Szukam magika do regulacji silnika Kraków i okolice do 100km |
Autor |
Wiadomość |
fisiek89
Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 137 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-05-13, 21:32 Szukam magika do regulacji silnika Kraków i okolice do 100km
|
|
|
Panowie szukam kogoś kto ogarnie mi silnik-wyreguluje silnik po modyfikacjach wałek 385 głowica -3mm powiększone komory spalania i wypolerowane, wypolerowane kanały wydechowe i lekko poszerzone ,zawory wymienione na nowe i oringi zawory luzy ssące 20 wydechowe 25 i dotarte, rozrząd nowy wszystkie uszczelki nowe niektóre miedziane w tym pod głowicą pierścienie nowe lekkie sworznie tlokowe gaźnik wypolerowany dyfuzor zaostrzony i wypolerowany uszczelka nieprzelewka wymieniony plywak ustawiony 7/15(albo 13 już nie pamiętam dokładnie) wymienione dysza paliwa 125 powietrza 220 biegu jałowego 50 emulsja f101 (jeśli mnie pamięć nie myli) ,wymieniona przepustnica dolot powietrza RC przerobiony wolny przelot bez filtra ( pończocha) w puszcze filtra wywiercone dziury i usunięty słoń ścięty o kąt 45stopni, Breda |
Ostatnio zmieniony przez fisiek89 2020-05-19, 20:48, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
fisiek89
Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 137 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-05-14, 07:31
|
|
|
Silnik nie pracuje jak trzeba luzy zaworowe sprawdzane 2 raz jest ok świece nowe przeczyszczenie 0.7 mam po wielu próbach ustawienia gaznika silnik albo chodzi na wyższych obrotach tak około 1100 1200 i po wciśnięciu gazu do dechy nie gaśnie ale podczas próby odpalenia to nie odpala tylko jak mu ssanie podciagne to pali czy zimny czy ciepły na takim ustawieniu przy niższych obrotach po naciśnięciu gazu silnik gaśnie podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła gaśnie w czym może być problem? Jak wyregulować dobrze gaźnik? Wyczytałem że może to być czujnik położenia wału i jest przestawiony mam go w maksmalnej pozycji u góry mocowania może trzeba go obniżyć nie wiem w jakiej pozycji on ma byc |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1301 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
fisiek89
Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 137 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-05-14, 19:54
|
|
|
Czemu sądzisz że mam za małe zawory a za duża dysze? Z dodatkowych modyfikacji to lekkie koło zamachowe 3.8kg i wypolerowane kolektory wydechowe podstawka pod gaźnik 4cm mam |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1301 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2020-05-14, 20:43
|
|
|
Bo żeś tak napisał jakbyś miał zawory o średnicy 20 i 25mm i się śmieje. A dysza powietrzna jest po prostu za wielka. Przecież tym zubożasz mieszankę i to nie jedzie a na dodatek może łapać stukowe. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
fisiek89
Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 137 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-05-14, 20:58
|
|
|
Dysze są albo takie jak napisałem albo 120 i 190 chyba już nie pamiętam dokładnie sprawdze we weekend zawory da oryginalnej wielkości a z zaworami to chodziło mi o luzy |
Ostatnio zmieniony przez fisiek89 2020-05-14, 21:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2020-05-14, 21:01
|
|
|
Jeśli to nie pomyłka to zawory ssące seryjnie mają 32mm a wstawia się większe np z CC700.
Każdy "dłuższy" wałek sprawia że silnik generuje mniejsze podciśnienie niż seryjny i trzeba przygotować dobrze gaźnik. No i właśnie gaźnik wydaje się w Twoim przypadku winowajcą. Kombinacja paliwo 130 i powietrze 220 po prostu nie sprawdzi się. Należy wyjść od seryjnego gaźnika ew. od gaźnika z dyszą paliwa 120. Pomyślał bym też o rurce emulsyjnej szczelinowej.
Jeśli Cię to interesuje całe lata składałem gaźniki i nawet kilka sprzedałem na All. |
|
|
|
|
fisiek89
Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 137 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-05-14, 21:21
|
|
|
A jak regulujecie gaźnik może źle po prostu to robię? Albo luz na zaworach ma być wiekszy? A co do emulsji to chciałem f74 ale nie mogłem tego nigdzie znaleźć więc założyłem 101 |
Ostatnio zmieniony przez fisiek89 2020-05-14, 21:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2020-05-14, 21:25
|
|
|
Taki zmodyfikowany silnik to trochę jak pacjent po przeszczepie. Potrzeba czasu żeby się wszystko ułożyło i dotarło.
