|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
FL 1991 Azurro Egeo UP! |
Autor |
Wiadomość |
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-06-09, 21:10 FL 1991 Azurro Egeo UP!
|
|
|
Tylko po 4 latach poszukiwań kupiłem w tym tygodniu mojego FL. Ćwierć ceny zakupu wydałęm przez te lata na jego szukania i oglądanie. :-D Wersja UP, czy ktoś wie coś o niej mądrzejszego? to mój 1 Maluch i w ogóle 1 auto w życiu. Mam 32 lata, ale do tej pory kupowałem tylko motocykle. Wrażenia z jazdy oryginalne, ale po przejechaniu 100 km, jedzie się jak ,,normalnym" samochodem. Auto posiada maglownicę, dosyć krótkie przełożenie na kierownicy, nie dziwię, się, że robiły karierę w sporcie.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/57c3aa1042f74814
https://www.fotosik.pl/zdjecie/620b07fdca7d443b
A takiego nam ukradli w 1993 roku.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/88d04aa1b955c3fe
|
Ostatnio zmieniony przez Suchy2 2019-06-09, 21:31, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 666 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-06-09, 21:38
|
|
|
Teraz powinny działać. Czyli nie było zwykłych 126p z naklejkami? Ja na szczęście nie mam Bisa, bo z tego co słyszałem, to trochę niekomfortowo się go obsługuje. Jak i awaryjność jest delikatnie wyższa niż zwykłego. |
|
|
|
|
Bonifacy [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-06-09, 22:41
|
|
|
Bardzo fajne ZOMO Miałem identyko, '91 z maglem i P4kami - to ostatni rocznik ich stosowania. Fotele i boczki jakie masz? Mój miał czarną skaj. Oby sprawował się dobrze, ale ten rocznik moim zdaniem był solidnie wykonany, więc powinno być ok Tychy (SUF126A000) czy Bielsko (SUF126A001)?
Tymi naklejkami UP przypomniałeś mi znajomego Malucha:
http://forum.rezerwa126p....er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-06-09, 23:01
|
|
|
Bonifacy i też miałeś te naklejki? U mnie Tychy. Ma małe ubytki klasycznie, ale bez tragedii. Generalnie słyszałem z opowieści taty, że na eksport szły najlepsze części. Fotele mam boki guma, z góra materiał tak samo jak boczki drzwi. Poza tym pasy zwijane itd. Czyli można bankowo przyjąć że to jakiś odrzut z eksportu? |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2019-06-09, 23:05
|
|
|
Wygląda ok na zdjęciach. UP to była wersja BIS-a, tu pewnie ktoś miał takie naklejki i sobie je nakleił na FL-a... Źle to nie wygląda, ale warto wiedzieć, że tak oryginalnie nie było Pokaż więcej zdjęć, no i koniecznie wnętrze!!
BIS jest rzadszy i drożej ceniony niż zwykły maluch z przełomu lat 80-90, ale bardziej wymagający technicznie m.in. z uwagi na układ chłodzenia cieczą, którego nie ma w 126p. Jest sporo ludzi, którzy BIS-ami bezawaryjnie pokonali wiele km, ale trzeba trafić naprawdę zadbany egzemplarz, albo samemu porobić co trzeba, a to już koszty i problem z częściami. Ogólnie koncepcja auta była świetna - dwa bagażniki + składana kanapa - niejeden biznes na początku lat 90-tych rozwinął się na tym aucie, nieśmierdzące ogrzewanie z nagrzewnicy, maglownica zamiast przestarzałego układu drążków i przekładni ślimakowej oraz cichszy, ekonomiczniejszy, a mimo to mocniejszy silnik. BIS był autem produkowanym głównie na eksport, po premierze Cinquecento musiał zniknąć z oferty, a produkcja tylko na krajowy rynek była nieopłacalna, dlatego na kolejne lata zostano przy zwykłym 126p. Ale tak naprawdę BIS był naturalną wersją rozwojową malucha - ma rozwiązanych wiele bolączek swojego protoplasty, szkoda tylko że przy okazji powstały kolejne - typowe już tylko dla tej wersji...
