.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
FL 1991 Azurro Egeo UP!
Autor Wiadomość
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-17, 16:48   

OK, zapiszę sobie, bo np w Syrence którą też miałem wymiana alternatora, czy rozrusznika, to 3 minuty ze stoperem. ;-) Poza tym zauważyłem , że w czasie jazdy lekko żarzy się kontrolka ładowania. Tak może być, czy trzeba to zrobić? I z kolejnych głupich pytań, furę kupiłem z seksownymi osłonami tylnych kratek z napisem ,,SPORT". Ale, że akurat wyjątkowo po zakupie nie jechałem autem na tor uprawiać motosport , więc je odkręciłem od razu po zakupie chcąc polepszyć chłodzenie. I czy faktycznie w 126p przelotowość tych kratek, gdy są osłonięte lub nie, czy też jazda w upale z otwartą klapą silnika coś daje realnie, czy tylko poprawia samopoczucie kierowcy. Jak rozumiem dmuchawa wymusza obieg powietrza i czy właśnie takimi ,,czarami"na prawdę zwiększa się jej wydajność chłodzenia?
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2019-06-17, 22:35   

Kontrolka nie może się żarzyć podczas jazdy, sprawdź ładowanie. Zależy jakiego typu były to osłony na kratki, większość nie przeszkadza, jeśli mają otwory. ograniczają one wtedy dostawanie się wody do komory silnika np. podczas deszczu, choć były też wersje "na zimę" całkowicie blokując przepływ powietrza. Wentylator zasysa powietrze z bocznych kratek i kieruje je na 3 strony wewnątrz obudowy silnika. W górę do gaźnika, w dół na kanał powietrzny pod miską olejową chłodząc olej (Zwykle zalepia się syfem, więc warto sobie długim śrubokrętem go przeczyścić) i w bok na ożebrowanie cylindrów (tu podobna sytuacja, w silniku chłodzony powietrzem ważne jest żeby zadbać o czystość i drożność tych elementów), ogrzane powietrze trafia na prawą stronę obudowy gdzie może być skierowany do ogrzania kabiny lub recylkuluje do otwarcia klapki sterowanej termostatem po czym zostaje "wyplute" na zewnątrz. Gorące powietrze unosi się do góry i przez kratki w klapie opuszcza auto . Otwarta klapa może pomóc przy niskich prędkościach i np. podczas stania w korku, podczas normalnej jazdy uważam że stanowi tylko niepotrzebny balast aerodynamiczny. Tak czy inaczej seryjny silnik przy sprawnym i czystym układzie nie ma mowy żeby się przegrzał czy coś,
_________________
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2019-06-17, 22:40   

Suchy2 napisał/a:
Poza tym zauważyłem , że w czasie jazdy lekko żarzy się kontrolka ładowania. Tak może być, czy trzeba to zrobić?

Może to zwiastować problemy z ładowaniem, ale nie musi. Dla pewności zmierz sobie napięcie ładowania i pobór prądu na postoju. Jeśli wszystko będzie w normie to na razie bym się nie przejmował.

Co do jazdy latem z otwartą klapą - nic nie daje. Chłodzenie malucha jest dość wydajne, nawet w upały - ale trzeba zadbać o kilka rzeczy: przelotowość otworu chłodzącego pod miską olejową, poziom i jakość oleju, dobrze naciągnięty pasek klinowy, kapturki na przewodach WN i nie cisnąć zbyt długo na maksymalnie otwartej przepustnicy.

A jeśli chodzi o osłony na kratkach - nie wiem, mi one nie przeszkadzają, mam takie z obrotowymi żeberkami - na lato otwieram, przy temperaturach poniżej 15st. C zamykam, ale czy to coś realnie zmienia - trudno powiedzieć.

Za to na pewno ma znaczenie klapka na osłonie wentylatora (obok filtru powietrza) - latem koniecznie musi być zamknięta!!
_________________
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-19, 08:13   

Aku trochę padał, więc go podładowałem. Na aku jest 12 V, a gdy silnik jest włączony to mirnik ze wskazówką wskazuje ok 13-14. To chyba bidy nie ma.
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-21, 17:21   

A czy jest jakiś magiczny sposób, żeby klimatyczna podsufitka jak wykładzina dywanowa którą pamiętam z dzieciństwa nie opadała, czy ,, Panie tak ma być"?
 
     
Quake96 


Wiek: 28
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 225
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-21, 20:19   

Odpowiedni klej do tego :)

U siebie kleiłem podsufitkę zrobioną z samej wykładziny na klej do jachtów :E
 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2019-06-22, 17:28   

Klej do szyb, i dużo punktów podparcia przy klejeniu (np. kije od szczotki podpierające podsufitkę do podłogi), będzie się trzymała jak nigdy, i w całości już auta nie opuści :mrgreen:

A co do jazdy z otwartą klapą (uchylacz), to jak rozmawiałem z Arkadym Fiedlerem, to zrobili test w Afryce, i wyszło na to, że jednak coś daje ;) Wloty na kratkach dobrze, że wywaliłeś, mi z nimi (lub ze spojlerem) zdecydowanie bardziej grzał się, a jeżdżę głównie latem, więc było to niepożądane :>
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-22, 19:44   

Bonifacy napisał/a:
w całości już auta nie opuści :mrgreen:


O kurde, to chyba zostanę przy opadniętej o te parę cm. W sumie w maluchu się jedzie a nie mieszka jak w kamperze. :-p
Dziękuję wszystkim pomocnym odpowiadającym na moje bolączki początkującego maluchowca. Tak, poza tym to w garażu wyciąłęm dziurkę w ścianie na zderzak i teraz wchodzi Maluch, Hujdaj i30 i jeszcze nawet jest 5-10 cm luzu! I nawet się drzwi zamykają!
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-07-08, 06:38   

Pozdrowienia z CPN. 8)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15