Zacznij od sprawnego gaźnika to na początki jeden punkt niepewności masz z głowy. Po kilkuset km można będzie myśleć o zmianie dysz ale po troszeczu, np. paliwo +5/100 |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-05-14, 22:44
|
|
|
fisiek89,
Z tego co piszesz ustaw sobie jeszcze zapłon na te przysłowiowe 10 stopni...
Kreska na tej grubszej blaszce-mocowaniudo pokrywy, powinna się pokrywać z "strzałką" na mocowaniu czujnika..
Wtedy masz 10 stopni..
Przesuwająć mocowanie czujnika w górę się opóźnia-ja ty masz na max..to wg mnie wypada CI ten zapłon w okolicach GMP,czyli w okolicach 0 czy nawet później..
Przesuwając w dół się przyspiesza zapłon.
No i podstawa wyjebać w pizdzieć moduł cut-off i spiąć wtyczkę z tego gówna.Jak jeszcze tego nie zrobiłeś. |
|
|
|
|
fisiek89
Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 137 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-05-15, 06:35
|
|
|
buczek21 napisał/a: | fisiek89,
Z tego co piszesz ustaw sobie jeszcze zapłon na te przysłowiowe 10 stopni...
Kreska na tej grubszej blaszce-mocowaniudo pokrywy, powinna się pokrywać z "strzałką" na mocowaniu czujnika..
Wtedy masz 10 stopni..
Przesuwająć mocowanie czujnika w górę się opóźnia-ja ty masz na max..to wg mnie wypada CI ten zapłon w okolicach GMP,czyli w okolicach 0 czy nawet później..
Przesuwając w dół się przyspiesza zapłon.
No i podstawa wyjebać w pizdzieć moduł cut-off i spiąć wtyczkę z tego gówna.Jak jeszcze tego nie zrobiłeś. |
Dzięki za info. Tak też myślałem że to może być to... Ogarnę to w najbliższym wolnym czasie i dam znać bo ostatnio krucho z wolnym. Teraz kat zapłonu jest chyba ok bo kreska na blaszce mocującej i czujnika pokrywają się wcześniej minimalnie był czujnik niżej kreski. |
Ostatnio zmieniony przez fisiek89 2020-05-20, 18:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
fisiek89
Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 137 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-05-20, 17:02
|
|
|
W jakim celu trzeba usunąć ten moduł cut off i jak to zrobić co trzeba rozłączyć itd?
Dysza paliwa 125 powietrza 190 wolnych 50 czy to dobre zestawienie? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2020-05-20, 18:15
|
|
|
Modułu cot-off nie trzeba wyrzucać. Wystarczy odłączyć sterowanie elektrozaworu i podłączyć tak jak było wcześniej czyli zasilić elektrozawór +12V ze stacyjki. |
|
|
|
|
fisiek89
Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 137 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-05-20, 18:30
|
|
|
A konieczne jest to do prawidłowego działania silnika? Wystarczy ta wtyczkę zdjąć z elektrodyszy i podpiąć do dyszy kabelek do stacyjki pod zasilanie i tyle? A co z przewodami podcisnienia które wychodzą z podstawki gaznika?
Narazie da się ustawić tylko silnik tak że na niskich obrotach mam ok 1000 1200 i się wskazówka buja po naciśnięciu gazu do dechy obroty spadają poniżej 1000 i wracają na te 1000 1200 niżej jak ustawie to gaśnie po zagazowaniu go być może to jest to że nie umiem sam tego dobrze zrobić albo z tymi dyszami w gazniku jest coś nie tak źle zestawienie czy coś... Nie wiem... |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2020-05-20, 18:44
|
|
|
Nowy silnik poskładany z modyfikowanych na sportowo części to trochę loteria. Nie że nie będzie jeździło ale zazwyczaj wymaga godzin docierania i mozolnego strojenia. Weź załóż SPRAWDZONY gaźnik bez elektrozaworu najlepiej typu IMB28 5/250. Jeden punkt niepewności znika. Wtedy na spokojnie możesz zająć się luzem na zaworach, dolotem sprawdzeniem faz rozrządu itd. |
|
|
|
|
|