.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Przewód oporowy do cewki ST Zelmot
Autor Wiadomość
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-25, 09:14   Przewód oporowy do cewki ST Zelmot

Jak w temacie, jest potrzebny? Takowego nie posiadam :? Poprzedni właściciel nie miał tego a miał zwykły drut na 220V zalutowany... Mam moduł elektroniczny aparatu. Niby iskra jest itp ale problem z odpaleniem się zrobił i nie wiem czy to nie wina braku przewodu :( poratuje ktoś? Przewód plusowy mam z innej instalacji, z jednej strony pomarańczowy wchodzi do białego plastiku i wychodzi zielony...

_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2018-01-25, 11:10   

Problem z odpaleniem tylko na zimnym czy na ciepłym też? Bo na zimnym malec z tym gaźnikiem będzie ciężko palił.
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-25, 11:50   

Piotr ogólnie w lecie palił całkiem całkiem, tylko dysze miałem 120 i 160 chyba , teraz zmieniłem przez zime na mniejsze 110 i 155 powietrze. Problem że z samostartu nie pali to chyba problem z zapłonem.
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
uzytkownik_kont 


Wiek: 29
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-25, 16:04   

Ale teraz jest podłączony całkowicie bez dodatkowego oporu, tzn. nie ma ani przewodu ani rezystora balastowego? Bo jeżeli nie ma ani jednego ani drugiego, to ja wątpię żeby problem wynikał właśnie z tego. Zwłaszcza z tym "aparatem", gdzie nie ma możliwości iskrzenia na stykach. Co nie oznacza, że przewodu nie powinno być; po prostu wydaje mi się, że nie powinno to powodować akurat takich objawów. Ale mogę się mylić.

Samo dostanie tych przewodów graniczy z niemożliwością, ja mam założony po prostu rezystor na jakąś większą moc, w obudowie z radiatorem (cewka to Zelmot 4240.0.000.2).
 
     
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-25, 17:04   

Najpierw napisz jaką masz cewkę (oznaczenie) i wtedy będzie wiadomo czy wymaga przewodu oporowego. Albo zmierz oporność uzwojenia pierwotnego. Wszystkie cewki dwubiegunowe o oporności poniżej 3 ohma , wymagają przewodu oporowego do długotrwałej pracy.
Może być też sytuacja , że spier.....eś moduł w aparacie. Kupiłem pięć takich modułów i pozakładałem w różnych samochodach. Niestety jeden nie przeżył. Raz była iskra super , a raz taka czerwona ledwo widoczna. Co prawda sprzedawca (angol) wymienił mi go na nowy , ale po korespondencji z nim , doszedłem do wniosku , że to ja go załatwiłem :/ .
Podstawowa zasada przy tym module , nie sprawdzać czy jest iskra zdejmując przewód ze świecy przykładając do masy , zawsze tylko przez świecę. Nie podłączać lampy stroboskopowej takiej bardzo starego typu , mającej czujnik impulsów , który zakłada się najpierw na świecę , a później na niego przewód WN.
Nie zawsze dobrze współpracuje też ze starymi przewodami WN z miedzianym rdzeniem.
Takie dostałem info od sprzedawcy , którego ze względu na szybkie załatwienie reklamacji i doby kontakt , mogę polecić.
SIMONBBC
Ma też oporniki do cewek
OPORNIK
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-25, 18:10   

Przewody nowe NGK z fajkami NGK , zawsze sprawdzam iskrę z świecami , ustawiam na kontrolkę tak zwana , cewka to 42 40 0000 23 F
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-25, 18:24   

taki kabel z innej instalacji podpiąłem bo myślałem że to to bo na tym działało :


ten z jednej strony pomarańczowy i co z tego białego plastiku zielony wychodzi.
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2018-01-25, 19:25   

Tak jak pisze giannini, trzeba uważać na ten "elektroniczny" przerywacz.
Niestety ja również taki jeden sfajczyłem.
Oczywiście jest to naprawialne tylko trzeba dobrać odpowiedni kontaktron. Po takiej naprawie estetyka spada do zera niestety, ale sam czujnik działa.

Ogólnie zasada jak przy modułach digitech - nie bawić się zapłonem "na ucho", nie regulować na żaróweczkę i używać tylko i wyłącznie lamp stroboskopowych zapinanych na przewód WN.
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-25, 20:44   

a jak moża sfajczyć moduł? Ja ustawiałem zapłon za pomocą kontrolki, podłączam kabelek kontrolki do minusa , kontrolka ciągle się świeci, obracam aparatem aż przygaśnie i wtedy wiem kiedy iskra jest. Iskre sprawdzam na kablach WN z świecami do masy czy iskra jest.
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2018-01-25, 20:55   

Wojtku można sfajczyć...
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-25, 21:01   

no napewno ale jak można sfajczyć? to chyba nie sfajczony jak iskre robi? problem z tym przewodem mam teraz jak potrzebny bo nigdzie go nie ma:? to co mi pozostaje ? opornik? czy nanoplex?
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-01-25, 21:07   

Tu masz wykaz cewek stosowanych w 126p http://elektronika-motocy...e_fiat_126.html

Jeśli cewka wymaga przewodu oporowego możesz go zastąpić rezystorem 1,5ohm 50w. Cewka bez przewodu oporowego bądź rezystora bedzie działać ale bedzie się nadmiernie grzała i prędzej czy później sie spali.


U mnie taki moduł bez stykowy działa z kablami miedzianymi beru, czterema kondensatorami 220pf 15kv, świecami bez rezystora, zasilanie cewki przez przewód oporowy.
https://www.youtube.com/w...QFx1jmgiic&t=2s
http://www.czesci-moto.pl...likon-beru.html
http://pl.farnell.com/mur...-rad/dp/1402101
https://www.tme.eu/pl/det...tory-50w/arcol/
lub
https://www.tme.eu/pl/det...ty/2-1625984-6/

Sprawdź cewkę czy się nie spaliła i czy masz zasilanie na cewce.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-25, 21:15   

powiem tak na tym module może przejechałem z 50km od domu do rodziny (2km) także nie bardzo było chyba zfajczyć cewke i moduł zwłaszcza jak iskra jest, plus jest na cewce.

zolo widzę że masz pojęcie o elektryce ale moje umiejętności aż tak daleko nie sięgają, najwyżej spróbuje ten opornik dać.

http://allegro.pl/rezysto...6945298525.html

ten będzie czy musi być 1,7?
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-01-25, 21:30   

Opornik ok. Jak masz zasilanie na cewce nawet bez rezystora a iskry brak to albo cewka uwalona albo moduł.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Wojciech H. 


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 192
Skąd: Sanok
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-25, 22:03   

chodzi oto że wszystko jest, moduł działa, cewka nowa , nowe kable itp , tylko kondensator używany ale sprawny. Wszystko jest, iskra jest , iskra skacze z znakiem na pokrywie, tylko pytam czy przewód może pierniczyć zapłon bo na to wygląda że nie było kabla oporowego . Pytałem bo mam problem z odpaleniem mimo że wszystko jest.
_________________
Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16