.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Strojenie gaźnika za pomocą sondy szerokopasmowej (AFR)
Autor Wiadomość
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-07-31, 19:38   Strojenie gaźnika za pomocą sondy szerokopasmowej (AFR)

Witajcie

Przybywam do Was z taka dyskusją dzisiaj, na temat strojenia silnika podczas testów drogowych z wykorzystaniem pomiaru AFR.

Aktualnie kończę składać silniczek z gaźnikiem od moto gaźnik (Keihin CVK 36) wielu osobą zapewne znany bo widziałem, że przewijał się na forach maluchowskich wiele razy.
Wiadomo przyjdzie czas na ogarnięcie tego całego silnikowego bałaganu :)
Stąd moje pytanie, czy ktoś z Was bawił się już w takie regulacje i ma jakieś utarte ścieżki? Nie proszę o gotowce chciałbym tylko poznać wasze historie z taką regulacją.

A jeśli nikt wcześniej się w takie coś nie bawił to sam postaram się udokumentować taki proces w wrzucić go tutaj.

Najbardziej interesują mnie tematy takie jak:
- odległość sondy ( problem maluchowskiej głowicy i 2 oddzielnych kolektorów)
- sama jakość sprzętu (jakiej firmy szukać sondy, jaki zegar najlepiej kupić
- precyzyjność całej zabawy

Zapraszam do dyskusji i Pozdrawiam
 
     
michals 

Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 574
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-08-08, 14:08   

Mierzenie AFR to jedna z najlepszych metod strojenia (nie tylko gaźników). W EL sondę można wkręcić w mufkę łączącą obydwie rury tuż przed tłumikiem. Nie sprawdzi się sonda wkładana w tłumik (szczególnie przy długim wałku).

Sondy BOSCH czy NGK są wystarczająco precyzyjne ale jednocześnie bardzo wrażliwe na uszkodzenia. Jedno zachlapanie nagrzanej sondy i popękana ceramika.
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-08-13, 17:47   

Dziękuje kolego michals, za wzięcie udziału w dyskusji. Przygotowuje dok. zdjęciową z pomiarów afr w jednym ze swoich silników. Możesz wyjaśnić dlaczego przy "długich" wałkach nie sprawdzi się sonda zainstalowana w "rure" wydechową. Chodzi Tobie o "przewietrzanie komory spalania" na długich wałkach i krótkim ukł. wydechowym małego fiata?
 
     
michals 

Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 574
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-08-13, 22:09   

Chodzi o ruch powietrza + spaliny w obydwu kierunkach. AFR mierzony w tłumiku jest wyższy (uboższy) niż w rzeczywistości.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 16