.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanizm zmiany biegów - tuleje.
Autor Wiadomość
hiob 


Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 146
Skąd: Charlotte, NC, USA
Wysłany: 2019-11-22, 04:36   Mechanizm zmiany biegów - tuleje.

Mam problem z wrzuceniem wstecznego i po rozebraniu mechanizmu zauważyłem, że tuleja przy lewarku jest wykruszona. Pod filmem na którym to pokazałem: https://www.youtube.com/watch?v=sw7cWnADtGc ktoś skomentował:

"Co do tego lewarka potrzebujesz dwóch nowych tulejek dzwigni lewarka zmiany biegów jedna wciśnięta jest przy samym lewarku w ten duży otwór w którym lata ten pręt, natomiast druga siedzi w tunelu centralnym przy wylocie tego pręta z tunelu od strony skrzyni. Po wymianie obu tulejek biegi będą wchodzić płynnie i bez zacięć"

- Moje pytanie: O jakiej drugiej tulei tu mowa? I gdzie to można kupić? Ma ktoś jakieś namiary na Allegro, czy do innego sklepu? Jest gdzieś dostępny schemat tego mechanizmu z wszystkimi gumowymi elementami?
_________________

 
     
kubeusz4 
FANATYK MALUCHA


Wiek: 24
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 76
Skąd: Suwałki/Gołdap
Wysłany: 2019-11-22, 15:07   

https://allegro.pl/oferta/tulejka-dzwigni-lewarka-zmiany-biegow-fiat-126-p-7736808625

Z tego co pamiętam to ta tulejka na końcu tunelu i przy lewarku jest taka sama
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2019-11-22, 16:08   

Jak dobrze pamiętam u mnie w mechanizmie była plastikowa, a przy wyjściu z tunelu gumowa.
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2019-11-22, 22:59   

a ja ostatnio naprawiałem mechanizm zmiany biegów,i zamiast plastikowej tulejki zastosowałem poliuretanową,efekt mnie zaskoczył dosc pozytywnie,biegoi wchodza dosłownie jednym palcem bez zbednego szarpania sie z dzwignią :mrgreen:
 
     
Jareg 
Admin
Sherlock Holmes


Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1167
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-11-23, 15:57   

szaleniec1, skąd dorwałeś poli? :)
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: 126 Bis '91
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Škoda Forman LS '93
:arrow: Škoda Fabia 1.4 16v '06
:arrow: Peugeot 205 GRD '91

:luj: K U P I Ę :luj: B O S M A L A :luj:
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2019-11-23, 21:52   

ano powiem ze to zupełny przypadek,robiłem jeepa cheroke ,tzn znienialem gume na poli,w miedzyczasie ogarnialem malucha i wynikła sprawa z mechanizmem zmiany biegów,pomierzyłem,popaczalem i mówie musi działac,wcisnełem tulejke w mechanizm i......eureka dziala jak złe,w poniedzialek podam wymiary tej tulejki,dokladnie z kąd jest tzn gdzie ma byc montowana w jeepie i panowie do dzieła :luj:
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2019-11-23, 22:39   

hiob a tu masz takie fabryczne tulejki i rysunek jak i gdzie je montowac
https://allegro.pl/oferta/pierscien-tulejka-dzwigni-zmiany-biegow-fiat-126-8714157925
 
     
hiob 


Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 146
Skąd: Charlotte, NC, USA
Wysłany: 2019-11-23, 23:21   

Ludzie mówią, że to taka sama tulejka, więc kupiłem dwie. Zobaczymy.
_________________

 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2019-11-23, 23:27   

tak obie sa identyczne,przednia i tylna
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 16