Fabrycznie nowa skrzynia i chyba jednak nie sprawna :) |
Autor |
Wiadomość |
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-03, 19:34 Fabrycznie nowa skrzynia i chyba jednak nie sprawna :)
|
|
|
Dobry wieczór,
Po ostatniej wyprawie na Węgry moja skrzynia zaczęła poważnie nawalać. Okazyjnie kupiłem fabrycznie nową, nieużywaną skrzynię. Trochę zaryzykowałem bo moja wiedza i doświadczenie nie pozwalała potwierdzić tego faktu a poza tym mogę sobie wyobrazić, że fabrycznie nowa, nieużywana skrzynia po kilku(nastu) latach w garażu może być w gorszym stanie niż sensownie używana. Ale może się mylę. Tak czy inaczej i tak nie miałem możliwości jej obejrzenia przed zakupem.
Tak czy inaczej mam ją już w garażu. Skrzynia wymaga konkretnego czyszczenia, uszczelniacze półosi pewnie trzeba będzie wymienić, środek wygląda bardzo ładnie, ale nie jestem w stanie ciągnąc, pchając, kręcąc ręką (śrubokrętem) za wodzik zmienić żadnego biegu. Minimalny luz w każdym kierunku i dalej jak zakręty. Czy w sprawnej skrzyni powinienem móc zmienić bieg właśnie w ten sposób? Czy to, że nie mogę ruszyć wodzikiem oznacza, że skrzynia nie jest nowa lub jest niesprawna? Już się napaliłem na niezły podzespół a tu może się okazać, że kupiłem 24 kg złomu...
Tutaj zamieszczam kilka zdjęć.
1 uszczelniacz: https://ibb.co/d4dKBz
2 uszczelniacz: https://ibb.co/hpxqJe
Środek: https://ibb.co/iuX1PK
Strona silnika: https://ibb.co/gpX1PK
Wodzik: https://ibb.co/jaeRrz
Jeżeli ktoś może coś powiedzieć na temat tej skrzyni, bądź potrzeba dokładniejszych zdjęć - czekam na info.
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-03, 19:40
|
|
|
Dodam jeszcze, że jak kręcę wałem, to półosie się kręcą, więc jakiś bieg jest wrzucony |
_________________
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-10-03, 20:42
|
|
|
Skrzynia jest nowa, w idealnym stanie. Podobnie uszczelniacze, ja bym ich nie wymieniał. Wrzucony jest IV-ty bieg. Zmiana biegów bez lewarka wymaga sporej siły, szarpnięcia.
Zalej dobrym olejem (jakiś Motul do średnio obciążonych skrzyni; GL4 albo GL5) i skrzynia będzie na lata |
|
|
|
|
MajkelMoto
Wiek: 25 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 319 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-10-03, 20:51
|
|
|
Uszczelniaczy nie ruszaj, nowe to porazka. Zakladasz nowe a leci gorzej niz na porwanych starych. |
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-04, 15:36
|
|
|
Dzięki, diagnoza bardzo pocieszająca
I po moich zdjęciach widać, że nowa w fabrycznym stanie?
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-10-04, 19:45
|
|
|
Tak ze zdjęć to widać. |
|
|
|
|
|