Dymek z lasek popychaczy przy kreceniu kolem pasowym |
Autor |
Wiadomość |
Tomaszabc
Wiek: 30 Dołączył: 26 Wrz 2015 Posty: 75 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-11-26, 19:25 Dymek z lasek popychaczy przy kreceniu kolem pasowym
|
|
|
Siema. Po zrobieniu głowicy i ustawieniu zaworów przejechałem się i zawory klepały. Okazało się, że jak ustawiałem pierwotnie to cały układ jeszcze się nie "ułożył".
Zdjąłem pokrywę i okazało się, że są zbyt luźne są (0.3-0.4mm).
Na jeszcze ciepłym silniku przekręciłem kołem pasowym bez pokrywy a tu z lasek popychaczy dymek. Taki całkiem zauważalny.
Co to może oznaczać? Nieszczelne pierścienie czy normalna sprawa? |
_________________ Fiat 126 ELX - po 6 latach wyciągnięty ze stodoły, poprzedni właściciel urodził się w 1921 roku |
|
|
|
|
Tomaszabc
Wiek: 30 Dołączył: 26 Wrz 2015 Posty: 75 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-11-27, 17:53
|
|
|
Ok już wiem. W książce fiata 126 jest napisane, że tłoki pracują współbieżnie tj. w tej samej chwili idą w górę jak i w dół. Wytwarza to duże ciśnienie w skrzyni korbowej. Kwestii dymku nie rozwiązałem ale zapewne to normalne, szczególnie, że ma moc i nie pluje przez odmę w filtr |
_________________ Fiat 126 ELX - po 6 latach wyciągnięty ze stodoły, poprzedni właściciel urodził się w 1921 roku |
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2017-11-27, 18:12
|
|
|
wiec sam znalazles odpowiedz,brawo,ten dymek to raczej normalne,zgaduje |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-11-27, 18:50
|
|
|
Ale nie normatywne jest sprawdzanie i regulowanie luzów zaworowych na ciepłym silniku |
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2017-11-27, 20:42
|
|
|
kiedys z nudow odpalilem malca bez pokrywy zaworow zeby zobaczyc jak to sobie tam tyka i jezeli mnie pamiec nie myli to z lasek popychaczy wlasnie wychodzila taka mgla,opary,to na skutek cisnienia w misce chyba,ale to bylo dawno temu,odpal sobie malca bez pokrywy to sam sie upewnisz odnosnie tego ''dymka'' ktory cie tak martwi |
|
|
|
|
Tomaszabc
Wiek: 30 Dołączył: 26 Wrz 2015 Posty: 75 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-11-28, 20:50
|
|
|
luzy były duże na ciepłym silniku to strach pomyśleć jakie na zimnym bo jak wiemy, temperatura wydłuża elementy sterowania zaworem i niweluje luzy.
Testowania dymka bez pokrywy wolę nie testować bo może się okazać, że oleju nie domyję z komory
Jak tak grzebie w autach to stwierdzam, że maluchy mają specyficzną myśl konstrukcyjną (tulejka w tylnych łożyskach, cylindry współbieżne, przeguby gumowe) i trzeba wiedzieć jak z tym pracować. |
_________________ Fiat 126 ELX - po 6 latach wyciągnięty ze stodoły, poprzedni właściciel urodził się w 1921 roku |
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2017-11-28, 21:05
|
|
|
ja go kiedys odpalilem bez pokrywy,tam nie ma duzego cisnienia oleju,resztki gazow wychodza przez rurke do filtra powietrza,wiec obaw o cos nie ma |
|
|
|
|
uzytkownik_kont
Wiek: 29 Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-12-03, 21:06
|
|
|
Dokładnie. Ja też odpalałem go bez dekla, bo musiałem sprawdzić czy to nie dekiel jest przyczyną pracy na 1 cylindrze, i absolutnie nic nie pryskało. Ale też nie przypominam sobie, żeby coś dymiło. |
|
|
|
|
|