Wyjąca skrzynia powyżej 80 km/h |
Autor |
Wiadomość |
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-03-16, 22:03
|
|
|
Tak |
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-17, 08:43
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-03-17, 11:26
|
|
|
pawelor napisał/a: | ...
Jednego tylko dokładnie nie wiem. Wysokość skrzyni reguluje się poprzez jej podnoszenie/opuszczanie podnośnikiem i skontrowanie na odpowiedniej wysokości dolnymi nakrętkami poduszek, czy tak?
Pozdrawiam
Paweł |
Dokładnie tak, tylko nie można z tym przesadzić w dół czy górę bo skrzynia będzie stukać albo będzie problem ze zmianą biegów |
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-17, 20:29
|
|
|
No więc poduszki wymienione. Nie bez problemów. Okazało się, że gniazdo lewej śruby obejmy skrzyni biegów ma zerwany gwint i obejma przykręcona była śrubą skontrowaną od góry nakrętką a nie wkręcaną w gwint podwozia. Zanim doszedłem co się dzieje, a potem znalazłem sposób na trzymanie nakrętki, która kręciła się razem z wykręcaną śrubą (bardzo ciężko tam dojść, dodatkowo przeszkadza zbiornik paliwa) minęło sporo czasu.
Regulacji wysokości skrzyni specjalnie nie robiłem, przykręciłem ją po lekkim podniesieniu. Przy ruszaniu nie stuka, wszystkie biegi wchodzą lekko. Nie wiem jeszcze jak przedmiotowe wycie skrzyni, nie chcę zabierać malucha na słone ulice (szkoda blachy), ale jak pogoda się poprawi to dam znać.
Jestem z siebie bardzo dumny - to moja pierwsza naprawa mechaniczna (szczególnie, że wykonana bez kanału)
Dziękuję wszystkim za pomoc przy poduszkach, wrócę po przejażdzce powyżej 80 km/h
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-03-18, 09:57
|
|
|
Gratulacje
Te nakrętki to niestety wredny temat, u mnie też obie były urwane - najlepiej jest tam włożyć od góry śruby i przyspawać je przy łbach na stałe, wygodniej się później to wszystko składa |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2018-03-18, 16:41
|
|
|
Pierwsza naprawa za Tobą! Super |
_________________
|
|
|
|
|
Przemek Kuznik
Przemo
Wiek: 45 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 11 Skąd: Montreal Kanada
|
Wysłany: 2018-04-12, 03:24
|
|
|
I co? Skrzynia dalej wyje? W moim wypadku, wyje mi na czwartym biegu ale tylko przy obciążeniu. Jak tylko puszczę gaz to jest cisza. Musiałem wymienić cała skrzynie i od czasu jak zamontowałem regenerowaną i prawidłowo ustawioną, to czwórka mi hałasuje. Podejrzewam jakieś łożysko ale nie jestem pewien. |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2018-04-12, 06:18
|
|
|
wyje dyferencjał,wyje wałek atakujący względem koła talerzowego na wskutek złego luzu tam ustawionego,można próbować to regulować za pomocą regulacji na obu łożyskach pod gumowymi manżetami półosi,ale nie rokuję aby to mogło pomóc. Najlepszą opcją póki jeszcze jest możliwość,to zakup używanej nie zjeżdzonej skrzyni z eleganta po niewielkim przebiegu. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
Niejeki92
Dołączył: 12 Kwi 2018 Posty: 1 Skąd: Mława
|
Wysłany: 2018-04-12, 11:58
|
|
|
banasiewicz02 napisał/a: | wyje dyferencjał,wyje wałek atakujący względem koła talerzowego na wskutek złego luzu tam ustawionego,można próbować to regulować za pomocą regulacji na obu łożyskach pod gumowymi manżetami półosi,ale nie rokuję aby to mogło pomóc. Najlepszą opcją póki jeszcze jest możliwość,to zakup używanej nie zjeżdzonej skrzyni z eleganta po niewielkim przebiegu. |
Mi takie rozwiązanie pomogło. |
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-10, 21:26
|
|
|
Witam ponownie,
Wątek skrzyni niby zamknięty ale jeszcze się ciągnie. Po wymianie poduszek skrzynia przestała wyć, ale przy wyższych prędkościach jest dosyć głośna. Postanowiłem więc sprawdzić i wymienić olej. Po prześledzeniu wielu wątków w necie zdecydowałem się na olej Castrol Manual EP 80W. Dobrze, że zanim spuściłem stary olej przyjrzałem się śrubie do dolewania oleju. Śruba ta wygląda tak:
https://zapodaj.net/1fb6543cba3b7.jpg.html
I znów podpadł mi opisywany powyżej warsztat, bo jeżeli rzeczywiście wymieniali olej, to pewnie właśnie oni zmasakrowali tę śrubę. Nawet jeżeli nie oni, to czemu wkręcili ponownie to badziewie zamiast sprawnej?
Obecnie stosuję WD40 + ostukiwanie i liczę na to, że jakoś mi się to uda odkręcić, ale pewności brak. Jeżeli nie, pozostaje jakiś warsztat.
Tylko nigdzie nie mogę znaleźć takiej dobrej/nowej śruby, żebym jak już odkręcę mógł dobrą wkręcić. Czego mam szukać, jakieś pomysły?
A może jakieś sugestie w sprawie odkręcenia uszkodzonej śruby?
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2018-05-11, 06:35
|
|
|
olej spuszczasz korkiem u dołu skrzyni,zalać go możesz przez odpowietrznik u samej góry skrzyni,jak chcesz walczyć z tą śrubą,to dospawaj do niej nakrętkę i wtedy wykręcisz ją kluczem nasadowym. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-14, 07:15
|
|
|
Gdzie jest śruba spustowa wiem. Wygląda dobrze, ale nie chcę jej ruszać dopóki nie ogarnę wlewu.
Śrubę próbowałem wykręcać, wystukiwać i nic.
W jaki sposób wlać olej przez odpowietrznik? Po zdjęciu metalowego "kapturka" widzę malutką dziurkę. Nie mam pojęcia jak wlać tamtędy ponad litr gęstego oleju. Zakładam, że odpowietrznika z zewnątrz zdemontować się nie da?
Skrzyni wyjmować nie chcę (wlew oleju od góry), więc pewnie pozostaje wizyta w serwisie i spawanie nakrętki, chyba, że jeszcze jakiś pomysł ktoś ma?
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2018-05-14, 08:32
|
|
|
mialem podobny problem z sruba oleju,nie dalo sie odkrecic,wiec majzel i mlotek poszly w ruch,jak dobrze udezysz pod odpowiednim katem to ta sruba musi puscic,jak nie pusci to walic w nia tak dlugo az pusci,olej wlewam strzykawka o duzej pojemnosci,20minut roboty,az sie olej przeleje przez otwor tej sruby,kup ta srube nowa |
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-14, 09:15
|
|
|
Nowa śruba już zamówiona, 6 zł
W takim razie poznancam się nad tą śrubą jeszcze w weekend i dam znać.
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2018-05-14, 16:48
|
|
|
Przez odpowietrznik powoli, ale przez strzykawkę z rurką da się wlać ten litr - bardzo żmudne zajęcie, nie polecam |
_________________
|
|
|
|
|
|