.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy
Autor Wiadomość
Sierpien11 

Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 29
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-09, 13:50   

Quake96 napisał/a:
Nie wiem, podobno tak właśnie "blokuje" się zapłon w jednym ustawieniu.

Dwa króćce były, bo jeden szedł właśnie do czujnika, a drugi do tego "pochłaniacza par paliwa" czy jakoś tak, ale to chyba dopiero w ELXie.


Wporzadeczku, więc dziś założę ta podstawkę z dwoma kruccami, i może dyszę f108 jeśli nie pomoże to przesuwne czujnik wału bo innych pomysłów już nie mam:(
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2020-07-09, 22:47   

To chyba lepiej wyjebać ten zbiornik na opary niż zaślepiać przełącznik map zapłonu co nie :E
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2020-07-09, 23:11   

Sierpien11 napisał/a:
Quake96 napisał/a:
Nie wiem, podobno tak właśnie "blokuje" się zapłon w jednym ustawieniu.

Dwa króćce były, bo jeden szedł właśnie do czujnika, a drugi do tego "pochłaniacza par paliwa" czy jakoś tak, ale to chyba dopiero w ELXie.


Wporzadeczku, więc dziś założę ta podstawkę z dwoma kruccami, i może dyszę f108 jeśli nie pomoże to przesuwne czujnik wału bo innych pomysłów już nie mam:(

Po kolei:
Przełącznik podciśnieniowy załącza "łagodniejszą" ch-a sporadycznie. Przyjmuje się że jest to około 4% czasu pracy silnika. Zapobiega przeciążeniu silnika przy pełnym otwarciu przepustnicy.

Nie ma dyszy f108! Nie ma nawet rurki emulsyjnej f108; są f101 czyli seryjna i f8 poprawiająca górną ch-a silnika.

Przesuwanie czujnika położenia wału "pod obroty" może przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego. Głowica splanowana 2,5mm i seryjny wałek to niezbyt szczęśliwa kombinacja. Może się okazać że w tym górnym zakresie obrotów trzeba nieco opóźnić zapłon.
 
     
Sierpien11 

Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 29
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-10, 05:26   

Dziękuję za sprostowanie, oczywiście chodziło o f8, ale...
Założyłem f8 zostawiłem dyszę 120, podstawka teraz z dwoma więc jak powinno być. dziś pojeżdżę nim, zobaczę. Kręci się wyżej, na tyle wyżej że zaczęło coś ,,stukać,, massakraaa zobaczę dziś co to, może zawory miejmy nadzieję:(((
 
     
Sierpien11 

Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 29
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-10, 05:59   

No i zawory są ok, ręce mi opadły, metaliczny głośny jednosajny dźwięk zwraz że zwiększaniem obrotów zwiększa zestotliwosc, dziś będę to przeglądał, co obstawiacie?
 
     
Sierpien11 

Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 29
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-10, 06:49   

Sierpien11 napisał/a:
No i zawory są ok, ręce mi opadły, metaliczny głośny jednosajny dźwięk zwraz że zwiększaniem obrotów zwiększa zestotliwosc, dziś będę to przeglądał, co obstawiacie?


Zawory ok, ale banał niedokręcone klawiatura tak dla sprostowania:)) dziś będzie jeździe i dam co i jak, a propos opóźnienia zapłonu które zasugerowales, uda się tylko dzięki przesunięciu czujnika?
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2020-07-10, 17:47   

Podstawowe pytanie: jaki jest cel modyfikacji co to ma dać?
Planowanie głowicy 2,5mm przy seryjnym wałku zwiększa kompresję do 13 - 14barów a stąd już niedaleko do spalania stukowego. Dlatego padła propozycja opóźnienia zapłonu.

