Cewka zapłonowa FL różnice |
Autor |
Wiadomość |
Bingo
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 193 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-31, 16:25 Cewka zapłonowa FL różnice
|
|
|
Witam Was,
jaka jest różnica między cewką zapłonową w srebrnej puszce a tym w czarnej plastikowej obudowie? |
Ostatnio zmieniony przez Bingo 2020-03-31, 20:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2020-03-31, 17:23
|
|
|
A nie mylisz tego przypadkiem z cewką zapłonową? Te w puszce są bardziej awaryjne, lepsze są nowsze czarne.
W FL-u był aparat zapłonowy tylko jednego typu - bez rozdzielacza, cewka dwu-biegunowa. |
_________________
|
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2020-03-31, 18:28
|
|
|
Dokładnie. |
_________________
|
|
|
|
|
Bingo
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 193 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-31, 20:33
|
|
|
Oczywiście miałem na myśli cewkę zapłonową. Ma Pan rację Panie Wacławie. Ale właśnie jest dziwna sprawa. Mam ostatni wypust FL. Z czerwca 1994. Ten bez emblematu 650E na tylnej klapie. I zamiast cewki w ebonitowej obudowie mam metalową puszkę. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1301 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2020-03-31, 21:05
|
|
|
Jeśli chodzi o cewki dwubiegunowe to ogólnie są dwa rodzaje, te w aluminiowej obudowie zalane olejem i te w czarnej plastikowej obudowie zalane żywicą. Osobiście uważam że te starsze w aluminiowej puszce są lepsze. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
Bingo
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 193 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-31, 21:21
|
|
|
Ale dlaczego pod sam koniec produkcji Fl zaczęli zakładać w aluminiowej puszce? |
|
|
|
|
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2020-03-31, 21:38
|
|
|
Może ktoś po prostu przełożył. |
_________________ |
|
|
|
|
Bingo
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 193 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-31, 21:59
|
|
|
Wygląda na oryginalną. Poza tym kila razy widziałem właśnie w późnych FL srebrną puszkę I zastanawiam się dlaczego taką zakładali. |
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 617 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2020-03-31, 22:30
|
|
|
Bingo napisał/a: | Wygląda na oryginalną. |
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
Bingo
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 193 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-31, 22:34
|
|
|
Ponieważ znalazłem foty w kilku ogłoszeniach tego późnego modelu FL i miały one wszystkie srebrną puchę. Chyba nie wszyscy mają wymienioną? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2020-04-01, 22:18
|
|
|
W FL-u występowało więcej typów cewek, polecam poczytać: http://elektronika-motocy...e_fiat_126.html
Przede wszystkim nie można założyć cewki niskooporowej bez dodatkowego przewodu. Jakiś rok temu przewijał się tu na forum temat kolegi któremu notorycznie paliło cewki; właśnie przez brak przewodu.
Co do oryginalności danej cewki to wiele razy spotykałem w bagażniku taki zestaw ratunkowy: przerywacz, kondensator i cewka, więc jej trwałość była ograniczona. |
|
|
|
|
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2020-04-02, 10:50
|
|
|
W przypadku stykowego zapłonu zawsze warto taki wozić, a i awaria cewki w klasycznym układzie nie jest tak nieprawdopodobna, by twierdzić, że wszystkie "srebrne" cewki są oryginalne Rozwiązaniem jest dopiero montaż nanopleksu . |
_________________ |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2020-04-02, 18:38
|
|
|
Na dłuższą metę warto mieć cewkę każdego typu. Nanoplex jest taki trwały jak jego najsłabszy element, często jest to czujnik położenia wału. |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-04-02, 19:28
|
|
|
Czujnik położenia wału pada jak ktoś coś przy nim grzebie albo masz nie fart i coś wpadnie pod koło pasowe, osobiście nie spotkałem się z uszkodzeniem czujnika, ale za to kostka łącząca instalacje na silniku z czujnikiem potrafi płatać figle i wypalać się wewnątrz. |
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2020-04-02, 20:13
|
|
|
michals napisał/a: | Na dłuższą metę warto mieć cewkę każdego typu. Nanoplex jest taki trwały jak jego najsłabszy element, często jest to czujnik położenia wału. |
Wymiana wszystkich elementów składowych nanoplexa nawet w trasie zajmuje chwilę... . Korzystam z tego modułu już 6rok i jeszcze nic się nie stało. Nawet mechanik kaumuk kiedyś iskry krzesał jak wtyczki zamienił miejscami i nic nie padło. Przestańcie sraczkować w końcu, to jeździ |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
|