Volkswagen Passat B3 1.8 1991 |
Autor |
Wiadomość |
Seba126
Wiek: 24 Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 119 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-05-02, 19:28 Volkswagen Passat B3 1.8 1991
|
|
|
Witam, przedstawiam naszego klasyka sprowadzonego z Niemiec bezpośrednio od 1 właściciela (ur. 1935). Samochód posiada znikomy i oryginalny przebieg 79 500 !!! Pierwsza rejestracja to 15.01 1991 r. Na całym aucie znajduje się wciąż oryginalny lakier, nie nosi żadnych śladów korozji, jest w świetnej kondycji, mechanicznie również idealnie. Wygląda jakby przed chwilą wyjechał z fabryki. Wersja to CL, więc bez szału, ale tutaj zdecydowanie ważniejszy jest ogólny stan. Volkswagen jest oczywiście cały czas garażowany pod kocem Silnik to benzynowe 1.8 na wtrysku jednopunktowym (RP), skrzynia 5-cio biegowy manual. VW posiada wszystkie faktury zakupu, ubezpieczenia, książkę serwisową, instrukcję oraz wiele innych papierów i książek.
|
Ostatnio zmieniony przez Seba126 2019-11-01, 11:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-05-02, 21:09
|
|
|
Tak samo wyposażony jak mój - bieda do potęgi
Brzydki, ale wdzięczny samochód. Do katowania na co dzień idealny.
Z ciekawości: ile dałeś? Mój był za bodajże 350€, a ja dałem za niego 2000zł (co prawda z dużo większym przebiegiem). I zauważyłem, że przez dwa lata ceny zbytnio nie wzrosły. Auta z czasów, gdy kupowałem swojego dalej stoją wystawione za 5 tysięcy. Jeszcze mało kto patrzy na B3 jako na klasyka |
_________________ Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r. |
|
|
|
|
Seba126
Wiek: 24 Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 119 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-05-03, 07:11
|
|
|
Całe szczęście te woły robocze z Polski powoli się kończą i zostają tylko same z importu, których cena oscyluje nawet do 10 tys (i więcej) z racji stanu. Myślę, że dobre egzemplarze mogą już być klasykami Co do ceny była to jedna z największych okazji, bowiem dziadek miał już 84 lata i nie jeździł, a Passat stał w garażu i daliśmy 2800 zł razem z transportem Potem doszła jeszcze nowa podsufitka za 300 zł (niestety typowa bolączka tego modelu). Nawet oleju i filtrów nie trzeba było zmieniać, bo były świeże. |
|
|
|
|
Maverin21
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 273 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-05-03, 10:44
|
|
|
To dziadek co nim jeździł strzelał do naszych na wojnie 😀 |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2725 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-05-03, 11:00
|
|
|
Maverin21 napisał/a: | To dziadek co nim jeździł strzelał do naszych na wojnie 😀 |
Weź przestań 😝 |
_________________
|
|
|
|
|
Paweł M-11
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 240 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2019-05-03, 12:28
|
|
|
Seba126 napisał/a: | Myślę, że dobre egzemplarze mogą już być klasykami |
Wybacz ale nie widzę i nie wiem czy kiedykolwiek zobaczę w tym samochodzie klasyka. Jadąc 15 lat temu nawet na jakiś lokalny mniejszy zlot, można było zobaczyć na nim naprawdę zabytkowe samochody (40-50 letnie i więcej, o 125p nawet nie było mowy). Czas leci, ale nie przesadzajmy żeby normalne auto użytkowe z lat 90-tych było już klasykiem, zabytkiem czy bóg wie czym. Fajny ciekawy egzemplarz Paska jakich już niewiele (chociaż nie takie cuda jeszcze się chowają) ale nie popadajmy w skrajność. Niektóre auta po prostu klasykami nigdy nie będą, chyba że dla ludzi którzy twierdzą że "jak moje audi 80 b3 ma 30 lat to to zabytek już". Sam mam niespełna 40 letnią Skodę i jak ktoś zaczyna temat, żebym rejestrował ją na żółte blachy bo to już zabytek zwyczajnie go ucinam, zwykłe stare auto do normalnej jazdy na codzień gdy tylko nie sypią solą. Nie chodzi mi o to, żeby nie korzystać z obecnych zniżek czy przywilejów na takie samochody, no ale jednak trochę zdrowego podejścia, bo niedługo jadąc obejrzeć stare samochody będziemy Seicento z pierwszych roczników oglądać bo skończyło 25 lat |
Ostatnio zmieniony przez Paweł M-11 2019-05-03, 12:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Seba126
