powinnienem. Mój jest na prawym kielichu. Powinnien mieć na grodzi na środku? Jutro wstawię zdjęcia.
_________________
Zapraszam do mojego maluszka !

http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=18413

Coś z niczego !
 
     
tomek458 


Wiek: 25
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 920
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 2021-08-31, 17:20   

Avira625 napisał/a:
Posprawdzam szyby i lampy i dam znac. Mam pytanie odnośnie numeru VIN. Jedna osoba powiedziała że mam numer VIN nabity w innym miejscu niż mieć powinnienem. Mój jest na prawym kielichu. Powinnien mieć na grodzi na środku? Jutro wstawię zdjęcia.


Numer nadwozia w tej wersji ma być na nadkolu z prawej strony.
 
     
Avira625 


Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 201
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-08-31, 20:45   

To u mnie jest na nadkole więc się zgadza. Czym bezpiecznie oczyścić numer VIN aby to nie zniszczyć? Do którego roku był bon nabijam na nadkole?
_________________
Zapraszam do mojego maluszka !

http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=18413

Coś z niczego !
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2021-09-01, 08:59   

Druciak na wiertarkę i jazda,nic się nie stanie
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Sivy 

Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2021-09-01, 17:27   

Vin na nadkolu był nabijany do listopada 1976r. (do numeru 7100000), czyli w praktyce dla całego okresu produkcji pierwszej serii.
 
     
Trefl 


Wiek: 25
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 345
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-09-02, 17:55   

O paanie :shock:
Pierwsza seria zachowana blacharsko niemal w oryginalnej specyfikacji, nawet trumienka i licencja są :D
Numer nabijany na nadkolu i ten wlot powietrza w słupku to oryginalne detale. Ratuj go bo naprawdę warto 8)
Z wlotu zrezygnowano jakoś pod koniec 1974 roku. Co prawda stan agonalny ale 600 złotych to jak za darmo.
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2021-09-02, 20:58   

Od czego był ten wlot, jakieś dodatkowe przewietrzanie kabiny?

Kapitalny trup, będzie co robić, ale fajny rocznik 8) Powodzenia przy pracach.
_________________
 
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2021-09-02, 21:13   

Daniel22,
Mniej parował tył...
W czasie jazdy robi sie podciśnienie w okolicach drzwi..I przez kratki było zasysane powietrze z środka.Dzieki czemu tył nie parował tak bardzo,a przy okazji nawiew na przód miał lekko większą skuteczność przez delikatnią róźnice ciśnienia..
To było dobre na południowe kraje..Gdzie w zimie mowią ze jest zimno jak na słupku jest +5...W PL w zimie powodowało to wypiżdziel w srodku auta..i dlatego te wloty wyleciały docelowo...
Polskie dostosowanie projektu do wymagań regionalnych :roll:
 
     
Avira625 


Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 201
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-09-05, 13:39   

Auto będzie odrestaurowywane. Plan na ten rok to zdjąć całe zawieszenie i postawić go na wózku do transportu. Dodatkowo zdjąć układ napędowy. Blacharz oraz lakiernik jest wstępnie dogadany i zarezerwowany na wiosnę 2022r. Co ciekawe fachowiec od blacharki jest na tym forum i często się wypowiada :)

Poszukuję boczka drzwi kierowcy, szybki trójkąta prawej do kupienia. Jeśli ktoś coś ma lub widział proszę o pomoc w znalezieniu.

Mam pytanie do tych szybek. Czy ona jest oryginalna ? Czy w niej czegoś brakuje ? Czy powinna być uchylna ? Prawa szybka jest wsadzona z FL uchylna i na pewno zostanie zmieniona.





Tak wygląda aktualnie mój nr VIN :(



Czy maska przednia jest taka sama jak z FL ? Do jakiego rocznika idzie kapliczka z czerwoną rezerwą? U mnie nie ma już czerwonego pola na wskazniku paliwa.
_________________
Zapraszam do mojego maluszka !

http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=18413

Coś z niczego !
 
     
Trefl 


Wiek: 25
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 345
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-09-05, 17:04   

Flenterki masz nieoryginalne. Powinny być Sicursiv z chromowaną klameczką klejoną do szyby z blokadą na guzik, a nie Bespo. Nie jestem pewien od którego roku szły krajowe szyby, ale w 74 jeszcze były spotykane szyby od Włocha.
Numer vin bardzo słaby ale jeszcze do uratowania. Wytrawić czymś ten kawałek albo wypiaskować a potem zabezpieczyć przed dalszą degradacją.
Zachowała się ori tabliczka znamionowa? Daj zdjęcie, zobaczymy numer na części zamienne ;)
 
     
Avira625 


Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 201
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-09-05, 17:50   

Tabliczki niestety jeszcze nie znalazłem. Kolejne pytanie co do reflektorów przód. Czy powinnienem mieć postojówki w kierunkowskazie ? Jest gdzieś nabijana data produkcji reflektorów ? U mnie Zelmoty lampy.
_________________
Zapraszam do mojego maluszka !

http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=18413

Coś z niczego !
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2021-09-06, 00:03   

Zrób zdjęcie tych zelmotów i oznaczeń z bliska. "Stara" produkcja zelmota była dość dobrej jakości, jest szansa, że zachowały się oryginalne. Po wrzuceniu w te reflektory żarówek H4 na trzonek p45t, świecą lepiej, niż nowe wesemy - lepsza optyka reflektora i samego szkła ;) A w razie zgnitego odbłyśnika, dajesz do regeneracji.
_________________
 
 
     
OLOnez 

Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Wawa
Wysłany: 2021-09-06, 12:45   

buczek21 napisał/a:
Daniel22,
W PL w zimie powodowało to wypiżdziel w srodku auta..i dlatego te wloty wyleciały docelowo...
Polskie dostosowanie projektu do wymagań regionalnych :roll:


Przy ekstremalnej skuteczności ogrzewania na niższych obrotach wysysanie ciepłego powietrza z tunelu nie byłoby chyba takie złe.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15