.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami
Autor Wiadomość
Lukasz1116 

Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-03, 19:36   Problem z hamulcami

Witam wszystkich. Mam problem z hamulcami po wymianie wszystkiego mam bardzo słaby hamulec jest trochę twardy prży podłodze. Wymieniłem kompletnie wszystko tj. Tarcze kotwiczna szczęki sprezyny bębny przewody cylinderki delphi i pompa delphi. Odpowietrzalem juz dziesiątki razy prawy tyl , lewy tył, prawy przód, lewy przod. Przed odpowietrzaniem naciagnalem i wyregulowalem linkę ręcznego. Przed wymiana tego wszystkiego hamulec łapał mi w połowie a teraz bardzo słabo przy podłodze. Proszę o pomoc.
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-03, 19:50   

Standardowa przypadlosc, jak stara pompa dziala to jej sie nie wymienia, jak ja jeszcze masz to przeplukaj z syfu i zakladaj spowrotem. Nowe pompy to loteria, w jednym maluchu przezuciliamy 3 nowki ze sklepu roznych firm po czym i tak wyladowala oryginalna uzywka ze zlomu i wszystko smiga.
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-02-03, 20:27   

Zwróć uwagę na samolegulatory szczek i odpowietrzaj do skutku. Sprawdź czy w wężykach doprowadzających płyn hamulcowy do pompy nie ma powietrza.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2018-02-03, 20:37   

zolo, jakie (tzn z czego) wężyki polecasz w tamto miejsce?
 
     
Lukasz1116 

Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-03, 22:58   

Sprawdziłem i podczas naciskanią oraz bez naciskanią nie ma powietrza w tych wezykach a samoregulatory chyba ok skoro szczęki są nowe. Mam jeszcze pytanie do kolegi ZOLO co dają te dysze emulsyjne szczelinowe?
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-02-04, 10:43   

Czasem wystarczy wydłużyć "pręt" który naciska tłoczek pompy hamulcowej, ja np napawałem sobie samą końcówkę ok 3mm i wszystko się przesunęło w skali.
 
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-02-04, 14:21   

Przypadłość wielu nowych szczęk jest taka, ze cofają się za bardzo na samoregulatorach. Spróbuj (eksperymentalnie) złożyć przód bez górnych sprężyn. Napisz jakie to szczęki, bo jest kilka firm, które tam mają.
 
     
Lukasz1116 

Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-04, 15:32   

Nie wiem jakiej firmy te szczęki kupiłem je w tomczesci pisało tylko produkt polski i ze pasują do 126 cinquecento. Seicento uno. Spróbuję jeszcze bez tych sprezynek a później wydłuże ten bolec
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2018-02-04, 20:26   

Jak to samoregulatory a mało trzymają to będzie to widać po zdjęciu bębnów. Jak tak będzie to można spróbować dać podkładkę pod sprężyny samoregulatorów.
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2018-02-05, 21:56   

Spróbuj podwyższyć na czujniku stopu skok pedału hamulca.

Uwierz, sprawdzone.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
Lukasz1116 

Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-05, 21:58   

Samoregulatory ok wyrzuciłem górne sprezyny z przodu i odziwo mam hamulec tylko teraz pytanie czy mogę tak jeździć bez tych sprezynek?
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-02-05, 22:30   

Nie jest to bezpieczne. Wyobraź sobie, że podczas hamowania jedna z szczęk jest cały czas dopychana do bębna przez cylinderek, a druga tylko trochę. Potem niejako ruch obrotowy bębna "zabiera" ją z sobą. Teraz wyobraź sobie, że ta szczęka sama dosunie się przy 90km/h...

Dlatego była to opcja "eksperymentalna" aby potwierdzić przyczynę. Paradoksalnie hamulce zrobione na nowych częściach sprawiają więcej problemów niż jak pojawi się trochę rdzy.

Są dwie opcje: podwyższyć opór na samoregulatorach np. przez dodatkową podkładkę, albo rozciągnąć (trochę) sprężyny. Wg. książki te górne mają mieć 11cm w stanie spoczynku a do rozciągnięcia na 13cm potrzebują 20kg. Kiedy walczyłem z podobnym przypadkiem sprężyny nie trzymały parametrów.
 
     
Lukasz1116 

Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-05, 22:40   

Dziękuję za fachowa odpowiedz jutro spróbuję założyć te stare sprężyny bo na samoregulatorach szczęki nie chodzą mają tylko taki luz na tym bolcu z tarczy kotwicznej
 
     
ywel84 

Dołączył: 01 Kwi 2017
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-03-01, 18:28   

Ja jeżdżę bez górnych sprężyn.
Takie rozwiązanie znalazłem tutaj: http://old.revoracing.cz/...d=88&Itemid=327 (wymaga google translate :-) )
i tutaj: https://forum-mechanika.pl/threads/fiat-126p-mi%C4%99ki-peda%C5%82-hamulca.20780/
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-03-01, 21:52   

Jak się tematowi przyglądnie na spokojnie to wychodzi, że na przód faktycznie wystarczą sprężyny dolne. Z tyłu warto zostawić aby ściągały linkę i mechanizm hamulca ręcznego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15