Przewód oporowy do cewki ST Zelmot |
Autor |
Wiadomość |
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-25, 22:47
|
|
|
Dobrze, że się temat rozwinął. Też walczę teraz z tym modułem Powerspark-a. Faktycznie na starym stroboskopie jest prawie nie do wyregulowania, po kilku sekundach pracy silnik gaśnie. Musze się zaopatrzyć w jakąś dobrą lampę. |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-26, 08:54
|
|
|
żeby w ogóle ustawić zapłon to trzeba najpierw wstępnie ten zapłon ustawić żeby odpalił ... |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2018-01-26, 10:30
|
|
|
No to jak wszystko działa to składasz do kupy, podłączasz lampę, kręcisz rozrusznikiem a na lampie widzisz gdzie wypada iskra i ustawiasz ja w odpowiednim miejscu kręcąc aparatem. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-26, 10:50
|
|
|
Najłatwiej to ustawić koło pasowe na 10 stopni, ściągnąć kabel WN ze świecy i wpiąć jakąkolwiek świece i zmasować ją do głowicy. Potem włączasz sobie zapłon i kręcisz aparatem, w momencie przeskoczenia iskry masz zapłon. Niestety na tym bezstykowym rozdzielaczu aparatem trzeba kręcić dość żwawo i ciężko to ustawić precyzyjnie. W każdym razie mi wystarczyło do uruchomienia silnika. |
Ostatnio zmieniony przez grzesiol 2018-01-26, 14:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-26, 10:56
|
|
|
Lampy nie posiadam, a robię tak jak kolega wyżej mówi. Kupiłoem ten opornik i zobaczymy jak i co będzie, jutro sprawdzę na nanoplexie bo koło i czujnik mam założone. |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
rychoo
Wiek: 44 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-26, 10:58
|
|
|
zolo napisał/a: |
U mnie taki moduł bez stykowy działa z kablami miedzianymi beru, czterema kondensatorami 220pf 15kv, świecami bez rezystora, zasilanie cewki przez przewód oporowy.
https://www.youtube.com/w...QFx1jmgiic&t=2s
|
Kurew, z tymi kondensatorami to ładna iskra
Pokaż Zolo jak gdzie u siebie masz umiejscowione te kondensatory.
Najwygodniej by było przy cewce, tak sobie myślę
Pzdr. |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-26, 11:43
|
|
|
Ewentualnie możesz jeszcze spróbować ustawić zapłon na żarówkę na mechanicznym przerywaczu i sprawdzić czy wszystko będzie ok po czym przełożyć ten bezstykowy kit, powinien chodzić na nim. Oczywiście bez ruszania aparatu w silniku. Nawet w instrukcji Powersparka w pierwszym punkcie pisze, że w większości te zestawy da się tak zainstalować. A w ostatnim jest coś tam tylko wspomniane o ewentualnej korekcie. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-26, 12:07
|
|
|
zolo[/b] jesteś w stanie wykonać dla mnie takie cudo ? |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-26, 12:50
|
|
|
a dam tylko ten opornik i tyle... pytanie co do montażu opornika to musi byc być przykręcony ? czy może leżeć gdzieś? |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
rychoo
Wiek: 44 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-26, 14:29
|
|
|
Dokładnie, myślałem podobnie
A jak z żywotnością świecy ? Długo tak jeździsz |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-26, 18:35
|
|
|
Dobre to nie zaszkodzi spróbować |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
|