.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwint w maluchu czy jest sens zakładać?.
Autor Wiadomość
karolek0214 
karolek0214


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: Jasło
  Wysłany: 2017-12-12, 15:04   Gwint w maluchu czy jest sens zakładać?.

Witam, czytałem trochę na temat zawieszenia gwintowanego do malucha i dalej nie wiem czy jest to sens zakładać? Z tego co wiem to na przód jest jakiś sens, ale czy na tył ??
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 660
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2017-12-12, 16:06   

Dajcie se spokój z tymi gwintami glebami itp :E
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2017-12-12, 16:28   

no wlasnie,gdyby fabryka miala w planie skrzydla w maluchu to moze by nawet latal,nie,latal by na pewno,na terenie kraju rozlokowano by jeszcze tysiace mikrolotnisk
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-12-12, 16:57   

Podstawowe pytanie, czy ten gwint jest ci koniecznie potrzebny, czy tak często zmieniasz nastawy zawieszenia, że potrzebujesz gwint? Maluch jest tak prosty w budowie, że jakbyś chciał zmieniać nastawy zawieszenia 2x do roku(lato/zima) to można zmienić same amory i sprężyny. Po za tym do przodu potrzebna jest już belka, bo na resorze to mija się z celem(ale to już pewnie wyczytałeś w necie).
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-12-13, 12:15   

Ja mam gwint z przodu i z tyłu i wbrew pozorom to całkiem zdradzieckie jest. Im bardziej skręcamy sprężynę tym auto wyżej, tym środek ciężkości wyżej a zawias twardszy, trochę to bez sensu bo podnosi się auto po to by można jechać w teren/szutry, czy inne betony, więc raczej miękkie nawierzchnie wymagające tłumienia. Ja ostatecznie u siebie przerobiłem mocowania amortyzatorów, by podkładkami regulować wysunięcie, co daje mi podniesienie auta bez zwiększania sztywności sprężyny. Jak jeździsz w rajdach i to takich nie torowych, a bardziej na szutrach to polecam. Ja co zawody zmieniam ustawienia. Jeśli gwint ma być po to, by obniżyć, to gwarantuję Ci, że ustawisz to raz i jedyne regulacje które wykonasz, będą na początku jako korekta, by np nie obcierało. Potem gwint się utleni, nakrętka zapiecze i tyle będzie z regulacji. Do cywila to przerost formy nad treścią.
 
 
     
Macioo 


Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 262
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-14, 06:48   

Dodatkowym plusem belki jest możliwość precyzyjniejszego ustawienia geometrii zawieszenia przedniego, choc przy kumatym kowalu i czlowieku ustawiajacym geometrię mozna zapewne podobne efekty uzyskac na resorze. Natomiast na pewno resor jest bardziej wadliwym rozwiazaniem.
 
     
karolek0214 
karolek0214


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-12-14, 09:32   

Przemyślałem sytuację i na tył zostanie tak jak jest w oryginale jedynie co do założę amortyzatory Bilstein, a na przodzie założę belkę plus gwint na amortyzatorach z Bilstein. Taki jest plan a co wyjdzie to się okaże.😀👍
 
     
Macioo 


Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 262
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-14, 12:11   

Wez jeszcze pod uwage, ze jezeli planujesz dużą glebe to bile pasowalo by skrócić, bo seryjne nawet tylne będą za dlugie i imho za sztywne do jazdybna co dzień
 
     
Produdi 


Wiek: 29
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 94
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-14, 20:59   

A ja jestem ciekaw jak wygląda prawna strona belki i gwintu ?
Jak podchodzą do tego na przeglądach ?
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-12-15, 12:31   

Jak zrobione wszystko ładnie i cacy to nie powinno być problemu, chyba, że będzie widać niedbalstwo przy pracy i będzie to upuczone na siłe to sie doczepi. W razie czego to można jeszcze oponie rzeczoznawcy sobie załatwić i nie powinno być problemów.
 
     
Produdi 


Wiek: 29
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 94
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-15, 12:49   

Myślałem też o tarczach na przodzie , sama opinia rzeczoznawcy by wystarczyła czy trzba robić zmiany konstrukcyjne ?
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-12-15, 15:25   

Tarcze z przodu zakladaj smialo, z tym na przegladach do tej pory nie bylo problemow, do mocowania magla tez sie nie czepiaja.
Maluchow teraz jest tak malo ze wiekrzosc diagnostow nawet nie pamieta co bylo w maluchu a czego nie bylo. Oczywiscie balka z gwintem bardziej im sie rzuci w oczy bo o resorze nie zapomnieli, ale jak bedzie profi wykonanie to przepuszcza.

A co do opini rzeczoznawcy to nie wiem czy teraz nie jest tak jak w przypadku SAM-ow, ktorych przez glupia ustawe nikt od 2013 nie zarejestrowal, czyli musisz homologowac kazdy element ktory jest zrobiony samemu, w skrocie wywalic do PIMOT-u 40 tys zloty zeby porobili durne testy i albo dopuszcza albo nie.
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-15, 18:49   

Na dobrą sprawę poskładałem w zeszły wtorek, pierwszą próbę odbyłem wczoraj, przejazd na spot. Zestaw wykonany przez Macioo. Za dużo na razie nie mogę powiedzieć ale na pewno jest ogromna różnica względem resora. :) Jest jeszcze parę rzeczy do ogarnięcia i pewnie wleci tu w przyszłości więcej info.
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-12-15, 18:59   

grzesiol napisał/a:
Na dobrą sprawę poskładałem w zeszły wtorek, pierwszą próbę odbyłem wczoraj, przejazd na spot. Zestaw wykonany przez Macioo. Za dużo na razie nie mogę powiedzieć ale na pewno jest ogromna różnica względem resora. :) Jest jeszcze parę rzeczy do ogarnięcia i pewnie wleci tu w przyszłości więcej info.
[url=https://farm5.staticflickr.com/4567/38326610554_4c182b4fc5_c.jpg]Obrazek[/url]


Profi robota, jak zawsze. :lubieto:
Dalsza część testów pewnie na wiosnę?
Kiedy można by się spodziewać tych zestawów już ogólnodostępnych?
Pytam bo po już po samych fotkach wiem że chce ten zestaw, i teraz tylko nie wiem czy oddawać resor do klepania ;)
 
     
Macioo 


Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 262
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-15, 19:32   

Jak to z nowymi patentami, zawsze trzeba nad nimi chwile posiedzieć.. Poki co z Grzeskiem badamy kwestie doboru odpowiedniego zestawu sprężyn i amortyzatorów, jak zwykle wszystko rozbija się o koszta - na papierze mozna wiele wyliczyc, jednakze nie zawsze ma to przełożenie bezposrednie na rzeczywistosc. Do tego dochodzi dość mala dostępność porównywalnych wagowo pojazdow, co za tym idzie dostepne na rynku sprezyny są robione pod zawieszenia wymagajace sztywniejszych sprezyn i w maluchu w efekcie powodują totalny beton nie do jazdy. Juz jest jakis tam postęp, wdrazanie tego rezwiazania jednak wymaga jeszcze pewnych korekt. Wpadly tez sluszne uwagi Grzeska, ktory ma spory udzial w tym calym zamieszaniu, za co bardzo mu chce podziękować. Jak dojdziemy do pelni zadowolenia to na pewno poszerze oferte :) testy dopoki nie ma sniegu trwaja, aczkolwiek - bez doboru sprezyn i amorow, ciezko ustawiać geometrię a to ona ma kluczową rolę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15