.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW 325e (e30)
Autor Wiadomość
iso-lator 
Weteran


Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 85
Skąd: ETM
Wysłany: 2011-02-21, 11:19   BMW 325e (e30)



Witam, postanowiłem tutaj wrzucić swoje autko, bo nie jest to dupowóz, mimo że jako taki był kupowany, i jest to w pewnym rodzaju auto z epoki, to może trochę suchych faktów.

model: BMW 325e
pojemność: 2.7 (2693ccm) "sex cylinder" :D
moc: 122KM (90kW)
moment: 230Nm @ 3250rpm
skrzynia: ZF 4HP22 (4 biegowy automat)
napęd: na koła tylne
wyposażenie: el. szyby, el. lusterka, tempomat, w przyszłości klimatyzacja

Szukałem e30 przez ok rok czasu, oglądałem różne, w Polsce za taką konkretną musiał bym dać przynajmniej 10tys.zł, wiec szukałem w Niemczech, głównie na eBay.de, były różne, i w różnym stanie najczęściej paście za śmieszną kasę, ale było kilka rodzynków za grube pieniążki, akurat trafiła się ta moja, ale pierwsza aukcja poszła bez odzewu, jak sie pojawiła ponownie postanowiłem zaryzykować i opłaciło się, pojechałem po nią do Berlina, oglądnąłem, przejechałem się, sprzedawał ją Policjant, fan e30, autko jest w bardzo dobrym stanie, zamontowane sa sprężyny -40, ma jedynie kilka detali do wymiany, kliny w uszczelkach, naprawa prawego podnośnika szyby.

W planach jest instalacja klimy, oraz felgi BBS RS, przód 8x16 tył 9x16.

Fotki po sprowadzeniu z Niemiec:


Aktualne fotki:
 
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 113
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-02-21, 11:22   

Zawsze mi sie E30 podobały... szkoda tylko że w automacie :/ :roll:
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
HarrySWP 
O!


Wiek: 33
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 926
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-21, 11:24   

etka.. :mrgreen:

sliczna suka, zawsze krecily mnie E30.. szprychy na zloto ;P dopoki BBSiki nie wyladuja ;)

edit: halogeny zamiast zaslepek! ;)
_________________
Auto, podobnie jak kobieta, jest wizytówką prawdziwego mężczyzny, dlatego dbaj o nie najlepiej jak potrafisz...
Ostatnio zmieniony przez HarrySWP 2011-02-21, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-02-21, 11:51   

Chyba najładniejsze BMW na forumie :)
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Gość

Wysłany: 2011-02-21, 12:04   

Domage, dlaczego szkoda że w automacie? jeździłeś kiedyś automatem? w przypadku tego silnika automat to jedyne porozumienie.

ETA to jest specyficzny silnik, mimo że pojemność ma 2.7, to spalanie jest na poziomie silnika 1.7, w mieście pali do 10litrów, a w trasie 7litrów, czerwona linia obrotka zaczyna się od 4500rpm, odcinka przy 5200rpm, automat jest tutaj idealny, po mieście silnik nie kręci się wyżej jak 1500-2000rpm. Co prawda start takim samochodem szału nie robi, bo w automacie pierwsze przełożenie jest takie samo jak w manualu II bieg, do tego bardzo długie przełożenie dyfra. Na początku jak szukałem e30 to koniecznie chciałem ten model z manualem, ale teraz bym się nie zamienił, idealne auto do jazdy.
Ze względu na to że jest to automat auto miało małe zainteresowanie na eBay i niewiele za nie zapłaciłem jak na ten stan.
Jeździłem manualem i w zasadzie tylko ciut lepszy start miał, a tak to bez różnic podczas jazdy.

Na pewno będę się rozglądał za drugim e30 325e, ale tam już będą grubsze mody, coś w stylu Alpina C2-2.7.
 
     
iso-lator 
Weteran


Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 85
Skąd: ETM
Wysłany: 2011-02-21, 12:06   

Coś mnie wylogowało jak to pisałem. ^
 
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 113
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-02-21, 12:39   

Tak jeździłem automatami.
Czasem marzy mi się automat stojąc w korku w katowicach.
Nie wyobrażam sobie jednak, żeby mój wymarzony wóz miał automatyczną skrzynie. Takie rzeczy sa dobre do dupowozów, nie do klasyków.
Szpera i manual. :twisted:
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
Krzysiek. 
ziomy rezerwy


Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 3465
Skąd: Rzeszów/Jasło
Wysłany: 2011-02-21, 13:27   

Jest śliczna :roll:
_________________
Fiat 126p FL '94 Cult
Fiat 126p FL '87 Rally
Fiat 126p ST '84 Klasyk
Fiat 126p FL '89 SWAP
 
     
iso-lator 
Weteran


Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 85
Skąd: ETM
Wysłany: 2011-02-21, 14:21   

Cóż, dupowozem jednak ten samochód nie jest, ale klasykiem jak najbardziej, dlaczego klasyk nie miałby mieć automatu? uważam, że jest jak najbardziej na miejscu, nie jest to auto do ścigania, tylko do crousingu, poza tym jak wjedzie gwint i BBS RS to tym bardziej nie będę nim szybko jeździł, tutaj jest zasadza Low&Slow, a bokiem to i tak ten samochód lata wiec nie ma problemu, myślałem nad szperą, ale w tym aucie odpuszczam.
Dodam tylko, że auto jest w 100% zgodne z VIN'em wiec jest to dodatkowa motywacja żeby automat został, jest jeszcze kwestia żywotności silnika, w tej chwili ma on nakręcone 200tys.km, z automatem spokojnie przejedzie drugie tyle bez niespodzianek.

