Przewód oporowy do cewki ST Zelmot |
Autor |
Wiadomość |
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-25, 09:14 Przewód oporowy do cewki ST Zelmot
|
|
|
Jak w temacie, jest potrzebny? Takowego nie posiadam Poprzedni właściciel nie miał tego a miał zwykły drut na 220V zalutowany... Mam moduł elektroniczny aparatu. Niby iskra jest itp ale problem z odpaleniem się zrobił i nie wiem czy to nie wina braku przewodu poratuje ktoś? Przewód plusowy mam z innej instalacji, z jednej strony pomarańczowy wchodzi do białego plastiku i wychodzi zielony...
|
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2018-01-25, 11:10
|
|
|
Problem z odpaleniem tylko na zimnym czy na ciepłym też? Bo na zimnym malec z tym gaźnikiem będzie ciężko palił. |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-25, 11:50
|
|
|
Piotr ogólnie w lecie palił całkiem całkiem, tylko dysze miałem 120 i 160 chyba , teraz zmieniłem przez zime na mniejsze 110 i 155 powietrze. Problem że z samostartu nie pali to chyba problem z zapłonem. |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
uzytkownik_kont
Wiek: 29 Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-01-25, 16:04
|
|
|
Ale teraz jest podłączony całkowicie bez dodatkowego oporu, tzn. nie ma ani przewodu ani rezystora balastowego? Bo jeżeli nie ma ani jednego ani drugiego, to ja wątpię żeby problem wynikał właśnie z tego. Zwłaszcza z tym "aparatem", gdzie nie ma możliwości iskrzenia na stykach. Co nie oznacza, że przewodu nie powinno być; po prostu wydaje mi się, że nie powinno to powodować akurat takich objawów. Ale mogę się mylić.
Samo dostanie tych przewodów graniczy z niemożliwością, ja mam założony po prostu rezystor na jakąś większą moc, w obudowie z radiatorem (cewka to Zelmot 4240.0.000.2). |
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-25, 17:04
|
|
|
Najpierw napisz jaką masz cewkę (oznaczenie) i wtedy będzie wiadomo czy wymaga przewodu oporowego. Albo zmierz oporność uzwojenia pierwotnego. Wszystkie cewki dwubiegunowe o oporności poniżej 3 ohma , wymagają przewodu oporowego do długotrwałej pracy.
Może być też sytuacja , że spier.....eś moduł w aparacie. Kupiłem pięć takich modułów i pozakładałem w różnych samochodach. Niestety jeden nie przeżył. Raz była iskra super , a raz taka czerwona ledwo widoczna. Co prawda sprzedawca (angol) wymienił mi go na nowy , ale po korespondencji z nim , doszedłem do wniosku , że to ja go załatwiłem .
Podstawowa zasada przy tym module , nie sprawdzać czy jest iskra zdejmując przewód ze świecy przykładając do masy , zawsze tylko przez świecę. Nie podłączać lampy stroboskopowej takiej bardzo starego typu , mającej czujnik impulsów , który zakłada się najpierw na świecę , a później na niego przewód WN.
Nie zawsze dobrze współpracuje też ze starymi przewodami WN z miedzianym rdzeniem.
Takie dostałem info od sprzedawcy , którego ze względu na szybkie załatwienie reklamacji i doby kontakt , mogę polecić.
SIMONBBC
Ma też oporniki do cewek
OPORNIK |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-25, 18:10
|
|
|
Przewody nowe NGK z fajkami NGK , zawsze sprawdzam iskrę z świecami , ustawiam na kontrolkę tak zwana , cewka to 42 40 0000 23 F |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-25, 18:24
|
|
|
taki kabel z innej instalacji podpiąłem bo myślałem że to to bo na tym działało :
ten z jednej strony pomarańczowy i co z tego białego plastiku zielony wychodzi. |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2018-01-25, 19:25
|
|
|
Tak jak pisze giannini, trzeba uważać na ten "elektroniczny" przerywacz.
Niestety ja również taki jeden sfajczyłem.
Oczywiście jest to naprawialne tylko trzeba dobrać odpowiedni kontaktron. Po takiej naprawie estetyka spada do zera niestety, ale sam czujnik działa.
Ogólnie zasada jak przy modułach digitech - nie bawić się zapłonem "na ucho", nie regulować na żaróweczkę i używać tylko i wyłącznie lamp stroboskopowych zapinanych na przewód WN. |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-25, 20:44
|
|
|
a jak moża sfajczyć moduł? Ja ustawiałem zapłon za pomocą kontrolki, podłączam kabelek kontrolki do minusa , kontrolka ciągle się świeci, obracam aparatem aż przygaśnie i wtedy wiem kiedy iskra jest. Iskre sprawdzam na kablach WN z świecami do masy czy iskra jest. |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2018-01-25, 20:55
|
|
|
Wojtku można sfajczyć... |
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-25, 21:01
|
|
|
no napewno ale jak można sfajczyć? to chyba nie sfajczony jak iskre robi? problem z tym przewodem mam teraz jak potrzebny bo nigdzie go nie ma:? to co mi pozostaje ? opornik? czy nanoplex? |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-25, 21:15
|
|
|
powiem tak na tym module może przejechałem z 50km od domu do rodziny (2km) także nie bardzo było chyba zfajczyć cewke i moduł zwłaszcza jak iskra jest, plus jest na cewce.
zolo widzę że masz pojęcie o elektryce ale moje umiejętności aż tak daleko nie sięgają, najwyżej spróbuje ten opornik dać.
http://allegro.pl/rezysto...6945298525.html
ten będzie czy musi być 1,7? |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Wojciech H.
Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 192 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-01-25, 22:03
|
|
|
chodzi oto że wszystko jest, moduł działa, cewka nowa , nowe kable itp , tylko kondensator używany ale sprawny. Wszystko jest, iskra jest , iskra skacze z znakiem na pokrywie, tylko pytam czy przewód może pierniczyć zapłon bo na to wygląda że nie było kabla oporowego . Pytałem bo mam problem z odpaleniem mimo że wszystko jest. |
_________________ Polski Fiat 126 ST Abarth 1984r
|
|
|
|
|
|