Wiek: 24 Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 119 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-05-03, 12:47
|
|
|
Paweł M-11 napisał/a: | Seba126 napisał/a: | Myślę, że dobre egzemplarze mogą już być klasykami |
Wybacz ale nie widzę i nie wiem czy kiedykolwiek zobaczę w tym samochodzie klasyka. Jadąc 15 lat temu nawet na jakiś lokalny mniejszy zlot, można było zobaczyć na nim naprawdę zabytkowe samochody (40-50 letnie i więcej, o 125p nawet nie było mowy). Czas leci, ale nie przesadzajmy żeby normalne auto użytkowe z lat 90-tych było już klasykiem, zabytkiem czy bóg wie czym. Fajny ciekawy egzemplarz Paska jakich już niewiele (chociaż nie takie cuda jeszcze się chowają) ale nie popadajmy w skrajność. Niektóre auta po prostu klasykami nigdy nie będą, chyba że dla ludzi którzy twierdzą że "jak moje audi 80 b3 ma 30 lat to to zabytek już". Sam mam niespełna 40 letnią Skodę i jak ktoś zaczyna temat, żebym rejestrował ją na żółte blachy bo to już zabytek zwyczajnie go ucinam, zwykłe stare auto do normalnej jazdy na codzień gdy tylko nie sypią solą. |
Ale masz prawo do rejestracji na zabytek jak najbardziej. Co do klasyków to np. Fiaty 126P mimo, że niektóre są sporo młodsze są według niektórych klasykami. |
|
|
|
|
Paweł M-11
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 240 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2019-05-03, 12:50
|
|
|
Maluch w naszej pamięci czy historii miał spore znaczenie w prawie każdej dziedzinie życia przez dziesięciolecia, stąd moim zdaniem jest inaczej traktowany nawet przy tych młodszych rocznikach. A taki Passat... No ten Pan starszy co go sprzedał pewnie na niego nie narzekał, jest w ładnym stanie. Ale coś poza tym? Nie chodzi o to, żeby ujmować Twojemu Volkswagenowi, jest świetny i ciekawy na swój sposób. Jeśli są na niego konesuerzy - też fajnie. Ale zwyczajnie nie jest to auto, które zapisało się gdziekolwiek w historii, oprócz tego że to niezła prosta konstrukcja jakich już nie robią. |
Ostatnio zmieniony przez Paweł M-11 2019-05-04, 09:41, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-05-03, 12:55
|
|
|
Poczekaj 2 lata i zobaczysz passata B5 na żółtych |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2019-05-03, 13:30
|
|
|
Nie trzeba czekać
Ładny egzemplarz ale faktycznie długo jeszcze nikt nie spojrzy na niego jak na klasyka...
Tak przy okazji, ta kierownica trochę wytarta... |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
Seba126
Wiek: 24 Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 119 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-05-03, 13:36
|
|
|
Kierownica jest właśnie gładziutka |
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2019-05-03, 13:39
|
|
|
No właśnie |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-05-03, 14:59
|
|
|
Seba126 napisał/a: | cena oscyluje nawet do 10 tys (i więcej) z racji stanu. . |
Może jakieś VR6 albo full opcja na rynek amerykański, a nie goły CL. Gadałem z właścicielem takiej VRki, kupił ją rok temu, wyszła go około 8000zł. Stan igła, dobrze wyposażony, 180tys. przebiegu, zero rdzy.
Cały czas obserwuję rynek i dalej stoją na olxie Passaty w super stanie po 5000zł, które były na sprzedaż jak kupowałem swojego (jesień 2016) i wciąż nie ma na nie chętnych. |
_________________ Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r. |
|
|
|
|
Rocky
Wiek: 27 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 1056 Skąd: TST
|
Wysłany: 2019-05-05, 19:01
|
|
|
Ciekawe,zadbane sztuki B3 mogą już powoli wchodzić w półświatek Youngtimerów. Ale typowych wersji nadal jest dużo. To nie np. Calibra,Astra GSI czy Kadett E,gdzie sporo sztuk już wyginęło,a niedobitki zaczynają być doceniane. |
_________________ Rocky Garage(Facebook) Zapraszam
Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"
Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.
"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta |
|
|
|
|
Seba126
Wiek: 24 Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 119 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-08-04, 10:32
|
|
|
Efekt nudy
|
|
|
|
|
|