Brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
Sierpien11
Dołączył: 10 Sty 2020 Posty: 29 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-07-09, 13:50
|
|
|
Quake96 napisał/a: | Nie wiem, podobno tak właśnie "blokuje" się zapłon w jednym ustawieniu.
Dwa króćce były, bo jeden szedł właśnie do czujnika, a drugi do tego "pochłaniacza par paliwa" czy jakoś tak, ale to chyba dopiero w ELXie. |
Wporzadeczku, więc dziś założę ta podstawkę z dwoma kruccami, i może dyszę f108 jeśli nie pomoże to przesuwne czujnik wału bo innych pomysłów już nie mam:( |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2020-07-09, 23:11
|
|
|
Sierpien11 napisał/a: | Quake96 napisał/a: | Nie wiem, podobno tak właśnie "blokuje" się zapłon w jednym ustawieniu.
Dwa króćce były, bo jeden szedł właśnie do czujnika, a drugi do tego "pochłaniacza par paliwa" czy jakoś tak, ale to chyba dopiero w ELXie. |
Wporzadeczku, więc dziś założę ta podstawkę z dwoma kruccami, i może dyszę f108 jeśli nie pomoże to przesuwne czujnik wału bo innych pomysłów już nie mam:( |
Po kolei:
Przełącznik podciśnieniowy załącza "łagodniejszą" ch-a sporadycznie. Przyjmuje się że jest to około 4% czasu pracy silnika. Zapobiega przeciążeniu silnika przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Nie ma dyszy f108! Nie ma nawet rurki emulsyjnej f108; są f101 czyli seryjna i f8 poprawiająca górną ch-a silnika.
Przesuwanie czujnika położenia wału "pod obroty" może przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego. Głowica splanowana 2,5mm i seryjny wałek to niezbyt szczęśliwa kombinacja. Może się okazać że w tym górnym zakresie obrotów trzeba nieco opóźnić zapłon. |
|
|
|
|
Sierpien11
Dołączył: 10 Sty 2020 Posty: 29 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-07-10, 05:26
|
|
|
Dziękuję za sprostowanie, oczywiście chodziło o f8, ale...
Założyłem f8 zostawiłem dyszę 120, podstawka teraz z dwoma więc jak powinno być. dziś pojeżdżę nim, zobaczę. Kręci się wyżej, na tyle wyżej że zaczęło coś ,,stukać,, massakraaa zobaczę dziś co to, może zawory miejmy nadzieję:((( |
|
|
|
|
Sierpien11
Dołączył: 10 Sty 2020 Posty: 29 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-07-10, 05:59
|
|
|
No i zawory są ok, ręce mi opadły, metaliczny głośny jednosajny dźwięk zwraz że zwiększaniem obrotów zwiększa zestotliwosc, dziś będę to przeglądał, co obstawiacie? |
|
|
|
|
Sierpien11
Dołączył: 10 Sty 2020 Posty: 29 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-07-10, 06:49
|
|
|
Sierpien11 napisał/a: | No i zawory są ok, ręce mi opadły, metaliczny głośny jednosajny dźwięk zwraz że zwiększaniem obrotów zwiększa zestotliwosc, dziś będę to przeglądał, co obstawiacie? |
Zawory ok, ale banał niedokręcone klawiatura tak dla sprostowania:)) dziś będzie jeździe i dam co i jak, a propos opóźnienia zapłonu które zasugerowales, uda się tylko dzięki przesunięciu czujnika? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2020-07-10, 17:47
|
|
|
Podstawowe pytanie: jaki jest cel modyfikacji co to ma dać?
Planowanie głowicy 2,5mm przy seryjnym wałku zwiększa kompresję do 13 - 14barów a stąd już niedaleko do spalania stukowego. Dlatego padła propozycja opóźnienia zapłonu.
