.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylacja przez słupki w 1 serii
Autor Wiadomość
OLOnez 

Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Wawa
Wysłany: 2019-03-03, 21:12   Wentylacja przez słupki w 1 serii

Pytanie do szpeniów.
Jak wszyscy wiemy na początku pierwsza seria miała kratki wentylacyjne na słupkach drzwiowych. Po jakimś czasie fabryka z tego zrezygnowała. Zastanawiam się dlaczego? Za słabo wyciągało? Czy za mocno na nasz chłodny klimat? Za duże podciśnienie i zasysanie pyłu? Czy też po otwarciu fletnerek zasysalo powietrze owymi wlotami i chłodziło karczycho pasażerom? To moje pomysły-domysły, ale ciągle nie wiem DLACZEGO?
Z drugiej strony w ksiażce Szczecińskich było zalecenie o wykonaniu podobnych wywietrzników.
Czy włoskie fabryki takze zrezygnowały z montażu kratek u siebie (dopóki klepały maluszki)
Jeśli ktoś ma jakieś zdanie z temacie niech napisze.Szczególnie prośba do użytkujących maluchy z taką wentylacją o ich wrażenia. Cenne byłoby zdanie osoby która dorobiła takie kratki i wyczuła różnicę. Zapraszam do dyskusji.
 
     
Maro82 


Wiek: 41
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 116
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-05, 22:22   

Kratki zlikwidowano ponieważ wpadała do nich woda która przez wykonanie konserwacji progów często nie miała się gdzie podziać i przyspieszała korozję. Zauważ że kratka jest przed uszczelką przez co karoseria jest narażona na warunki atmosferyczne. W warunkach włoskich może one sprawdzały się jako wywietrzniki ale w polskim klimacie mocno niszczało nadwozie.
_________________
I 73, 76x2, 77 ST 82, 87 FL 92
 
 
     
Maro82 


Wiek: 41
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 116
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-21, 00:42   

Kratki te nie miały za zadanie nic wyciągać. Powietrze wlatujące do nich też nie miało kontaktu z kabiną. Zadaniem tych kratek było odprowadzenie powietrza tworzącego ciśnienie w kabinie przy zamykaniu drzwi. Problem taki miały małe auta (z małymi kabinami) o stosunkowo dużych drzwiach.
_________________
I 73, 76x2, 77 ST 82, 87 FL 92
 
 
     
OLOnez 

Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Wawa
Wysłany: 2019-04-05, 10:43   

No tak. Lżej zamykające się drzwi to bonus.

Na polskie warunki (zimno przez pół roku) dobrym rozwiazaniem było to wprowadzone w el z wyciągiem w drzwiach. Wyciągąło zimne powietrze ułatwiając cyrkulację w kabinie ciepłemu.

Tak sobei analizuję póki wszystko mam na wierzchu. Już niedługo składanie skorupy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17