.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjąca skrzynia powyżej 80 km/h
Autor Wiadomość
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2018-03-16, 22:03   

Tak :)
 
     
pawelor 

Wiek: 49
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-17, 08:43   

:)
_________________

 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-03-17, 11:26   

pawelor napisał/a:
...
Jednego tylko dokładnie nie wiem. Wysokość skrzyni reguluje się poprzez jej podnoszenie/opuszczanie podnośnikiem i skontrowanie na odpowiedniej wysokości dolnymi nakrętkami poduszek, czy tak?

Pozdrawiam

Paweł

Dokładnie tak, tylko nie można z tym przesadzić w dół czy górę bo skrzynia będzie stukać albo będzie problem ze zmianą biegów
 
     
pawelor 

Wiek: 49
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-17, 20:29   

No więc poduszki wymienione. Nie bez problemów. Okazało się, że gniazdo lewej śruby obejmy skrzyni biegów ma zerwany gwint i obejma przykręcona była śrubą skontrowaną od góry nakrętką a nie wkręcaną w gwint podwozia. Zanim doszedłem co się dzieje, a potem znalazłem sposób na trzymanie nakrętki, która kręciła się razem z wykręcaną śrubą (bardzo ciężko tam dojść, dodatkowo przeszkadza zbiornik paliwa) minęło sporo czasu.
Regulacji wysokości skrzyni specjalnie nie robiłem, przykręciłem ją po lekkim podniesieniu. Przy ruszaniu nie stuka, wszystkie biegi wchodzą lekko. Nie wiem jeszcze jak przedmiotowe wycie skrzyni, nie chcę zabierać malucha na słone ulice (szkoda blachy), ale jak pogoda się poprawi to dam znać.
Jestem z siebie bardzo dumny - to moja pierwsza naprawa mechaniczna (szczególnie, że wykonana bez kanału) :lol:
Dziękuję wszystkim za pomoc przy poduszkach, wrócę po przejażdzce powyżej 80 km/h

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2018-03-18, 09:57   

Gratulacje :D

Te nakrętki to niestety wredny temat, u mnie też obie były urwane - najlepiej jest tam włożyć od góry śruby i przyspawać je przy łbach na stałe, wygodniej się później to wszystko składa :)
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2018-03-18, 16:41   

Pierwsza naprawa za Tobą! Super :)
_________________
 
     
Przemek Kuznik 
Przemo


Wiek: 45
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 11
Skąd: Montreal Kanada
Wysłany: 2018-04-12, 03:24   

I co? Skrzynia dalej wyje? W moim wypadku, wyje mi na czwartym biegu ale tylko przy obciążeniu. Jak tylko puszczę gaz to jest cisza. Musiałem wymienić cała skrzynie i od czasu jak zamontowałem regenerowaną i prawidłowo ustawioną, to czwórka mi hałasuje. Podejrzewam jakieś łożysko ale nie jestem pewien.
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2018-04-12, 06:18   

wyje dyferencjał,wyje wałek atakujący względem koła talerzowego na wskutek złego luzu tam ustawionego,można próbować to regulować za pomocą regulacji na obu łożyskach pod gumowymi manżetami półosi,ale nie rokuję aby to mogło pomóc. Najlepszą opcją póki jeszcze jest możliwość,to zakup używanej nie zjeżdzonej skrzyni z eleganta po niewielkim przebiegu.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
Niejeki92 

Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 1
Skąd: Mława
Wysłany: 2018-04-12, 11:58   

banasiewicz02 napisał/a:
wyje dyferencjał,wyje wałek atakujący względem koła talerzowego na wskutek złego luzu tam ustawionego,można próbować to regulować za pomocą regulacji na obu łożyskach pod gumowymi manżetami półosi,ale nie rokuję aby to mogło pomóc. Najlepszą opcją póki jeszcze jest możliwość,to zakup używanej nie zjeżdzonej skrzyni z eleganta po niewielkim przebiegu.


Mi takie rozwiązanie pomogło.
 
     
pawelor 

Wiek: 49
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-10, 21:26   

Witam ponownie,
Wątek skrzyni niby zamknięty ale jeszcze się ciągnie. Po wymianie poduszek skrzynia przestała wyć, ale przy wyższych prędkościach jest dosyć głośna. Postanowiłem więc sprawdzić i wymienić olej. Po prześledzeniu wielu wątków w necie zdecydowałem się na olej Castrol Manual EP 80W. Dobrze, że zanim spuściłem stary olej przyjrzałem się śrubie do dolewania oleju. Śruba ta wygląda tak:
https://zapodaj.net/1fb6543cba3b7.jpg.html
I znów podpadł mi opisywany powyżej warsztat, bo jeżeli rzeczywiście wymieniali olej, to pewnie właśnie oni zmasakrowali tę śrubę. Nawet jeżeli nie oni, to czemu wkręcili ponownie to badziewie zamiast sprawnej?
Obecnie stosuję WD40 + ostukiwanie i liczę na to, że jakoś mi się to uda odkręcić, ale pewności brak. Jeżeli nie, pozostaje jakiś warsztat.
Tylko nigdzie nie mogę znaleźć takiej dobrej/nowej śruby, żebym jak już odkręcę mógł dobrą wkręcić. Czego mam szukać, jakieś pomysły?
A może jakieś sugestie w sprawie odkręcenia uszkodzonej śruby?

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2018-05-11, 06:35   

olej spuszczasz korkiem u dołu skrzyni,zalać go możesz przez odpowietrznik u samej góry skrzyni,jak chcesz walczyć z tą śrubą,to dospawaj do niej nakrętkę i wtedy wykręcisz ją kluczem nasadowym.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
pawelor 

Wiek: 49
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 07:15   

Gdzie jest śruba spustowa wiem. Wygląda dobrze, ale nie chcę jej ruszać dopóki nie ogarnę wlewu.
Śrubę próbowałem wykręcać, wystukiwać i nic.
W jaki sposób wlać olej przez odpowietrznik? Po zdjęciu metalowego "kapturka" widzę malutką dziurkę. Nie mam pojęcia jak wlać tamtędy ponad litr gęstego oleju. Zakładam, że odpowietrznika z zewnątrz zdemontować się nie da?
Skrzyni wyjmować nie chcę (wlew oleju od góry), więc pewnie pozostaje wizyta w serwisie i spawanie nakrętki, chyba, że jeszcze jakiś pomysł ktoś ma?

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2018-05-14, 08:32   

mialem podobny problem z sruba oleju,nie dalo sie odkrecic,wiec majzel i mlotek poszly w ruch,jak dobrze udezysz pod odpowiednim katem to ta sruba musi puscic,jak nie pusci to walic w nia tak dlugo az pusci,olej wlewam strzykawka o duzej pojemnosci,20minut roboty,az sie olej przeleje przez otwor tej sruby,kup ta srube nowa
 
     
pawelor 

Wiek: 49
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 09:15   

Nowa śruba już zamówiona, 6 zł :)
W takim razie poznancam się nad tą śrubą jeszcze w weekend i dam znać.

Pozdrawiam

Paweł
_________________

 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2018-05-14, 16:48   

Przez odpowietrznik powoli, ale przez strzykawkę z rurką da się wlać ten litr - bardzo żmudne zajęcie, nie polecam :P
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15