.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z dodaniem gazu na zimnym silniku
Autor Wiadomość
strazak-84 

Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Radziwiłłów
Wysłany: 2018-02-23, 19:25   Problem z dodaniem gazu na zimnym silniku

Mam problem ze swoim fiatem 126elx, ładnie odpala na ssaniu, tylko ze nie mogę dodać gazu bo się dusi i gaśnie, musze odczekać kilka minut aż się dobrze rozgrzeje i w tedy wszystko wraca do normy normalnie trzyma obroty i się wkręca, jeździ. Co może być tego przyczyną ze na zimnym silniku tak się zachowuje? Świece, przewody, filtr wymieniony, gaźnik regulowałem na wszystkie możliwe sposoby i nic to nie daje, zapłon też raczej ok bo świece ładnie wypalone na kolor kawa z mlekiem, proszę o pomoc bo już mi ręce opadają.
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2018-02-23, 19:34   

A jak zdejmiesz trochę ssania?
_________________
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2018-02-23, 19:40   

o co chodzi,to jest normalne,jak go w zimie zapalisz to jak dodasz gwaltownie gazu to sie dusi,kazdy malacz tak ma,po chwili to ustepuje i reaguje na gaz
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-02-23, 19:55   

To raczej jest norma dla ELX. W tej wersji stosowano gaźnik 28SA1/300 który (jak zauważyłeś po kolorze świec) daje dosyć ubogą mieszankę. Na cieple jest to zaleta. W zimie, przy mniejszym odparowaniu paliwa wada.

Zostaje pogodzić się z tym ew. poszukać innego gaźnika na zimę i jeszcze jedno ew. czyli wymienić rurkę emulsyjną z F101 na F74.
 
     
strazak-84 

Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Radziwiłłów
Wysłany: 2018-02-23, 20:12   

Czyli tak musi być, nawet jak go ze ssania trochę zdejme to i tak się dusi, musi przy tych mrozach trochę pochodzić aż się rozgrzeje do tej temperatury ze można całkowicie zdjąć ssanie i jest ok. Jak jest na ssaniu, zimny to nie ma szans na dodanie gazu czy to gwałtownie, czy spokojnie, od razu się dusi i gaśnie. Dziękuje za szybkie odpowiedzi.
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2018-02-23, 21:16   

Bzdura, to nie jest normalne. Jak wkręcisz maksymalnie śrubę składu mieszanki to zgaśnie ?
Jak nie ma dobrej szczelności to nie wyregulujesz gaźnika.
_________________
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2018-02-23, 21:37   

To raczej nie jest norma, u mnie było inaczej, rzadko reagował tak jak w opisie-nie dało się dotknąć gazu bo od razu go dusiło, udawało się tylko przy baaardzo powolnym wciskaniu(10 sekund albo i więcej?). Nawet czasem ustępowało z sekundy na sekundę. Normalnie w 95% wypadków na ssaniu słabo reagował na gaz, wolno się wkręcał, ale nie dusiło go, dało radę normalnie jechać, tylko czasami mu odwalało i było jak w opisie. Podejrzewałem wyrobioną ośkę przepustnicy, po podmianie gaźnika już się nie powtórzyło aż do wymiany silnika.
 
     
strazak-84 

Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Radziwiłłów
Wysłany: 2018-02-23, 21:57   

Jak wkręce do końca śrubę składu mieszanki to nie zgaśnie silnik. A wie ktoś jaki rozmiar osi przepustnicy jest w tym gaźniku? Bo z tego co patrzę to są różne rozmiary
 
     
strazak-84 

Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Radziwiłłów
Wysłany: 2018-02-24, 09:43   

Jadę dzisiaj po gaźnik używany na podmianke, na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie gaźnika, chodzi mi konkretnie o podzespoły, luz na przepustnicy itd. jak sprawdzić prawidłowo na takim zdemontowanym gaźniku luz na przepustnicy?
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2018-02-24, 10:36   

zlap za oske gazu i poruszaj nia,czy jest luz,nie powinno byc luzu w ogole,tak jest w nowych,poszukaj najlepszego bez luzu
 
     
strazak-84 

Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Radziwiłłów
Wysłany: 2018-02-24, 11:01   

Dziękuję za szybka odpowiedz. Sprawdziłem przy tym starym gaźniku i tez jest luz, aż stuka oś przepustnicy
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-02-24, 13:25   

Tylko luz poprzeczny nie wzdłużny. Wzdłużny to se może być.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
strazak-84 

Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Radziwiłłów
Wysłany: 2018-02-24, 13:28   

Ok, gaźnik mam tylko kolejny problem, ten co kupiłem ma tylko jedną wsuwke na elektrodysze wsuwki drugiej brak, czy to masa i mogę podłączyć byle gdzie?
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2018-02-24, 13:42   

ja mam fl,starszy model z jednym wejsciem na elektrodysze,silnik sam od siebie jest zmasowany z buda plecionka,nie wiem czy w elegancie sa dwa wejscia na dyszy??zakladaj gaznik i pal malca
 
     
strazak-84 

Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Radziwiłłów
Wysłany: 2018-02-24, 14:07   

Dysza jest jedną tylko przy śrubie regulacji obrotów jest druga wsuwka na drugi kabelek a w tym nowym tylko wsuwka do elektrozaworu
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15