Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknąca skrzynia od strony silnika
Autor Wiadomość
mk998 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 45
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-10, 15:23   Cieknąca skrzynia od strony silnika

Witam, pytań mam dużo, ale zadam dwa główne do Was Koledzy.

Od jakiegoś czasu coraz mocniej mój Maluszek zaznaczał teren, ciekło olejem pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.

Wyjąłem silnik, wszystko w oleju, sprzęgło, koło zamachowe itp.

Teraz pytanie. Ciekło przez tą część zdemontowaną z ośki (wałka) który wychodzi ze skrzyni biegów, na zdjęciu wewnątrz widać sparciały i uszkodzony zimmering. Jak się do niego dostać.



tu zdjęcie z profila, przykręcone jest to do skrzynia śrubką 10



I teraz pytanie numer dwa. Na żółto zaznaczyłem trzy miejsca, obok koła zamachowego, zalepione one były czerwonym silikonem, z ciekawości usunąłem silikon, zobaczyć co pod nim jest i ukazały się te dwa ,,kapsle" i jeden malutki otworek, tak jakby taka wkręcona na imbus śrubka. Nic z tego nie ciekło, nie wiem po co to było zaklejone, jak jest u Was, te kapsle się wymienia?



dziękuję za pomoc, pozdrawiam
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1047
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-03-10, 17:23   

W tym prowadzeniu łożyska oporowego troche sie trzeba pomocować żeby wymienić uszczelniacz, ale tak naprawde potrzebny jest młotek, pobijak i imadło, przez tą węższą częś trzeba wybić ten gruby miedziany pierścień i uszczelniacz wałka sprzęgłowego.
A te zaślepki/ korki może ktoś profilaktycznie zakleił są akurat w miejscach gdzie przepływa olej smarujący wałek rozrzadu.
Widziałem też już raz silnik który był tak zaklejony ale hermetykiem nie sylikonem.
 
     
mk998 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 45
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-10, 18:09   

Dzięki Kolego za odpowiedź, dokładnie jest tak jak piszesz. poczytałem po necie i w książkach i wymiana tego uszczelniacza potrafi być wymagająca ;)
Zamówiłem nowy, to jest wspornik wałka sprzęgłowego :)
A zaślepki pewnie tak jak mówisz, zrobione zostało to profilaktycznie, bo wycieków tam nie było.

Pytanie mam odnośnie koła zamachowego, montuje się je na jakieś znaki???? czy jak leci???
 
     
mk998 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 45
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-11, 00:08   

Koledzy podpowiedzcie jak ten zamach zamontowac?? Są jakieś znaki??
 
     
vundo 


Wiek: 26
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 77
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-03-11, 00:31   

Fotki z książki, powinno się sporo wyjaśnić + gdyby były kłopoty przy montażu sprzęgła.

https://imgur.com/a/MFFl80D
 
     
mk998 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 45
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-11, 04:34   

Mega dzięki. Zwrot zewnetrzny tłoka to rozumieć jako GMP?
 
     
mk998 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 45
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-11, 04:38   

Zwrot zewnetrzny to GMP. Dziękuję za pomoc.
 
     
michals 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 448
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-03-11, 22:49   

Pamiętaj że przy montażu tarczy sprzęgłowej też jest ważny znaczek GMP; najczęściej kółeczko od wewnętrznej strony docisku.
 
     
mk998 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 45
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-13, 20:57   

Nie znalazłem na starym i nowym docisku żadnego znaku, masz Kolego jakieś zdjęcie?
 
     
michals 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 448
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-03-13, 21:10   

Znaczek (kółeczko) jest od środka na listkach.
 
     
mk998 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 45
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-14, 13:46   

Sprawdziłem docisk, nic takiego nie ma. Jest to gdzieś podparte jakąś literaturą?
 
     
mk998 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 45
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-16, 17:21   

Panie i co z tą literaturą, jest gdzieś coś takiego???
 
     
michals 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 448
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-03-17, 17:19   

Tutaj widać ten znak (kółeczko) link
 
     
mk998 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 45
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-18, 10:43   

Gdzie dokładnie? kółeczek jest pełno ;)
 
     
Suchy2 


Wiek: 33
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 38
Skąd: Kielce
Wysłany: 2020-05-04, 20:25   

Mam podobny problem, mianowicie zrobiłem uszczelnienie półosi i wlałem olej syntetyczny, nastepnie podczas jazdy w góry z Kielc sprzęgło zaczęło się ślizgać. Czy może być jakieś inne podejrzane miejsce z którego mógł pójść olej na sprzęgło? Czy tylko ten simmering i po sprawie? Zakładam, że to wina skrzyni, bo w silniku olej zawsze był ten sam a sprzęgło trzymało.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,93 sekundy. Zapytań do SQL: 14