Aha i nie jest to wymarzony dupowóz :D
Ostatnio zmieniony przez iso-lator 2011-02-21, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Benny126p 
Kuba Miło mi :)


Wiek: 32
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 775
Skąd: SJ 55064
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2011-02-21, 14:23   

Eta! Eta! Eta! Marzenie.. ten silnik to jest poezja.. pierwszy samochód którym jechałem na 5biegu 50 a gdy depłem w momęcie 150.. coś pięknego! Najśliczniejsza E30 jaką kiedykolwiek widziałem! Mam nadzieje, że spotkamy sie na zlocie BMW;)
_________________
Po prostu kocham ten wóz..
 
     
iso-lator 
Weteran


Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 85
Skąd: ETM
Wysłany: 2011-02-21, 14:28   

Nie wiem jak Majówka, ale na pewno będę na MTK.
 
 
     
Lewy_ 
coś pod moim nickiem


Wiek: 30
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 531
Skąd: Tczew
Wysłany: 2011-02-21, 18:44   

jest przepiękna, marzy mi sie takie e30, tutaj nie trzeba nic dodawac, ideał sam w sobie :E
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-02-21, 18:52   

A jak z awaryjnością takiego BMW? Bo brata już nie raz namawiałem na taki model, to nie bo się psuja i dużo palą...
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
iso-lator 
Weteran


Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 85
Skąd: ETM
Wysłany: 2011-02-21, 19:47   

Auto posiadam od Marca 2009, jak narazie to wymieniłem:
- rozrząd (czyli pasek, rolka napinająca, paski klinowe)
- kalec rozdzielacza ( musiałem stary potłuc żeby go odkręcić, bo jakiś cymbał przykręcił go na hama)
- świece
- płyn chłodzący (przy wymianie rozrządu trzeba wyjąć chłonicę, a i tak miałem wymienić)
- płyn w skrzyni
- olej w silniku
- przy okazji rozrządu wymieniłem uszczelnienia odmy, kolektora ssacego, wtrysków i jeszcze inne pierdółki (większość z ASO BMW)
- do wymiany zostały mi tarcze + kloczki przód i tył, oraz płyn hamulcowy
- do tego sworznie i tuleje zawieszenia przedniego i tylnego

Jak widać to jedynie sprawy eksploatacyjne, z mechaniki wszystko ok.

Ogólnie jeśli chodzi o e30 to mogę polecić każdy model, poza silnikiem M40 (316i/318i szeroka lampa po '87), awaryjnośc zadbanej e30 jest znikoma, silnik M40 to jedne wielkie cymbałki, problemem jest w nim rozrząd, a głównie klawiatura zaworowa oraz wałek rozrządu, jest to bardzo źle pomyślane i stąd czeste kłopoty z tym silnikiem.

Zależy też jaki kto ma portfel, chodzi o spalanie.
Podział jest mniej wiecej taki:
Wąska lampa ('83-'87)
Silnik M10B18 (316/316i/318i), 1766ccm, 88/103KM, 140/145Nm, spalanie 7-11litrów
Silnik M20B20 (320i), 1995ccm, 125/129KM, 165/175Nm, spalanie 9-12litrów
Silnik M20B23 (323i), 2316ccm, 139/150KM, 205Nm, spalanie 10-15litrów
Silnik M20B25 (325i), 2494ccm, 170/171KM, 222/226Nm, spalanie 11-17litrów
Silnik M20B27 (325e), 2693ccm, 122/129KM, 230Nm, spalanie 7-11litrów
Silnik M21D24 (324d/324td), 2443ccm, 84/114KM, 152/220Nm, spalanie 6-9litrów (ON)

Szeroka lampa ('87-'91)
Silnik M40B16 (316i), 1596ccm, 98/101KM, 141/143Nm, spalanie 7-10litrów
Silnik M40B18 (318i), 1796ccm, 111/114KM, 162/165Nm, spalanie 8-11litrów
Silnik M20B20 (320i), 1995ccm, 129KM, 165Nm, spalanie 9-12litrów
Silnik M20B25 (325i), 2494ccm, 170KM, 222Nm, spalanie 11-17litrów

Modele sportowe: ('87-'91) silniki wywodzące się z jednostki M10
Silnik M42B18 (318is), 1796ccm, 136KM, 172Nm, spalanie 9-15litrów
Silnik S14B20 (320is), 1990ccm, 192KM, 210Nm, spalanie ?
Silnik S14B23 (M3 2.3/evo) 2302ccm, 195/220KM, 230/245Nm, spalanie ?
Silnik S14B25 (M3 2.5 sport evo) 2483ccm, 238KM, 255Nm, spalanie ?

Jesli trafi się na wmiarę zadbany egzemplarz to nie bedzie problemu z samochodem, konstrukcja samochodu jest bardzo prosta, jak golfa I/II czy opla kadett'a, można dostać prawie wszysyko w serwisie, a również sporo na allegro, spory zakres modyfikacji samochodu, masa części pasuje od innych modeli BMW, przekładki silników nie stanowią wiekszych problemów, wiadomo tylko że już samemu silnika się nie wyciągnie, to nie jest silniczek co to nalewarku wyjedzie z malucha w przeciągu pół godziny :D
 
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2726
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-02-21, 21:12   

Eksploatowałem E30 318i z 1985 :mrgreen:
Twoja bejca mi sie podoba ale...........
Ten automat ...............
Wolał bym manual , ale ty jak wolisz :o
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16