Suchy2, w tych latach nie było znacznych różnic między egzemplarzami na eksport a krajowymi. Maluchy eksportowe miały inny początek VIN-u, mianowicie ZFA zamiast SUF. Przy FL-u bardziej istotne było miejsce produkcji - tyska fabryka słynęła z ogólnie lepszej jakości, tyskiego malucha można poznać np. po baranku na progach (mowa oczywiście o egzemplarzach utrzymanych w oryginale). |
_________________
|
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-06-09, 23:43
|
|
|
A w jakich latach były różnice w autach na eksport i kraj? I skąd masz takie info? Zatem, to, że to jest wersja wypasiona i to, że ktoś nakleił te naklejki to 100% przypadek? |
|
|
|
|
Bonifacy [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-06-09, 23:57
|
|
|
Suchy2, naklejek nie miałem, moim zdaniem w tym Twoim raczej ktoś je nakleił samodzielnie (tak jak kolega w swoim '94, link wyżej)
Mojego ZOMO masz tu
http://forum.rezerwa126p....der=asc&start=0
Daj na priv nr VIN, to porównamy
A nie, żebym Cię martwił, ale wypasiona wersja, a zderzaki P4 w '91 i brak uchylnych tylnych szybek - hmm |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-06-10, 00:03
|
|
|
O ile wczoraj widziałem to szybki uchylne były z tyłu. A czy poza zderzakami jest jeszcze coś brakującego? Vin mam na kraj. |
|
|
|
|
Bonifacy [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-06-10, 00:07
|
|
|
O kurde, racja! Faktycznie są uchylne. Tu masz opis pakietów:
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=162718
Cytat: | Pakiety dla FL'a '92 eyglądały tak :
Pakiet 1 :
- szyba przednia klejona zamiast hartowanej
- tylna ogrzewana
- pasy bezwładnościówki
- wentylator nawiewu
- dodatkowe gniazdo elektryczne
Pakiet 2 :
- przednie fotele rozkładane
- fotele pokryte tkaniną
- lusterko zewnetrzne prawe
Pakiet 3 :
- komplet siedzeń firmy inter groclin
- lusterko zewnetrzne prawe
Pakiet 4 :
- fotele przednie z zagłówkami rozkładane
- fotele pokryte tkanina
- przekładnia zebatkowa
- koło kierownicy z BIS'a
- boczne szyby tylne uchylane
- kołpaki ozdobne
- zewnetrzne lusterko prawe |
BTW zderzaki i tak bym zostawił, fajnie wyglądają |
Ostatnio zmieniony przez Bonifacy 2019-06-10, 00:17, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2019-06-10, 22:40
|
|
|
Kierownica wskazuje na to, że masz magla i tapicerka z BIS-a hmm... nie widać reszty wyposażenia, ale to by wskazywało na czwarty pakiet, tylko jeszcze powinny być kołpaki (a nawet koła 13-tki z BIS-a).
Cytat: | A w jakich latach były różnice w autach na eksport i kraj? I skąd masz takie info? Zatem, to, że to jest wersja wypasiona i to, że ktoś nakleił te naklejki to 100% przypadek?
|
W starszych maluchach dysproporcje bywały ogromne - krajowe egzemplarze często nie miały nic, a do eksportów montowano gadżety, które w krajowych autach nawet nie były opcją... W czasach FL-a malucha już nie eksportowano do bogatych krajów zachodnich, więc te dysproporcje wyposażeniowe się zmniejszyły i nie jest niczym dziwnym krajowy FL, który ma wszystko, włącznie z maglem i fotelami IG na przykład.
Naklejki ktoś dołożył, one szły tylko na BIS-y. |
_________________
|
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-06-11, 11:03
|
|
|
Panie Kierowniku, ja mam SUF126A000 i wpisane w D.1 FSM-Bielsko Biała.
Poza tym mój kolega kupił garaż po jakimś byłym właścicielu 125p , jest tam dużo różnych nowy rzeczy z PRL, dał mi m in nową torbę do 126p z lat 70!
https://zapodaj.net/cd4c9e0052b8b.jpg.html
|
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2019-06-11, 22:53
|
|
|
Suchy2 napisał/a: | Panie Kierowniku, ja mam SUF126A000 i wpisane w D.1 FSM-Bielsko Biała.
|
Czyli maluch z Tychów, polem D.1 się nie sugeruj, jest tak napisane zawsze, bo główna siedziba FSM była w Bielsku-Białej. |
_________________
|
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-06-12, 07:42
|
|
|
Dziękuję za info. Poza tym np kierownicę mam chyba z Bisa, to dobrze, czy źle? A skoro produkcja Bisów tylko na rynek polski byłą nieopłacalna, to dlaczego zwykłych 126p była jeszcze przez 10 lat? Pytam tak ogólnie, nie planuję mieć Bisa, bo słyszałem, że trochę niekomfortowo zrobić coś przy tym silniku, a żeby wymienić świecie to trzeba mieć kanał. Chyba, że się mylę. |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|