Tłumik Michael FL nie pasuje do ELX |
Autor |
Wiadomość |
frees
Dołączył: 15 Gru 2017 Posty: 8 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-03-19, 14:58 Tłumik Michael FL nie pasuje do ELX
|
|
|
Dzień dobry,
Mam eleganta. Kupiłem tłumik Michael do FLa, jednak nie pasuje on. Dziury w kolektorach mają mniejszą średnicę niż ten kawałek rury, który powinien wejść w kolektor. Czy to normalne? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-03-19, 16:20
|
|
|
To normalne warsja elx ma zmienione kolektory/kolanka wydechowe, masz dwie opcje albo zmienic kolanka na starszy typ albo odciat ta wystajaca czesc rurki przy tlumiku, ale ze wtedy nie mial bys gwarancji to proponuje zmienic kolanka. |
|
|
|
|
synchro
ziomy rezerwy
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 2556 Skąd: SO/SK
|
Wysłany: 2018-03-19, 20:03
|
|
|
Chyba, ze kupiłeś tłumik używany, to tnij przy nim. |
_________________ "Lepiej żeby mnie nienawidzili takim, jaki jestem, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będę." K. Cobain |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2018-03-20, 08:24
|
|
|
Jaka gwarancja ludzie? Przecież ten chłam zgnije po jednym sezonie,co tu reklamować? Ja bym ciął bo to i tak parodia a nie sportowy tłumik i nie ma czego żałować |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
frees
Dołączył: 15 Gru 2017 Posty: 8 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-03-20, 08:53
|
|
|
Piter7391 napisał/a: | To normalne warsja elx ma zmienione kolektory/kolanka wydechowe, masz dwie opcje albo zmienic kolanka na starszy typ albo odciat ta wystajaca czesc rurki przy tlumiku, ale ze wtedy nie mial bys gwarancji to proponuje zmienic kolanka. |
Pytanie jakie jest prawdopodobieństwo ukręcenia śrub ? Przy zdejmowaniu pokrywy rozrządu udało mi się dwie ukręcić, więc trochę się tego obawiam |
|
|
|
|
frees
Dołączył: 15 Gru 2017 Posty: 8 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-03-20, 08:56
|
|
|
Anzel napisał/a: | Jaka gwarancja ludzie? Przecież ten chłam zgnije po jednym sezonie,co tu reklamować? Ja bym ciął bo to i tak parodia a nie sportowy tłumik i nie ma czego żałować |
Gwarancją się nie przejmuje. Bardziej martwi mnie, że wtedy tłumik straci punkt "podparcia". |
|
|
|
|
Produdi
Wiek: 30 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 94 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-03-20, 09:11
|
|
|
Śrub nie ukręcisz , najprędzej wykręcisz je z aluminiowym gwintem głowicy . Jak nie było ruszane długo to duże prawdopodobieństwo , po odkręceniu radzę zastąpić śruby szpilkami . Podparciem się nie przejmuj , ja jeździłem 3 sezony i nic mu nie było . Co do trwałości to Anzel ma rację jedna zima i go ni ma . |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-03-20, 10:21
|
|
|
Produdi napisał/a: | Śrub nie ukręcisz , najprędzej wykręcisz je z aluminiowym gwintem głowicy . Jak nie było ruszane długo to duże prawdopodobieństwo , po odkręceniu radzę zastąpić śruby szpilkami . Podparciem się nie przejmuj , ja jeździłem 3 sezony i nic mu nie było . Co do trwałości to Anzel ma rację jedna zima i go ni ma . |
Anzel napisał/a: | Jaka gwarancja ludzie? Przecież ten chłam zgnije po jednym sezonie,co tu reklamować? Ja bym ciął bo to i tak parodia a nie sportowy tłumik i nie ma czego żałować |
Nie przesadzajcie tak z trwaloscia, ja swojego podwojnego w maju 2012roku kupilem co prawda we wrzesniu pekla rura i byl wymieniony na gwarancji, no ale i tak juz mam go 6 lat i mi nie zgnil w zadnym miejscu, no ale ja nie jezdza w zime to moze sie nie znam |
|
|
|
|
synchro
ziomy rezerwy
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 2556 Skąd: SO/SK
|
Wysłany: 2018-03-20, 16:13
|
|
|
frees, tnij bez problemu, wszystkie starsze maluchy miały tłumiki bez tej rurki. Kilka razy tak robiłem. Sprawdzone. Poza tym tłumik powinien mieć wzmocnienia w tych miejscach. Pierwsze tłumiki tego typu, w latach 90 ich nie miały. Wtedy takie ryzyko istniało. Poza tym, pamiętaj o zasadzie montażu. Żeby potem niepotrzebnych naprężeń nie miał. |
_________________ "Lepiej żeby mnie nienawidzili takim, jaki jestem, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będę." K. Cobain |
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-20, 16:52
|
|
|
synchro napisał/a: | Poza tym, pamiętaj o zasadzie montażu. Żeby potem niepotrzebnych naprężeń nie miał. |
I to jest najważniejsze. Ma pasować idealnie na kolanka i swobodnie leżeć na obejmach. Jak nie to podoginać rury. Podoginać i powiększyć otwory w obejmach. Jak będzie swobodnie skręcony , a nie naprężony jak baranie jaja , to rury nie pękną. |
Ostatnio zmieniony przez giannini 2018-03-20, 18:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-03-20, 18:00
|
|
|
Przede wszystkim najpierw przykręcasz wydech do kolektorów a później skręcasz obejmy |
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2018-03-20, 18:43
|
|
|
wszystkie srubki skrecic do polowy a potem powoli podokrecac,cala filozofia |
|
|
|
|
|