.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Cewka zapłonowa FL różnice
Autor Wiadomość
Bingo 

Wiek: 52
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 193
Skąd: Piaseczno
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2020-03-31, 16:25   Cewka zapłonowa FL różnice

Witam Was,
jaka jest różnica między cewką zapłonową w srebrnej puszce a tym w czarnej plastikowej obudowie?
Ostatnio zmieniony przez Bingo 2020-03-31, 20:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2020-03-31, 17:23   

A nie mylisz tego przypadkiem z cewką zapłonową? Te w puszce są bardziej awaryjne, lepsze są nowsze czarne.

W FL-u był aparat zapłonowy tylko jednego typu - bez rozdzielacza, cewka dwu-biegunowa.
_________________
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2020-03-31, 18:28   

Dokładnie.
_________________

 
     
Bingo 

Wiek: 52
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 193
Skąd: Piaseczno
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2020-03-31, 20:33   

Oczywiście miałem na myśli cewkę zapłonową. Ma Pan rację Panie Wacławie. Ale właśnie jest dziwna sprawa. Mam ostatni wypust FL. Z czerwca 1994. Ten bez emblematu 650E na tylnej klapie. I zamiast cewki w ebonitowej obudowie mam metalową puszkę.
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2020-03-31, 21:05   

Jeśli chodzi o cewki dwubiegunowe to ogólnie są dwa rodzaje, te w aluminiowej obudowie zalane olejem i te w czarnej plastikowej obudowie zalane żywicą. Osobiście uważam że te starsze w aluminiowej puszce są lepsze.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Bingo 

Wiek: 52
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 193
Skąd: Piaseczno
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2020-03-31, 21:21   

Ale dlaczego pod sam koniec produkcji Fl zaczęli zakładać w aluminiowej puszce?
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2020-03-31, 21:38   

Może ktoś po prostu przełożył. :P
_________________
 
 
     
Bingo 

Wiek: 52
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 193
Skąd: Piaseczno
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2020-03-31, 21:59   

Wygląda na oryginalną. Poza tym kila razy widziałem właśnie w późnych FL srebrną puszkę I zastanawiam się dlaczego taką zakładali.
 
     
dizzyx 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 617
Skąd: Końskie
Wysłany: 2020-03-31, 22:30   

Bingo napisał/a:
Wygląda na oryginalną.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? :)
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
Bingo 

Wiek: 52
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 193
Skąd: Piaseczno
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2020-03-31, 22:34   

Ponieważ znalazłem foty w kilku ogłoszeniach tego późnego modelu FL i miały one wszystkie srebrną puchę. Chyba nie wszyscy mają wymienioną?
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2020-04-01, 22:18   

W FL-u występowało więcej typów cewek, polecam poczytać: http://elektronika-motocy...e_fiat_126.html

Przede wszystkim nie można założyć cewki niskooporowej bez dodatkowego przewodu. Jakiś rok temu przewijał się tu na forum temat kolegi któremu notorycznie paliło cewki; właśnie przez brak przewodu.

Co do oryginalności danej cewki to wiele razy spotykałem w bagażniku taki zestaw ratunkowy: przerywacz, kondensator i cewka, więc jej trwałość była ograniczona.
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2020-04-02, 10:50   

W przypadku stykowego zapłonu zawsze warto taki wozić, a i awaria cewki w klasycznym układzie nie jest tak nieprawdopodobna, by twierdzić, że wszystkie "srebrne" cewki są oryginalne :P Rozwiązaniem jest dopiero montaż nanopleksu :) .
_________________
 
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2020-04-02, 18:38   

Na dłuższą metę warto mieć cewkę każdego typu. Nanoplex jest taki trwały jak jego najsłabszy element, często jest to czujnik położenia wału.
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-04-02, 19:28   

Czujnik położenia wału pada jak ktoś coś przy nim grzebie albo masz nie fart i coś wpadnie pod koło pasowe, osobiście nie spotkałem się z uszkodzeniem czujnika, ale za to kostka łącząca instalacje na silniku z czujnikiem potrafi płatać figle i wypalać się wewnątrz.
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2020-04-02, 20:13   

michals napisał/a:
Na dłuższą metę warto mieć cewkę każdego typu. Nanoplex jest taki trwały jak jego najsłabszy element, często jest to czujnik położenia wału.

Wymiana wszystkich elementów składowych nanoplexa nawet w trasie zajmuje chwilę... . Korzystam z tego modułu już 6rok i jeszcze nic się nie stało. Nawet mechanik kaumuk kiedyś iskry krzesał jak wtyczki zamienił miejscami i nic nie padło. Przestańcie sraczkować w końcu, to jeździ ;)
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15