.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Zatarty na Amen?
Autor Wiadomość
Joker_Traktor 

Dołączyła: 05 Maj 2018
Posty: 2
Skąd: Las brzozowy
  Wysłany: 2018-06-03, 08:43   Zatarty na Amen?

Witam,

mam pytanie odnośnie samego silnika fiata 126p, który służy(ł) mi teraz jako napęd małego traktorka. Na wstępie dodam, że nie jestem mechanikiem więc nie zawsze może być dla mnie wszystko takie oczywiste, dlatego proszę o wyrozumiałość :)

Sprawa wygląda tak, że traktorek stał w garażu chyba z 10 lat nieużywany, z początku nie miał iskry ale w końcu udało mi się to ogarnąć, wymieniłem olej, wyczyściłem filtr oleju i po jeszcze kilku zabawach z pompą paliwa silnik odpalił i nawet udało mi się zrobić jazdę próbną.
Po tygodniu gdy ponownie chciałem odpalić silnik rozrusznik nawet nie drgnął ale nie dlatego, że się zepsuł tylko dlatego, że silnik zamarł w bezruchu i stoi jak w noc poślubną, teraz nie idzie nim zakręcić nawet centymetr od obecnego położenia. Jak już pisałem na wstępie mechanikiem nie jestem więc nie rozbierałem silnika na czynniki pierwsze bo mimo jego prostej budowy obawiam się, że miałbym problem go złożyć z powrotem. Jedyne co zrobiłem to zdjąłem głowicę i widać na zdjęciu, że tłoki ustawiły się równo w tym samym położeniu :o więc może to już jakaś wskazówka :mrgreen:




Głównie rozchodzi mi się o to czy jest sens się z tym "bawić", jeszcze dalej go rozkręcać i tracić czas na naprawę czy lepiej dać sobie spokój i wymienić silnik na inny za 200-300 złotych i jeździć dalej :)


pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :)
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2018-06-03, 09:48   

Jeżeli masz drugi sprawny za 300zł to bym kupował a tego ew na dawce.