.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fabrycznie nowa skrzynia i chyba jednak nie sprawna :)
Autor Wiadomość
pawelor 

Wiek: 49
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 19:34   Fabrycznie nowa skrzynia i chyba jednak nie sprawna :)

Dobry wieczór,
Po ostatniej wyprawie na Węgry moja skrzynia zaczęła poważnie nawalać. Okazyjnie kupiłem fabrycznie nową, nieużywaną skrzynię. Trochę zaryzykowałem bo moja wiedza i doświadczenie nie pozwalała potwierdzić tego faktu a poza tym mogę sobie wyobrazić, że fabrycznie nowa, nieużywana skrzynia po kilku(nastu) latach w garażu może być w gorszym stanie niż sensownie używana. Ale może się mylę. Tak czy inaczej i tak nie miałem możliwości jej obejrzenia przed zakupem.
Tak czy inaczej mam ją już w garażu. Skrzynia wymaga konkretnego czyszczenia, uszczelniacze półosi pewnie trzeba będzie wymienić, środek wygląda bardzo ładnie, ale nie jestem w stanie ciągnąc, pchając, kręcąc ręką (śrubokrętem) za wodzik zmienić żadnego biegu. Minimalny luz w każdym kierunku i dalej jak zakręty. Czy w sprawnej skrzyni powinienem móc zmienić bieg właśnie w ten sposób? Czy to, że nie mogę ruszyć wodzikiem oznacza, że skrzynia nie jest nowa lub jest niesprawna? Już się napaliłem na niezły podzespół a tu może się okazać, że kupiłem 24 kg złomu...
Tutaj zamieszczam kilka zdjęć.

1 uszczelniacz: https://ibb.co/d4dKBz
2 uszczelniacz: https://ibb.co/hpxqJe
Środek: https://ibb.co/iuX1PK
Strona silnika: https://ibb.co/gpX1PK
Wodzik: https://ibb.co/jaeRrz

Jeżeli ktoś może coś powiedzieć na temat tej skrzyni, bądź potrzeba dokładniejszych zdjęć - czekam na info.

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
pawelor 

Wiek: 49
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 19:40   

Dodam jeszcze, że jak kręcę wałem, to półosie się kręcą, więc jakiś bieg jest wrzucony :)
_________________

 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-10-03, 20:42   

Skrzynia jest nowa, w idealnym stanie. Podobnie uszczelniacze, ja bym ich nie wymieniał. Wrzucony jest IV-ty bieg. Zmiana biegów bez lewarka wymaga sporej siły, szarpnięcia.

Zalej dobrym olejem (jakiś Motul do średnio obciążonych skrzyni; GL4 albo GL5) i skrzynia będzie na lata :)
 
     
MajkelMoto 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 319
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-10-03, 20:51   

Uszczelniaczy nie ruszaj, nowe to porazka. Zakladasz nowe a leci gorzej niz na porwanych starych.
 
     
pawelor 

Wiek: 49
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-04, 15:36   

Dzięki, diagnoza bardzo pocieszająca :)
I po moich zdjęciach widać, że nowa w fabrycznym stanie? :)

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-10-04, 19:45   

Tak ze zdjęć to widać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15