Z reguły modyfikacje silnika robi się pod określony wałek, a ten zaś dobiera się w zależności przeznaczenia silnika. |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-07-10, 18:41
|
|
|
Sierpien11 napisał/a: | No i zawory są ok, ręce mi opadły, metaliczny głośny jednosajny dźwięk zwraz że zwiększaniem obrotów zwiększa zestotliwosc, dziś będę to przeglądał, co obstawiacie? | Może pokrywa zbyt mocno dociągnięta i koniki stukają? |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Sierpien11
Dołączył: 10 Sty 2020 Posty: 29 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-07-11, 11:22
|
|
|
michals napisał/a: | Podstawowe pytanie: jaki jest cel modyfikacji co to ma dać?
Planowanie głowicy 2,5mm przy seryjnym wałku zwiększa kompresję do 13 - 14barów a stąd już niedaleko do spalania stukowego. Dlatego padła propozycja opóźnienia zapłonu.
Z reguły modyfikacje silnika robi się pod określony wałek, a ten zaś dobiera się w zależności przeznaczenia silnika. |
Michał, podstawowym celem modyfikacji było uzyskanie nieco lepszego przyspieszenia niż to które było czyli minuta do stówki:/ pozatym uzyskanie przelotowej na poziomie 90-100 kmh a nie maksymalnej 100kmh. Zdaje sobie sprawe, że wałek również powinien być zmieniony ale został Ori i mimo to powinna być poprawa. Co do stylowego to żadne nie występuje, jak pisałem wcześniej silnik pracuje rowniutko i dobrze wkręca się na obroty. Czyli Twoim zdaniem aby uzyskać lepszą ,,elastyczność,, należy opóźnić ten zapłon? Nie wpłynie to negatywnie na pracę silnika? (Nierówna praca itp) |
|
|
|
|
Sierpien11
Dołączył: 10 Sty 2020 Posty: 29 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-07-11, 11:23
|
|
|
Hanss napisał/a: | Sierpien11 napisał/a: | No i zawory są ok, ręce mi opadły, metaliczny głośny jednosajny dźwięk zwraz że zwiększaniem obrotów zwiększa zestotliwosc, dziś będę to przeglądał, co obstawiacie? | Może pokrywa zbyt mocno dociągnięta i koniki stukają? |
Powód był banalny, śruba od klawiatury była poluzowana więc zawory skakały mając zbyt duży luz:/ |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Sierpien11
Dołączył: 10 Sty 2020 Posty: 29 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-07-11, 14:03
|
|
|
zolo napisał/a: | przecież to musiało nieźle hałasować i ze to nie zwróciło twojej uwagi? |
Kurde... Czytasz wypowiedzi z uwagą???:)
Napisałem wyraźnie, że wziąłem go na wysokie obroty i śruba poluzowała sie. Gdy usłyszałem hałas od razu wyłączyłem silnik. Pisałem o tym wyżej:/ |
|
|
|
|
Niziur
Dołączył: 29 Maj 2017 Posty: 131 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2020-07-11, 15:34
|
|
|
Jeżeli twoim głównym celem było uzyskanie prędkości przelotowej w okolicach 100km/h, to zabrałeś sie całkowicie od „du** strony” za to.
Zdrowy maluch bez problemu leci 100-110km/h. Problemem przy tak wysokiej prędkości przelotowej nie jest brak mocy... |
_________________ --------------------------------
Pozdrawiam
Niziur |
|
|
|
|
Sierpien11
Dołączył: 10 Sty 2020 Posty: 29 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-07-11, 18:16
|
|
|
Niziur napisał/a: | Jeżeli twoim głównym celem było uzyskanie prędkości przelotowej w okolicach 100km/h, to zabrałeś sie całkowicie od „du** strony” za to.
Zdrowy maluch bez problemu leci 100-110km/h. Problemem przy tak wysokiej prędkości przelotowej nie jest brak mocy... |
Masz prawo do swojego zdania, tak jak pisałem w poście, wszystko co zrobiłem w malcu napisałem. Tak więc co sugerujesz, co może być nie tak? |
|
|
|
|
Niziur
Dołączył: 29 Maj 2017 Posty: 131 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2020-07-11, 19:21
|
|
|
Jaki olej masz wlany do tego motoru? |
_________________ --------------------------------
Pozdrawiam
Niziur |
|
|
|
|
|