Wymiana resora i gumek pod nim |
Autor |
Wiadomość |
Homer6000
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 60 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2019-05-29, 16:04 Wymiana resora i gumek pod nim
|
|
|
Witajcie.
Diagnosta stwierdził ostatnio, że mój resor jest już bardzo "płaski". Zalecił regeneracje.
Byłem u niego ponieważ cos w maluchu stuka. np jak wsiadam to jest pojedynczy stuk. Podczas jazdy praktycznie cały czas i to niekoniecznie podczas wpadania w dziury. Mam nawet wrażenie ze na prostej drodze. No może na minimalnych nierównościach,
Dźwięk jakby metal o metal. Jakby młotek uderzał w metalową puszke;)
Na stacji najbardziej wydawało nam sie, że dochodzi to z mocowania resora do podłogi.
Kupiłem gumy pod resor, albo raczej nad resor te co wchodzą miedzy aluminiowe gniazdo a sam resor.
Postanowiłem go wyjąć, wymienić gumy i zawieźć go do kowala, na kontrole, ewentualnie regenerację.
Teraz do sedna, jak go odkręcać? Jest manual na stronie, ale na zasadzie, odkręć stary i wkręć nowy. Które sruby najpierw? Oraz przy wkładaniu, które przykręcić najpierw? Rozumiem, że aby nacelować w odpowiednie miejsce muszę podłożyć lewarek i nim dzwigac resor? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-05-29, 16:47
|
|
|
Najpierw odkręcasz resor od zwrotnicy, potem od budy, przykręcanie w odwrotnej kolejności.
Żeby wpakować resor w zwrotnicę trzeba go podlewarować i przycycelować zwrotnicą. |
|
|
|
|
Homer6000
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 60 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2019-05-29, 17:35
|
|
|
rozmawiałem teraz z takim starszym gosciem, który podobno na maluchach zjadł zęby.
Powiedział mi, że jest na to knif, bo zregenerowanego resora załozyc nie jest tak łatwo.
Powiedział ze najpierw przykrecamy do budy, potem, odkrecamy amortyzatory od bagaznika przez co zawieszenie bardziej siada lewarek i zwrotnicy. potem maluch na koła i przykrecamy amortyzator,
Co myślicie o takim sposobie? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-05-29, 18:56
|
|
|
Homer6000 napisał/a: | rozmawiałem teraz z takim starszym gosciem, który podobno na maluchach zjadł zęby.
Powiedział mi, że jest na to knif, bo zregenerowanego resora załozyc nie jest tak łatwo.
Powiedział ze najpierw przykrecamy do budy, potem, odkrecamy amortyzatory od bagaznika przez co zawieszenie bardziej siada lewarek i zwrotnicy. potem maluch na koła i przykrecamy amortyzator,
Co myślicie o takim sposobie? |
Dobry pomysł, ale resor resorowi nie równy. Może się okazać, że założysz go bez większego wysiłku.
No i ważna sprawa: jeśli będzie to wymiana resora na inny należy ustawić zbieżność. |
|
|
|
|
Homer6000
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 60 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2019-06-01, 11:23
|
|
|
planuje oddac do regeneracji, więc włąściwie inny ;P |
|
|
|
|
MarcinBrz
Dołączył: 10 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2019-06-01, 23:21
|
|
|
Ostatnio wymieniałem resor na nowy. Robiłem to sam, zeszło koło 3 godzin, z tym, że miałem zdjęte zwrotnice.
Podstawa to dzień wcześniej zalać szpilki jakimś środkiem penetrującym. Po tej czynności odkręciły mi się bez problemów.
Nowy resor wkładałem w ten sposób, że nasunąłem go na dwie szpilki z jednej strony, złapałem kilka zwojów gwintu nakrętką, potem pomagając sobie podnośnikiem naciągnąłem go na szpilki z drugiej strony i skręciłem. Do zwrotnic również naciągałem podnośnikiem.
Powodzenia w robocie! |
|
|
|
|
|