Z reguły modyfikacje silnika robi się pod określony wałek, a ten zaś dobiera się w zależności przeznaczenia silnika.
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2020-07-10, 18:41   

Sierpien11 napisał/a:
No i zawory są ok, ręce mi opadły, metaliczny głośny jednosajny dźwięk zwraz że zwiększaniem obrotów zwiększa zestotliwosc, dziś będę to przeglądał, co obstawiacie?
Może pokrywa zbyt mocno dociągnięta i koniki stukają?
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Sierpien11 

Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 29
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-11, 11:22   

michals napisał/a:
Podstawowe pytanie: jaki jest cel modyfikacji co to ma dać?
Planowanie głowicy 2,5mm przy seryjnym wałku zwiększa kompresję do 13 - 14barów a stąd już niedaleko do spalania stukowego. Dlatego padła propozycja opóźnienia zapłonu.

Z reguły modyfikacje silnika robi się pod określony wałek, a ten zaś dobiera się w zależności przeznaczenia silnika.


Michał, podstawowym celem modyfikacji było uzyskanie nieco lepszego przyspieszenia niż to które było czyli minuta do stówki:/ pozatym uzyskanie przelotowej na poziomie 90-100 kmh a nie maksymalnej 100kmh. Zdaje sobie sprawe, że wałek również powinien być zmieniony ale został Ori i mimo to powinna być poprawa. Co do stylowego to żadne nie występuje, jak pisałem wcześniej silnik pracuje rowniutko i dobrze wkręca się na obroty. Czyli Twoim zdaniem aby uzyskać lepszą ,,elastyczność,, należy opóźnić ten zapłon? Nie wpłynie to negatywnie na pracę silnika? (Nierówna praca itp)
 
     
Sierpien11 

Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 29
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-11, 11:23   

Hanss napisał/a:
Sierpien11 napisał/a:
No i zawory są ok, ręce mi opadły, metaliczny głośny jednosajny dźwięk zwraz że zwiększaniem obrotów zwiększa zestotliwosc, dziś będę to przeglądał, co obstawiacie?
Może pokrywa zbyt mocno dociągnięta i koniki stukają?


Powód był banalny, śruba od klawiatury była poluzowana więc zawory skakały mając zbyt duży luz:/
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2020-07-11, 13:24   

przecież to musiało nieźle hałasować i ze to nie zwróciło twojej uwagi?
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Sierpien11 

Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 29
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-11, 14:03   

zolo napisał/a:
przecież to musiało nieźle hałasować i ze to nie zwróciło twojej uwagi?


Kurde... Czytasz wypowiedzi z uwagą???:)
Napisałem wyraźnie, że wziąłem go na wysokie obroty i śruba poluzowała sie. Gdy usłyszałem hałas od razu wyłączyłem silnik. Pisałem o tym wyżej:/
 
     
Niziur 

Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 131
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2020-07-11, 15:34   

Jeżeli twoim głównym celem było uzyskanie prędkości przelotowej w okolicach 100km/h, to zabrałeś sie całkowicie od „du** strony” za to.

Zdrowy maluch bez problemu leci 100-110km/h. Problemem przy tak wysokiej prędkości przelotowej nie jest brak mocy...
_________________
--------------------------------

Pozdrawiam
Niziur ;)
 
     
Sierpien11 

Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 29
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-11, 18:16   

Niziur napisał/a:
Jeżeli twoim głównym celem było uzyskanie prędkości przelotowej w okolicach 100km/h, to zabrałeś sie całkowicie od „du** strony” za to.

Zdrowy maluch bez problemu leci 100-110km/h. Problemem przy tak wysokiej prędkości przelotowej nie jest brak mocy...


Masz prawo do swojego zdania, tak jak pisałem w poście, wszystko co zrobiłem w malcu napisałem. Tak więc co sugerujesz, co może być nie tak?
 
     
Niziur 

Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 131
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2020-07-11, 19:21   

Jaki olej masz wlany do tego motoru?
_________________
--------------------------------

Pozdrawiam
Niziur ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15