Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Odma, czyszczenie.
Autor Wiadomość
MaluchToLubie20 

Dołączył: 23 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2019-09-23, 19:10   Odma, czyszczenie.

Witam, jestem dosyc swiezo z moim maluchem i chcialbym sie dopytac gdzie dokladnie znajduje sie odma i jak ja wyczyscic :)
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 62
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2633
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-09-23, 19:40   

Odma to ta rurka ( ok 15mm fi ) wychodząca z pokrywy zaworów.
W niej jest taki druciany hmmm dings 😈
_________________

 
     
Jareg 
Moderator
Sherlock Holmes


Wiek: 22
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1139
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-09-24, 08:18   

CZESIO1958 napisał/a:
Odma to ta rurka ( ok 15mm fi ) wychodząca z pokrywy zaworów.
W niej jest taki druciany hmmm dings 😈

To się nazywa jakoś tłumik płomieni :E
Można to kupić nowe za jakieś dwa złote
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: Bora Bora '99
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Peugeot 205 GRD '91
 
     
MaluchToLubie20 

Dołączył: 23 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2019-09-24, 11:06   Help

:roll: Podglad przecieku
Jak maluch chodzi na ssaniu i po


Kurcze, wyczyscilem odme, ten tlumik plomieni [był zeklejony] ale nadal strzela z bagnetu mi sie wydaje i gubi olej :/
Macie filmiki pogladowe, co mozna z tego wydedukowac :/ zdjecie przecieku zdjecie przecieku 2
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 62
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2633
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-09-24, 11:29   

Bym zrobił pomiar kompresji z próbą olejową
Mierzysz raz i wlewasz przez otwór świecy powiedzmy dwa cm oleju
Jak jest różnica to pierścienie puszczają
_________________

 
     
MaluchToLubie20 

Dołączył: 23 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2019-09-24, 12:18   

Jakbys mogl mi to rozpisac tak dokladniej, poniewaz jestem zielony :D Bylbym mega wdzieczny
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 62
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2633
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-09-24, 13:08   

Wykręcasz świece. Zakładasz manometr do pomiaru kompresji
Kręcisz silnikiem
Zapisujesz wynik
Wlewasz cm dwa oleju i jeszcze raz pomiar
Jeżeli pierścienie puszczają to po oleju wynik będzie większy
Bo wg mnie wyskakiwanie bagnetu jest wynikiem ucieczki kompresji przez pierścienie. Robi się nadciśnienie w skrzyni korbowej i puff 😎
_________________

 
     
MaluchToLubie20 

Dołączył: 23 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-24, 19:27   

Dobrze, postaram się to ogarnąć. Wymiana ile kosztuje mniej więcej?
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 62
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2633
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-09-24, 19:45   

Nie znam aktualnych cen za remont silnika
_________________

 
     
zolo 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1216
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2019-09-24, 20:27   

Tam widzę ze zewsząd ci silnik cieknie. A najwięcej pewnie z osłon popychaczy i z pod cylindrów.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
MaluchToLubie20 

Dołączył: 23 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-25, 13:39   

Jak bardzo to źle? Ile posmiga bez napraw?
 
     
vundo 


Wiek: 26
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 77
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-30, 12:59   

Pytanie czy chcesz mieć kompleksowy remont czy powymieniać co się da tanio i szybko i udawać że remont skończony, albo trzeba postawić pytanie jaką przyszłość przed maluszkiem widzisz. Na ten moment ta odma to najmniejszy kłopot. Znając życie gdybyś zdecydował się pełen remont jednostki to pewnie wymieniłbyś odmę (6 zł) i wygaszacz płomieni (3 zł) zamiast bawił się w czyszczenie kawałka gumowej rurki

Pełny, rozległy remont silnika i skrzyni biegów mnie kosztował w 2018 roku około 3000 zł. Wymieniłem tłoki, cylindry, pierścienie, pompę oleju, zregenerowałem pompę paliwa, gaźnik, aparat zapłonowy, rozrusznik, alternator, szlifowałem wał, splanowałem głowicę, wymieniłem wszystkie uszczelki, simeringi, panewki główne i korbowodowe. W skrzyni wymieniłem choinkę, wszystkie tulejki, wspornik, łożysko wyciskowe, koła zębate jedynki i wstecznego, też uszczelki. No i wszelka drobnica, której nie było albo się nie nadawała.

Stare jest tylko sprzęgło, bo wolę stare kożuchowskie niż nowe Statimu 8)


Ale u Ciebie może będzie mniej do wymiany, będziesz miał więcej szczęścia. Ja nie miałem i dlatego tak rozległy remont zrobiłem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15